Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Jeg føler egentlig ikke for å skrive noe personlig i dag, selv om jeg elsker de bloggene der dere deler litt av dere selv. Men jeg velger heller å skrive en blogg om det jeg har tenkt på hver dag siden jeg oppdaget det ordentlig for første gang for en uke siden. Men for å finne ut hvordan jeg kom til det punktet jeg er ved nå, så må vi enda lenger tilbake i tid.

Det hele begynte så tidlig som barndommen, hvor jeg hørte om en spillserie som skulle være så fantastisk. Det var til playstation 1 jeg oppdaget det for første gang, jeg var vel rundt 6-7 år og min venninne hadde spillet, og hun kunne fortelle meg om hvor sykt bra det var. Hun mente det ville være perfekt for meg. Det som interesserte meg mest var navnet, fordi det hørtes utrolig fint ut. Og ikke minst noe av det hun fortalte om spillet og noe artwork hun viste meg.

Etter det tok det mange år før jeg hørte noe særlig mer om det igjen, men det kom opp nå og da i forskjellige settinger. En dag på videregående tenkte jeg å prøve noen gode spill til SNES, fant da 3'ern av denne serien og bestemte meg for å teste det for første gang. Ikke at jeg forstod så mye, men det virket helt greit. Jeg var bare ikke så fan av kampsystemet de brukte.

Det har kommet ut en haug med spill fra denne serien, så mye at jeg ikke har klart å holde følge. Men da jeg fikk meg playstation 3 så kom det ut enda et spill, som var fra denne serien, og jeg hadde kjempelyst på det. Så jeg leste så mye om det, pluss hovedpersonen i spillet var så pen, hun hadde rosa hår og alt i spillet så så bra ut grafikkmessig, men endte aldri med noe kjøp, dessverre. Mest fordi det virket som man måtte ha spilt de tidligere spillene for å forstå noe.

Men så begynte jeg med cosplay, og kostymet til hovedpersonen i playstation 3-spillet var så fint at jeg vurderte mange ganger å bare lage det. Jeg har ennå ikke laget det, men det dukker opp i planene mine every now and then. Så møtte jeg en kollega på min nåværende jobb, hun sa hvis hun skulle cosplaye noe så skulle det være fra den serien. Fordi hun var megafan, det var favorittspillserien hennes.

Så for noen måneder siden så jeg på svensk mesterskap i cosplay på nettet, mest fordi en jeg kjenner var med. Og vinneren av den konkurransen hadde et så fantastisk cosplay og en ufattelig bra fremføring, som var fra denne spillserien. Så jeg søkte opp vedkommende og pratet med han litt om cosplay, og han hadde kun cosplayet to forskjellige karakterer tidligere. Og den andre karakteren han har cosplayet så utrolig awesome ut! Jeg måtte finne ut mer om den karakteren.

Så spurte jeg min kollega fra jobb litt mer om denne serien, hun hadde nettopp kjøpt det nyeste spillet fra serien som hadde kommet ut på playstation 4. Hun sa det var så mye god mat i spillet at hun ble sulten hver gang hun spilte det, haha. Hun sa jeg skulle få låne det så fort hun hadde fullført det. Så fikk jeg høre mer og mer om det, også fra dere på GR. Og på hver eneste cosplayvideo fra 2017 dukket karakterer fra dette spillet opp, og jeg begynte å bli mer og mer interessert i dette spillet. Så jeg endte opp med å kjøpe det for noen uker siden, siden min kollega aldri ble ferdig med det.

Etter at jeg kjøpte det synes jeg verdenen i spillet er så fin, og alle menneskene der er så ufattelig pene, crushet litt på hovedpersonen i spillet jeg hadde kjøpt. Så da begynte jeg å søke opp filmer/anime/de andre spillene fra samme serie på youtube o.l.. Og for en uke siden så jeg en full playthrough av et av spillene, og det var der jeg ble "kjent" med han. Der var karakteren jeg syntes så så fin og awesome ut, som han fra cosplaymesterskapet hadde cosplayet en gang (og nei, jeg har ikke crush på han cosplayeren, han er ganske forskjellig fra spillkarakteren).

<bild>



Etter det ble jeg så in love... med Zack Fair, en karakter fra et videospill. MEN! Jeg ble også in love med en helt ny spillserie og det universet dette utspiller seg i. Vi snakker om Final Fantasy. Så etter en uke hvor jeg har researchet dette så hardt at jeg har begynt å bruke pc igjen (ja, har ikke brukt pc på flere år), og jeg er så glad for at jeg begynte å engasjere meg i dette universet. Fordi det er så stort, dypt, interessant, fint, trist og så ufattelig pent! Det er ikke ofte jeg gråter av spill, men Crisis Core gjorde meg skikkelig på gråten. Og musikken er nydelig! Har hørt på denne sangen hver dag siden jeg oppdaget den: https://www.youtube.com/watch?v=oBdf7E6FSxs

Har vel sett alt som er finnes av Zack, siden han ikke er har en så stor rolle i disse spillene, og heldigvis er jeg ikke den eneste som er forelska i en spillfigur. Selv om det ikke er den mest seriøse forelskelsen, så føles det bare så godt å glemme virkeligheten litt. Mulig han representerer noe annet eller en annen for meg, kanskje noe/noen som er like uoppnåelig men allikevel so good, men å gå innpå det blir for personlig for denne bloggen. Høhøhø...hø.

Jeg har vært forelska/betatt av videospillkarakterer før, blant annet: Link, Leon S. Kennedy og Shepard. Så da er Zack Fair neste mann i denne rekken, men det er bare koselig! Så det er første gang på lenge jeg har fått en crush på en videospillfigur, men også første gang jeg har forstått Final Fantasy universet ordentlig, og det er så mye mer å oppdage! Dette er ikke en så seriøs crush som det man har på folk irl, haha, så ikke tro jeg er helt weird her altså. Det representerer som regel en periode i livet mitt. Men det er rart å se hvordan første gangen jeg hørte om Final Fantasy har ført til der jeg er i dag, jeg ble litt inspirert av bloggen til Marlboro Red da jeg skrev dette. Og jeg vet at det kommer til å påvirke meg i fremtiden også, noe som er litt spennende å tenke på.

Har dere hatt noen crush på en videospill- eller filmkarakter? Og hvis dere ville jeg skulle bloggge om noe personlig jeg opplevde for første gang, hva ville dere likt å vite? Kanskje det gir meg noen fremtidige blogg ideer.
  • 0
Begynner du å bli ... FinalFantasyFrelst? ;)
The D' is silent.
Siterer Finalfantasyfrelst:
Begynner du å bli ... FinalFantasyFrelst? ;)


Hahaha, forstår hvorfor du har valgt det brukernavnet ditt nå altså.
Haha husker jeg var på loppemarked i Gran Canaria og kjøpte en del gba spill eller fikk med final fantasy 3 legends... som jeg da trodde bare vare final fantasy 3. Det tok et par år før jeg fant final fantasy iv på gba i et eller annet svensk kjøpesenter... og navnet final fantasy som du sier var fint og coveret bare gjorde dette må jeg ha, senere har jeg jo runnet final fantasy iv 2 eller 3 ganger, antakeligvis 3 ganger. Eneste jrpg som jeg har runnet flere en 2 ganger i så fall, hvis vi ekskludere alle fire emblem.
Forresten hvis du fremdeles har lyst å prøve final fantasy 13 så har jeg både 13 og etter følgeren liggende hjemme
Har ikke spilt crisis core selv men, sett endingen og den er trist, den er veldig trist. Men, det er en del final fantasy endinger de er en blanding av triste/emosjonelle.
Er også mange gode final fantasy musikk videoer på youtube, tror jeg har en lsite med 20 + stk
Om jeg har hatt en crush på noen spill karakterer eller film karakter , en del tenker jeg, selv om det som sier ikke alt for seriøs og går fort over , men alt for mange til å gidde å skrive opp hele gjengen, men ja det har vært et par kvinne karakterer i ff blant annet

Fint å lese om dette. Fint å se noen andre som har blitt glad i final fantasy.
Takk for kommentaren, xtord^^

Siterer Xtord:
Forresten hvis du fremdeles har lyst å prøve final fantasy 13 så har jeg både 13 og etter følgeren liggende hjemm


Aww, ville du lånt de til meg liksom? det var kjempesnilt av deg da! Men jeg får vel fokusere på nr 15, litt kjett å gå over til ps3 også :p men takk for tilbudet altså!

Siterer Xtord:
Har ikke spilt crisis core selv men, sett endingen og den er trist, den er veldig trist. Men, det er en del final fantasy endinger de er en blanding av triste/emosjonelle


Ja, det er så trist at det skulle vært ulovelig... huff, ikkje bra, da jeg knytter meg altfor sterkt til disse karakterene.

Siterer Xtord:
Er også mange gode final fantasy musikk videoer på youtube


Sett mange godsaker. Har faktisk laget en sånn spillmusikkvideo på youtube selv, den har fuckings 162 000 views. Men det er ikke fra FF, da dette er mange år siden.

Siterer Xtord:
Om jeg har hatt en crush på noen spill karakterer eller film karakter , en del tenker jeg, selv om det som sier ikke alt for seriøs og går fort over , men alt for mange til å gidde å skrive opp hele gjengen, men ja det har vært et par kvinne karakterer i ff blant annet


Godt å høre!

Siterer Xtord:
Fint å lese om dette. Fint å se noen andre som har blitt glad i final fantasy.


Takk, glad du likte bloggen!
Siterer Quinzel:
Aww, ville du lånt de til meg liksom? det var kjempesnilt av deg da! Men jeg får vel fokusere på nr 15, litt kjett å gå over til ps3 også :p men takk for tilbudet altså!

Du velger jo selv, men ja hvis du har lyst engang er det bare å sifra, har ff x hd også Men, bare hyggelig.

Siterer Quinzel:
Ja, det er så trist at det skulle vært ulovelig... huff, ikkje bra, da jeg knytter meg altfor sterkt til disse karakterene.

Ja, helt sant det Quinzel

Siterer Quinzel:
Sett mange godsaker. Har faktisk laget en sånn spillmusikkvideo på youtube selv, den har fuckings 162 000 views. Men det er ikke fra FF, da dette er mange år siden.

Skjønner. Det er nice 160 000 views er jo litt da, kult

Siterer Quinzel:
Takk, glad du likte bloggen!

Bare fortsett og skriv om det du vil så skal det mye til at jeg ikke vil like bloggen

Så håper jeg bare at kommentaren(e) mine ikke blir for lange og kronglete.
Siterer Quinzel:
Har dere hatt noen crush på en videospill- eller filmkarakter?


Crush og crush. Vet ikke helt hva man skal definere det som, men et relativt stort antall av videospillkarakterer designes jo for å fremstå som attraktive. Tenker nok de aller fleste gamere har følt på det en eller annen gang, så det er nok neppe noe rart ved det.. Jeg gjør det selv, gjerne ofte med karakterer jeg selv har laget ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Bak MGS, er nok FF min favoritt spillserie, så der er det bare å gyve løs.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Siterer Xtord:
Bare fortsett og skriv om det du vil så skal det mye til at jeg ikke vil like bloggen

Så håper jeg bare at kommentaren(e) mine ikke blir for lange og kronglete.


Det var da hyggelig sagt, takk skal De ha.

Det trenger du ikke bekymre deg for, det er så mye bedre å få en kommentar på bloggen enn å ikke få noen i det hele tatt.

Siterer Glorfindel:
et relativt stort antall av videospillkarakterer designes jo for å fremstå som attraktive.


Final Fantasy *host host*

Siterer Glorfindel:
Tenker nok de aller fleste gamere har følt på det en eller annen gang, så det er nok neppe noe rart ved det.. Jeg gjør det selv, gjerne ofte med karakterer jeg selv har laget ( ͡° ͜ʖ ͡°)


Good to hear. Klart det, man styrer jo og lager denne karakteren "perfekt" + da blir det bånd/følelser der du.

Siterer Glorfindel:
Bak MGS, er nok FF min favoritt spillserie, så der er det bare å gyve lø


Forståelig, Zelda på tredje da eller?
Siterer Quinzel:
Final Fantasy *host host*


Eventuelt nær sagt alle japanske spill.

Siterer Quinzel:
Forståelig, Zelda på tredje da eller?


Ja, det passer nok bra.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!