Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Det at jeg har tikket inn over 100 timer i Super Smash Bros 3D hittill er ingen hemmelighet, og tenkte å ta for meg de få karakterne jeg liker best, og hvorfor jeg liker dem så godt. Spillet har 52 spillbare karakterer. og det er et spill jeg lett vil spille lenge etter at Wii U versjonen har kommet også. Det er så gøy å kunne spille Smash Bros på bussen.

1. Ganondorf.
Ja, jeg vet han er den tregeste karakteren i spillet. Men jeg elsker å spille med han. Han slår så hardt, og jeg har ikke til dags dato møtt noen som klarer å håndtere et perfekt Warlock Punch, den kjenner man dagen derpå. Jeg håpet først at Ganondorf skulle få Hyrule Warriors design, og nye angrep, men når jeg tenkte mer bedre om er jeg glad for at han ikke hadde forandret seg. For jeg har spilt med Ganondorf som hovedkarakter siden Melee, og det er herlig å ha god kontroll på han.

2. Falco.
En annen av mine favoritter siden Melee, men som dessverre jeg føler har blitt svakere. Av Star Fox karakterne er jeg glad de kuttet Wolf i stedet for Falco, for angrepsystemet til Falco kan være ekstremt underholdende å spille med, og fortsatt dødelig om man ikke er forberedt på ham.

3. Lucina.
Jeg har hatet Marth siden Melee, han har vært overskygget av sine sterkere Fire Emblem partnere(Roy i Melee, Ike i Brawl) Og i dette spillet er han til og med overskygget av sin egen klone, det er fire Fire Emblem karakterer i dette spillet, og Marth er lett den svakeste. Jeg falt for Lucinas spillestil fordi jeg syns den minner endel om hvordna Roy var, som var en ekstremt artig Melee karakter.

4. Doctor Mario.
Litt artig at klonene er bedre enn orginalene. Doctor Mario er også et bevis på dette, han slår mye hardere enn Mario, han har tornadoangrepet i stedet for ubruklige FLUDD, og han ser ikke minst ekstremt mye kulere ut. DEtte har blitt min Online main, og jeg har gjort stor skade i 1 on 1 for GLory med The Doctor.

5. Toon Link
Enda en av klonene som overskygger orginalen. Ikke bare ser Toon Link søtere ut enn Link, han er faktisk generelt mye bedre, spinnangrepet hans er kraftigere, bombene er kraftigere. Jeg var litt sånn Meh til Toon Link når jeg låste han opp i Brawl, men ellers lærte jeg meg raskt å bruke han, og innså fort at denne lille krabaten med katteøyne var en blodtørstig farlig psykopat i rette hender.

Jeg savner Snake, eneste av mine Brawl mains som ble kuttet. HAr fortsatt et lite håp på at han skal komme som DLC etterhvert, for det hadde vært ekstremt artig. Ellers er jeg ekstremt spent på å se om Mewtwo vil få nytt moveset, eller beholde det han hadde fra Melee. Jeg gleder meg som en liten unge til å sette meg ned på 52 tommer flatskjermtven min med Gamecubekontroller og spille Smash på Wii u!

Noen som har forslag til karakterer jeg kan lære meg? Åpen for de fleste
  • 0
Har ikke spilt Smash Bros 3D selv, men Falco var også en av mine desiderte favoritter i Melee.
''eh'' - Link
  • 0
Min liste ville nok sett slik ut:

1. Shulk
2. Little Mac
3. Lucina/Marth
4. Pit
5. Captain Falcon.

Dog er det vel hovedsakelig de 3 første jeg rullerer mellom.

Det du skriver om Marth er jeg nok ikke helt enig i. Jeg synes ikke han var svakere enn Roy i Melee. Roy skadet kanskje mer per slag, men jeg synes Marth hadde en hastighet og en rekkevidde som gjorde han mye mer fleksibel. Hadde sjeldent problemer med å vinne over Roy som Marth.

I Smash 4, synes jeg heller ikke det er så voldsomme forskjeller på han og Lucina. Lucina er mye mer direkte i spillestilen, da hun skader like mye uansett hvor på sverdet hun treffer. Sånn sett er hun nok lettere å spille enn Marth, men klarer du å treffe riktig med han (tuppen på sverdet), så er han helt på par med Lucina.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Little Mac er interessant, han er ekstremt kraftig, men det skal ikke mer til enn å få han utenfor banen før han er sjanseløs.

Jeg vet ikke hva det er mer Marth, jeg har bare aldri likt han, jeg har foretrukket Roy, Ike Robin og Lucina, Robin er faktisk veldig artig å spille med bare man lærer han.

Shulk har jeg vurdert, men jeg forstår ikke angrepssystemet hans enda.
  • 0
Siterer stikox93:
Little Mac er interessant, han er ekstremt kraftig, men det skal ikke mer til enn å få han utenfor banen før han er sjanseløs.


Indeed. Du kan lett slå han ut på 30-40%, så å løpe for nærme kanten med han er risikabelt.

Siterer stikox93:
Robin er faktisk veldig artig å spille med bare man lærer han.


Ja, det er en interessant karakter, men jeg for min del klarer ikke å spille han/henne noe særlig
bra.

Siterer stikox93:
Shulk har jeg vurdert, men jeg forstår ikke angrepssystemet hans enda.


Jeg bestemte meg for å maine han så fort ryktene om at han skulle være med i spillet begynte
Heldigvis liker jeg også spillestilen hans godt. Monadoen gjør at du kan vurdere spillstilen ganske mye selv, men jeg for min del bruker omtrent bare Buster og Smash. Buster gjør at han skader rimelig greit og får du inn noen Back Slash/Vision komboer i tillegg, så kan du sende folk ut med Air Slash når de har nådd rundt 100%. Gleder meg til å spille han mer i Wii U utgaven, med C-sticken på kontrolleren. Det eneste store ulempen med han, er at han har litt for mye lag i angrepene sine, så han kan virke litt treg til tider. Bommer du f.eks. med Back Slash, er du rimelig åpen.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Det er mye interessante karakterer. Jeg tror mange av de trege, Little Mac blant annet vil være mye bedre på Wii U versjonen fordi det er bedre kontrolsystemer. Jeg savner C-Stikka til tider, Det tok litt tid å vende seg til circlepad
  • 0
Dette er nok min:
1. Zelda
2. Palutena
3. Lucina
4. Peach
5. Rosalina


Lucas er best boy i Brawl.
  • 0
Girl power! Haha jeg foretrekker Sheik over Zelda, syns magien til Zelda er komplisert
  • 0
Siterer stikox93:
Girl power! Haha jeg foretrekker Sheik over Zelda, syns magien til Zelda er komplisert


Den største grunnen til at jeg digger Zelda er hennes teleporterings-angrep. Det er ekstremt deilig å forvirre motstandere.
Sheik er god, hun også.
  • 0
Peach har jeg forsåvidt aldri taklet. Jeg sliter med hva det er med henne. Syns bare hun er skikkelig dårlig. Rosalina skal jeg klare å lære meg å spille med.
  • 0
Siterer Linebeck:
1. Zelda
2. Palutena
3. Lucina
4. Peach
5. Rosalina


Ble egentlig smått skuffet over Palutena. Ihvertfall standardangrepene hun har på For Glory. Customizer du henne selv, så funker hun sånn halveis men.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Palutena er ei jeg har prøvd ut, uten helt suksess. Jeg syns ikke hun fungerer. Customization er artig på karakterer though. Kan snu spillestilen deres helt på hodet!
  • 0
Jeg er helt klart best med Link, men jeg liker også Sheik som jeg har spilt en del med. Synes det derimot er trasig at det er vanskeligere å slå ut motstanderne med henne, men hun er jo raskere og lettere å få inn treff med. Synes Link er enkel å bli god med, og det er lett å ta brawlere ved å holde dem på avstand. Jeg tar som regel alle som har prøvd seg som Bowser ganske lett.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Link er spesiell. Jeg liker ikke Link, jeg syns han er oppskrytt, men Toon Link, on the other hand. Syns jeg slår mye hardere, og mye lettere å få ut karakterer med!
  • 0
Siterer stikox93:
Link er spesiell. Jeg liker ikke Link, jeg syns han er oppskrytt, men Toon Link, on the other hand. Syns jeg slår mye hardere, og mye lettere å få ut karakterer med!


Det er noen forskjeller mellom dem. Toon Link er blant annet mye raskere, men jeg vil tro at vanlige Link slår hardere. Det er i alle fall slik jeg tror de er balansert.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
For å få Mewtwo må vi registre begge versjonene på club nintendo. Dessverre er ikke Norge med i denne ordningen (vi får ikke lov å være med i club nintendo) så vi kan ikke få Mewtwo, utenom betalt DLC en måned eller to etter lansering... Med mindre noen har en løsning da?
  • 0
Siterer WavingAtFat:
For å få Mewtwo må vi registre begge versjonene på club nintendo. Dessverre er ikke Norge med i denne ordningen (vi får ikke lov å være med i club nintendo) så vi kan ikke få Mewtwo, utenom betalt DLC en måned eller to etter lansering... Med mindre noen har en løsning da?


Jeg håper det finnes en løsning på det. Jeg er en av dem som har begge versjonene, så!
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer WavingAtFat:
For å få Mewtwo må vi registre begge versjonene på club nintendo. Dessverre er ikke Norge med i denne ordningen (vi får ikke lov å være med i club nintendo) så vi kan ikke få Mewtwo, utenom betalt DLC en måned eller to etter lansering... Med mindre noen har en løsning da?


Det er nok mulig de ordner en løsning på det. De klarte tross alt det med gratisspillene som fulgte med Mario Kart 8.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!