Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

For 9 måneder siden hadde jeg mitt 10 års jubileum som forumbruker her på GameReactor. Jeg planla å feire dette med både blogg og brus, men dagen kom og gikk, og bloggen skrev ikke seg selv. Nå er heldigvis bloggen endelig her.

Kjære skribenter og forumbrukere, tusen takk for 10 flotte år sammen her på GameReactor! Jeg har lenge prøvd å skrive en blogg om dette øyeblikket, men hvor skal man begynne? Det er så mye jeg ønsker å snakke om! Jeg har ikke noe annet valg enn å starte på begynnelsen...

For 10 år (og 9 måneder) siden lagde jeg min bruker på GameReactor. Jeg ble overtalt av en venn, og etter å ha snust rundt på siden og lest bladene i lang tid, så valgte jeg å hoppe i det. Forumet var noe helt annet i 2007. Det yret av liv, og det var høy aktivitet på forumet. Jeg følte meg absolutt som en fersking men hevdet meg relativt raskt med aktiv bloggskriving. Her fikk jeg mye bra respons og dette var nok en stor grunn til at jeg ble så glad i, og knyttet til forumet. Funfact, dette er faktisk min blogg nummer 54 på GR. GameReactor ble en viktig del av hvordan jeg oppfattet min egen hobby, og her leste jeg nyheter og diskuterte med andre brukere.

I dag er jeg ikke lenger en fersking, heller tvert imot. Det er ikke mange aktive brukere på GameReactor som kan skryte på seg å ha 10 år med forumaktivitet under beltet, og jeg tror jeg endelig jeg kan kalle meg selv en av "Veteranene" uten å virke høy på meg selv. Ikke bare har jeg vært aktiv i 10 år, men jeg har hatt det samme brukernavnet og det samme profilbildet hele veien. Dette har vært viktig for meg og min identitet her på forumet. Ikke engang den fantastiske juletradisjonen på forumet, der brukere redigerer nisseluer på avatarene sine, har jeg fulgt.

Jeg er litt lei meg for at jeg ikke har vært flinkere til å bli med på flere GR arrangementer og diverse treff i løpet av de siste 10 årene. Her har jeg bare min egen sjenerthet å takke, og jeg vil beklage at det har blitt slik. I tillegg er jeg slik at jeg har vanskelig for å huske brukere når de ofte bytter profilbilde. Jeg vet ikke om jeg er alene om dette, men for meg er profilbildet en viktig del av hvordan jeg identifiserer de ulike brukerene på siden og når bildene byttes så får jeg problemer med å huske hvem som en gang i tiden har sagt hva, osv. Dette gjør det vanskelig å knytte nære relasjoner til dere på forumet, syns jeg. Men noen brukere har beholdt sitt profilbilde i lang tid, eller utmerket seg på andre måter og dere legger jeg merke til! Mer om dette senere i bloggen.

Jeg har lenge hatt en plan for hvordan jeg ønsker å markere 10 års jubileumet, og i dag er dagen for dette.

1. Jeg har endret profilbilde! Bildet av Master Chief har vært med meg gjennom tykt og tynt, men nå var det på tide med en forandring. Frykt ikke, Master Chief skal ikke bli glemt og jeg vil legge ut en link til det gamle bildet inne på min profil. Dette gjør det kanskje enklere å huske hvem jeg er/var, hvis dere assosierer forumbrukere like mye med avataren som jeg gjør.

2. Jeg har oppdatert «presentasjonen» min, eller mitt krypinn som jeg tror det het en gang i tiden. Det var også på tide, da den som lå inne der var ekstremt utdatert.

3. Jeg har slettet nesten alle bloggene mine. Dette var et ekstremt tiltak og var utrolig trist og hjerteskjærende. Så hvorfor valgte jeg å gjøre dette? Vel, jeg tror jeg følte at det var nødvendig. Jeg har blogget om alt mulig her på GameReactor, jeg har skrevet fantasy historier, noveller, kritikk av forum og spillindustri, og personlige tekster. Jeg har hatt en runde på dette tidligere, der jeg fjernet noen blogger jeg mente var for personlige og utleverende. Resten lot jeg ligge. I dag føler jeg mer på at disse tekstene ble skrevet av en 16-18 år gammel meg, og at de rett og slett ikke har en plass på forumet lenger. Jeg har endret måten jeg tenker og skriver på, og de representerer hverken meg, eller forumets tilstand lenger. De har blitt «historie». Men frykt ikke, alle bloggene er lagret som PDF med alle de fantastiske kommentarene jeg har fått fra dere opp gjennom årene.

Jeg har lyst til å sette av litt av denne bloggen til å takke noen av de brukerne som har vært viktige for meg i løpet av de 10 årene jeg har vært her. Her klarer jeg ikke få med alle, og noen har jeg sikkert glemt, men jeg har prøvd å gjøre mitt beste. Her vil det også dukke opp brukere som ikke har vært aktive på GameReactor på mange år, men de fortjener likevel å bli nevnt.

Tusen takk til: dark samus nemesis, Grallen, Glorfindel, RDB, remote, AcH Clawed, Marlboro Red, Quinzel, Petrol, Tommy K, Kakashi sensei, Suppeelsker, BlueDaf, Zechez, Strategist, The Heretic, Maggot, Los, Bernt Erik, Aiden, Soraki, fanzypanzy, Arawos, Joelspeanuts, sonic og link, kokiri, The Lost Boy, P-Dude, Predator, sowns, skeptisk-heksa, Venom140, Ole-Christian, The Cookiemonster, gnomely, gnyg, Animorpher, Archana, albaga, SirGalahad, Lt Mactawish, Finalfantasyfrelst, og Xtord. Dere er en helt utrolig flott gjeng, og GameReactor hadde ikke vært det samme uten dere.

Jeg har også lyst til å takke den gavmilde redaksjonen vår! Dere skriver fantastiske tekster, men har også delt ut noen utrolig flotte premier for ulike konkurranser. Jeg har faktisk vært heldig og vunnet flere flotte premier, blant annet en Xbox 360 Elite, Bioshock Infinite Songbird edition, og for ikke så lenge siden Dark Souls 3 konkurransen. Tusen takk for at dere snekrer sammen så flotte premier til oss brukerne og at dere er så gavmilde!

Lenge hadde jeg sett for meg dette som en «Farvel» blogg. Ja, jeg har faktisk vurdert å kutte alle bånd til GameReactor av ulike grunner, blant annet på grunn av min misnøye med forumets utvikling. «Farvel» blogger var veldig vanlige for mange år siden, og jeg likte denne tradisjonen slik at man fikk med seg om brukere man ofte snakket med hadde tenkt til å forlate forumet for godt. Etterhvert har jeg funnet ut at dette er helt urealistisk for min del. Jeg kommer ikke til å kutte all kontakt med forumet, men jeg har tenkt til å roe ned aktiviteten noe og fokusere mer på de trådene jeg virkelig interesserer meg for. Jeg håper enda at vi skal få inn flere nye brukere og mer aktivitet, men jeg tar ikke lenger ansvar for å skape aktivitet, slik jeg i perioder har gjort. Dette blir for meg kunstig og et forum burde utvikle seg naturlig, eller gjennom endringer gjort av moderatorene og redaksjonen. Jeg håper uansett på flere flotte år her på GR, og på mer diskusjon om Final Fantasy, Dark Souls, Star Wars, osv!

Tusen takk for mange flotte år!

Med vennlig hilsen
Crazy Kraken
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Gratulerer med 10 år

Har vært her et års tid lenger enn deg, under flere navn, og enda flere avatarer, så jeg husker glimt fra de første årene dine på GR.

Kjenner igjen mye av det du sier, spesielt "Jeg har endret måten jeg tenker og skriver på, og de representerer hverken meg, eller forumets tilstand lenger". Det har som regel vært hovedgrunnen til at jeg har slettet tekster og byttet brukere.

Hadde også tenkt til å forlate forumet etter ti år, men det er ikke så lett å ikke kikke innom hver dag, etter så mange år som fast inventar. Sier ikke så mye lenger, for jeg lever et ganske annet liv nå enn i mine "aktiv 24/7" dager, men jeg klarer ikke forsvinne helt.

Husker deg hvertfall som en ålreit fyr å snakke med tilbake i dine første år, og det har ikke endret seg. Hjalp meg blandt annet mye når jeg var på et psykisk lavpunkt, og det glemmes aldri.

Det er ikke mange av de eldste veteranene igjen, men ålreit at du og et knippe andre fremdeles kikker innom.

Tommy K ;)
Dette ble litt overraskende... jeg har jo bare vært her siden 2015 og var enkelig ikke virkelig aktiv før 2016 av litt forskjellige grunner... Startet jo gjerne med at jeg leste gamereactor blader og fra 2014 mener jeg så leste jeg et par anmeldelser å sånn på gr , men det var det... da hadde jo de helt stoppet opp med bladene... Er også generelt et av de mer vennlige forumene og diskuterer / snakke, selv om det er litt overkant lite aktivitet, noe som er litt synd. Når det skal sies, er jeg enkelig veldig overrasket at du nevnte meg, så takk for det, settes jo pris på, gjorde ... hva skal vi si en fin uke, enda et hakk bedre. Ble litt rørt hvis vi kan si det av denne bloggen. Har ikke tenkt på at du har vært her nå i 10 år så Gratulerer , det er litt kult , å ja jeg tror du da har alt rett og kalle deg en veteran , i motsetning til meg hehe Nei, da veldig fin blogg, veldig fint å lese.
Jeg tror egentlig ikke vi har hatt noe særlig kontakt med hverandre selv om det ser ut til at vi ble medlemmer på rundt samme tid, men føler allikevel at det er litt artig å se at du tar farvel med GR på et tidspunkt jeg tilfeldigvis er innom for å sjekke hvordan det står til her. Jeg husker godt tiden med aktive forumer og husker godt at Crazy Kraken var en svært aktiv bruker på de ulike forumtrådene, at jeg trodde at du allerede var en veteran på det tidspunktet.
Artig å lese gjennom blogginnlegget ditt og mimre litt tilbake selv, fordi jeg opplevde mye av de samme gledene fra Gamereactor. All lykke videre
"I know where I'm going and I know the truth, and I don't have to be what you want me to be. I'm free to be what I want" - Muhammad Ali
Jeg må virkelig gratulere deg med 10 forhåpentligvis gode år på GR! Du skal ikke kimse av det (du har jo vært her mer enn halve min barndom).

Jeg er for tiden ikke den mest aktive her på forumet, men jeg skriver både anmeldelser og blogger fra tid til annen. Jeg har hovedsaklig Xtord og SirThomas å takke for min til tider gode aktivitet. Når det er sagt så har jeg hatt noen fine og gode diskusjoner med deg i det siste og slik vil jeg at det skal fortsette å være.

Du er vel en av dem jeg ser mest til på forumet. Du har alltid noe å bidra med. Du engasjerer folk i diskusjoner som fort kan ende opp med å bli lengre og mer komplisert enn alle appvarslene jeg får på mobilen daglig.

Du er en fin og hyggelig fyr, som jeg håper blir her helt til siden i så fall skulle dø ut.

Siterer Crazy Kraken:
Jeg har lyst til å sette av litt av denne bloggen til å takke noen av de brukerne som har vært viktige for meg i løpet av de 10 årene jeg har vært her.


Hvorfor er ikke jeg på den lista? Jeg er "åpenbart" dypt fornærmet.

Siterer KillManHero:
Føler allikevel at det er litt artig å se at du tar farvel med GR på et tidspunkt jeg tilfeldigvis er innom for å sjekke hvordan det står til her.


Jeg tror jeg kan forsikre deg om at Crazy Kraken lever i sitt beste velgående her på forumet, med mindre du leste noe mellom linjene som jeg ikke fikk med meg.
Damn, I'm good. Sideswipe, Transformers Revenge of the Fallen
Ja, det får'n si. Tida går fort. Jeg registrerte meg vel for 5 og et halvt år siden selv og synes i grunn det ikke er så lenge siden. Fint det ble en "jubileumsblogg" og ikke "farvel-blogg". Slike vil jeg nemlig ha meg frabedt.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Du har nok et års tid lenger fartstid her enn meg og du har helt rett i at forumet var annerledes da. Jeg husker jeg fikk flere ti talls kommentarer på blogger jeg skrev for 8-10 år siden. Det er ikke lenger særlig sannsynlig.
Jeg stiller meg også bak rekken av navn du lister opp som opp gjennom tidene har vært tydelige personligheter her på GR. Jeg savner flere av dem selv.
Min aktivitet går litt i berg og dalbane her akkurat som du sier. Men det er helt umulig å kutte helt ut.
Og en av grunnene til det er bla deg Kraken. Det er ingen andre jeg har større glede av å diskutere, hype og glede meg over Star Wars med enn deg .
Jeg ser fram til 10 nye år
The gavel corrupts
Tusen takk folkens, veldig koselig kommentarer!

Siterer TK Art:
Har vært her et års tid lenger enn deg, under flere navn, og enda flere avatarer, så jeg husker glimt fra de første årene dine på GR.


Jeg husker selvfølgelig at du var på forumet i 2007! Og for meg vil du alltid være Tommy K, haha.

Siterer Xtord:
Når det skal sies, er jeg enkelig veldig overrasket at du nevnte meg, så takk for det, settes jo pris på, gjorde ... hva skal vi si en fin uke, enda et hakk bedre. Ble litt rørt hvis vi kan si det av denne bloggen.


Du har vært kjempeaktiv og slik jeg ser det, en viktig del av hva GR forumet er i dag! Hyggelig at du likte bloggen.

Siterer sideswipe:
Du er vel en av dem jeg ser mest til på forumet. Du har alltid noe å bidra med. Du engasjerer folk i diskusjoner som fort kan ende opp med å bli lengre og mer komplisert enn alle appvarslene jeg får på mobilen daglig.

Du er en fin og hyggelig fyr, som jeg håper blir her helt til siden i så fall skulle dø ut.


Så hyggelig sagt, tusen takk.

Siterer Glorfindel:
Fint det ble en "jubileumsblogg" og ikke "farvel-blogg". Slike vil jeg nemlig ha meg frabedt.


Haha, syns du det er bedre at brukere du kanskje har sett mye til på forumet plutselig forsvinner uten å si et ord?

Siterer Marlboro Red:
Og en av grunnene til det er bla deg Kraken. Det er ingen andre jeg har større glede av å diskutere, hype og glede meg over Star Wars med enn deg .


Så hyggelig, og selvfølgelig skal vi diskutere The Last Jedi! Ikke lenge igjen nå, herregud som jeg gleder meg!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Siterer Crazy Kraken:
Haha, syns du det er bedre at brukere du kanskje har sett mye til på forumet plutselig forsvinner uten å si et ord?


Nei, det beste hadde jo vært om de lot være å gjøre det også >)
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Gratulerer med 10 år. Blir uvant med nytt profilbilde, men det blir en vane.
-Kill -Loot -Return.
Gratulerer så mye med ti år!
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
Gratulerer med 10 år på GR!

Master Chief-avataren har vel uten tvil vært det man har assosiert deg mest med. Den første tiden hadde jeg for vane å forveksle deg med AcH Clawed, dog. Litt like avatarer i det minste.

Du har tatt tempen på forumet et par ganger, noe kun enkelte brukere har hatt evnen til å gjøre - de med et ekte ørneblikk over forumets tilstand. For et par år siden passerte jeg 6 år selv, men skrivelysten går veldig i perioder og jeg skriver ikke med mindre det er ett eller annet jeg vil få ut.

Enn så mange år man har bak seg på dette forumet, så tror jeg de aller fleste har vært innom tanken på å forlate GR - enkelte har allerede gjort det, andre kommer bare innom i perioder, og før du vet ordet av det dukker en gammel legende opp igjen.

Jeg tror det er viktig for en å få skrevet en "avsluttende" blogg for å kunne sette strek, eller punktum ved det som har vært et stort kapittel i livet - men samtidig, hvis man i en slik blogg gjør det tydelig at man skal takke for seg, så legger man et "press" på seg selv ved å sette hengelås på muligheten/lysten for å returnere - se på Predator foreksempel, som skrev tilsvarende blogg for over 2 år siden.

Det at man endrer tenkemåte og adferd når man blir eldre, er vel akkurat den grunnen til at jeg vil beholde mine gamle blogger fremfor å slette dem. Jeg vil ha mulighet til å kunne se tilbake, og hvis jeg mister retningen, slik jeg har gjort mange ganger - kanskje finne den igjen.
Selv om det kan være cringy as fuck.

At jeg har forandret meg en del mentalt gjennom GR er det liten tvil om, men om jeg var mest ustabil da jeg ankom som 16-åring eller nå som 22-åring er ikke lett å si.

Jeg har hatt min tid som midtpunkt på forumet og hatt en finger med i mange aktivitetstiltak opp gjennom årene, men jeg har i likhet med deg lagt intensjonene om å bidra til mer aktivitet på hylla. Jeg lovet meg selv at jeg skulle fortsette å kjempe for GR helt frem til Tor Erik ga seg som sjefredaktør, en skikkelig grei fyr som har gitt meg enormt mye støtte i tunge tider.

Men det er jo ikke alltid like lett å finne veien til GR alene og uten noen bekjentskaper eller motivasjon for å bli, så jeg prøver fra tid til annen å ta på meg rollen som mentor for potensielle nye brukere - akkurat som jeg har hatt mine mentorer og forbilder her.

Og ja, jeg følte at det ikke var noe som stemte da jeg så du hadde byttet profilbilde - uansett hvor mye tid du velger å dedikere til GR fremover, skal du bare fortsette å kommentere i trådene du liker best, sånn at du kan fortsette å ivareta lidenskapen din
Grattis!
Gaming is in my DNA
  • 0
Utrolig at det har gått 10 år. Jeg ser at jeg også passerte den samme milepælen for et par uker siden. Jeg ble grepet av nostalgien da du listet opp enkelte av de mer fremtredende brukerne opp gjennom årene, selv om det var en del klare utelatelser. GR-forumet har nok aldri vært blant de største, men over et helt tiår blir listen over minneverdige personligheter likevel uhåndterlig lang. Du er forresten #notmyCrazyKraken uten det gamle profilbildet ditt.

Trist at du valgte å slette bloggene dine, men jeg kan lett sympatisere med resonnementet ditt. Vil helst ikke tenke over alt jeg skrev her som 14-åring selv.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Wow! 10 år. Jeg måtte sjekke, og jeg har visst også oppnådd den milepælen. Jeg føler at jeg på noen måter vokste opp med Gamereactor.
Gratulerer! Og takk for mange gode år og mange gode bidrag.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Det at jeg ikke så at du har skrevet dette før nå (og den ligger som nummer to i feeden min på krypinnet) tilsier vel hvor lite aktiv jeg er blitt her selv. Vel, vel, vi har vel vært gjennom det hundre ganger før hva vi begge synes om forumet her, så får vel bare gratulerer med ti år, og slenge meg på Ole-Christians #notmyCrazyKraken #MCprofilbildeforever

Siterer SirThomas:
Master Chief-avataren har vel uten tvil vært det man har assosiert deg mest med. Den første tiden hadde jeg for vane å forveksle deg med AcH Clawed, dog. Litt like avatarer i det minste.


Passer egentlig bra når Kraken og jeg har vært partners in crime i gudene veit hvor mange nå.
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!