Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

For meg er spill som Guitar Hero og Rock Band først og fremst knyttet til mine to siste år av studentlivet. For å få min musikkinteresserte hybelkamerat til å spille mer, var dette spillene som skulle få oss til å game litt mer sammen (og gi ham noe å slappe av med, arbeidsnarkoman som han var). Investeringen var unektelig en suksess, og i løpet av disse årene hadde vi mange besøk hvor venner stakk innom kun for å hamre løs på trommene, skråle av full hals eller leke rock star numbero uno.

Årene gikk, studentlivet tok slutt og vi flytta hver for oss. Men interessen besto, og for min egen del har jeg aldri lagt Rock Band 3 eller Guitar Hero: Metallica helt på hylla. Derfor har det vært interessant å følge med på musikkspillenes come-back denne måneden.

Tidligere denne måneden var det Rock Band 4 som ble lansert. I dag er det Guitar Hero Live som står for tur. Heldig som jeg var fikk jeg kloa i spillet, to gitarer og en mikrofon noen dager i forkant, og for nostalgiens skyld inviterte jeg min gamle romkamerat for å inspisere gitarspillenes nye vidunderbarn.

Tankene som har meldt seg i etterkant kan du lese i form av "en annens mening" i Guitar Hero Live-anmeldelsen.
Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk agh burzumishi krimpatul
  • 0
Spilt mye Rock Band og GH selv. Nå har gitaren min tatt kvelden, så jeg må ha ny uansett. Jeg har enda ikke helt bestemt meg for om jeg skal kjøpe Rock Band 4 eller Guitar Hero Live. Men siden jeg allerede har Rock Band trommer og synes setlisten til GH Live er litt semmer (med noen unntak selvfølgelig), så heller det mest mot Rock Band 4.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!