Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Dette semesteret tar jeg et fag hvor vi skal jobbe med et egenvalgt prosjekt. Er det én ting jeg ikke begriper som interaksjonsdesignstudent, så er det hvordan HBO Nordics app ble godkjent for markedet. Jeg har derfor valgt å prøve å forbedre løsningen deres. Hvis resultatet viser seg å bli bra, kommer jeg til å høre med HBO Nordic hvorvidt det er interessant for dem å implementere en ny løsning hvis den beviselig er bedre enn dagens løsning.

På institutt for design på NTNU læres vi opp i brukersentrert design, hvor nøkkelen til et godt produkt er å involvere brukerne av en tjeneste i designprosessen. Bare på den måten forsikrer man seg om at man designer noe som vil mottas med eufori i samfunnet og lassevis av red dot awards. Ok, kanskje nødvendigvis ikke alltid godt mottatt, men at produktet blir mer brukbart og mer fokusert mot brukernes forventninger er det ingen tvil om.

Så for at resultatet av oppgaven min skal bli best mulig må jeg ut og høre med brukere av HBO Nordic hva synes de om dagens løsning. Hvis du har prøvd HBO Nordic, og vil hjelpe meg med å gjøre løsningen så god som overhodet mulig, følg linken og svar på spørsmålene mine. Det tar omtrent 5 minutter.

Making HBO great again

Er du ikke så keen på quiz, skriv i kommentarfeltet hva du synes om HBO Nordic da vel.

<bild>

Fire klikk for å komme seg til den mest populære serien? For så å lete seg frem til riktig sesong og episode? Why, of course, sir!!"¤#"¤#&
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Svart på undersøkelsen. Bruker kun HBO Nordic til Game of Thrones. Noe som er litt dumt, tatt i betraktning at jeg betaler på abonnementet året rundt. Kanskje jeg burde gjøre noe med det.

Ble også litt vanskelig å si hva jeg syntes om utvalget deres ettersom jeg ikke har sjekket det ut, men de burde vel nesten komme som førsteprioritet når det gjelder serier ettersom slagordet er The home of series.
  • 0
Jeg anbefaler deg å se Silicon Valley. Vice Principas og Bored to death, tre solide komiserier. Anbefaler dem i den rekkefølgen også.

Begynte også å se Girls nå. Veldig bra. Men appen indikerer selvsagt ikke hvor langt vi er kommet. Men man må se på det som hukommelsestrening. Bra HBO, at dere tar sosialt ansvar!
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Svarte på undersøkelsen.
Synd at HBO appen er så uoversiktlig og buggy, for de har noen av de beste seriene.
Burde hvertfall stjålet litt fra Netflix når det gjelder å komme tilbake til en episode etter en pause, eller gjøre klar neste episode med en gang. Gidder liksom ikke binge når jeg må lete frem hver episode og appen ofte krasjer eller bare bestemmer seg for å gå tilbake til forsiden.
Oversiktlighet er noe av det viktigste i slike apper. De bør være designet for latsabbene, og få oss til å bli sittende klistret i time etter time, uten å måtte navigere mer enn nødvendig. Netflix klarer det, Viaplay til en viss grad. HBO blir bare brukt til en eller to serier, og bare en episode av gangen.

Netflix blir stadig dårligere på interessant innhold, så hvis HBO gjør appen mer oversiktlig, kan det godt være jeg hopper til dem, for det er en del serier jeg vil se (igjen).

Siterer SirThomas:
Ble også litt vanskelig å si hva jeg syntes om utvalget deres ettersom jeg ikke har sjekket det ut


Oz og Generation Kill bør sees. Tror du hadde likt Oz, mye sjuke karakterer og handling Tror jeg har sett hele greia fem-seks ganger. Samme med Generation Kill, men det er en miniserie, så den er unnagjort på et par kvelder.
  • 0
Som Tk sier, Oz og generation kill må sees. Kan også anbefale six feet under.
Spoiler:ikke vits å anbefale the Wire og Sopranos, da de fleste oppegående personer allerede har sett de.
-Kill -Loot -Return.
  • 0
Siterer TK Art:
Oz og Generation Kill bør sees. Tror du hadde likt Oz, mye sjuke karakterer og handling


Allerede kjøpt meg Oz for en god stund siden, men aldri kommet meg til å se den... Forelsket meg i Mr. Robot da, tror du hadde likt den - er ikke så lang heller, sesong 2 konkluderes om 2 uker. Det er en serie som dog låner mye fra det du har sett, men utførelsen er bra.

Siterer bent_a:
Spoiler:


Men jeg har ikke sett de seriene, selv om jeg har begge to liggende

Inntil videre er Breaking Bad verdens beste serie, men jeg er åpen for at Sopranos og The Wire kan ta over tronen.
  • 0
Rakk tydeligvis ikke å svare på undersøkelsen. Men jeg kan ikke si at jeg har noen særlig bred erfaring med HBO uansett. Har kun brukt det til GoT og heller ikke prøvd appen mer enn et par ganger. Det eneste jeg kan huske å ha reagert på, er at man tidvis faller tilbake på gamle episoder, eller at tidslinjen starter på nytt, om man har avsluttet midt i en episode.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Var også for sein til å gjøre HBO great again. Enig i at den kan forbedres. Sist jeg brukte HBO, var det vanskelig å finne fram til de andre episodene fra den episoden jeg så på. Måtte finne seriesiden fra hovedsiden på nytt for å finne alle episodene. Det var i alle fall noe trøbbel som lignet på det jeg beskrev ...
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Var også for sein til å gjøre HBO great again.


Du er jo alltid for sein.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!