Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Når har du tenkt å bli mer aktiv på GR igjen da?
- remote

Det er sjeldnere jeg får tatt meg en tur på butikken, og det er enda sjeldnere jeg får satt meg ned og skrevet en blogg her for tiden. Ja jeg har vært inaktiv en stund, men de fleste vet vel hvorfor uten at jeg trenger å gå så dypt inn på det.

Jeg lagde meg også en regel om å ikke skrive noen blogger om hvem som nå utgjør min største interesse, men jeg fant ut at jeg kunne gå på sidelinjen og skrive om en venninne jeg har kjent lengre enn noen andre jenter.

Anette.

Det var i 2006 at jeg begynte å henge på Habbo, og sannsynligvis tidlig i 2007 ble jeg kjent med hun som etterhvert skulle bli min eneste legitime grunn til å logge innpå hotellet, frem til 2014.

Vi har alltid konkurrert. Om hvem som skulle slutte først. Hvem som tok de lengste pausene. Hvem som ble borte. Og jeg? Jeg var ferdig i 2011, og ga bort alle verdiene mine til en av mine nærmeste kompiser. Jeg skulle aldri tilbake. Trodde jeg. Helt frem til jeg tilfeldigvis logget inn i oktober, og hun kom - hun jeg ikke skal skrive spesielt om.

Som kusinen hennes skrev - da var det gjort, og det ble veldig vanskelig å holde meg unna.

Men det er ikke til å legge skjul på at jeg har en laang fortid på hotellet, og jeg tenker selvfølgelig stadig over gamle venner - spesielt Anette. Hun hadde ikke vært innlogget på rundt 3 måneder, og jeg trodde ikke at jeg kom til å få se henne på en stund.

Joda. For 2 dager siden gjorde hun comeback, og vi fikk oss en aldri så liten reunion. Enn så godt det var å se henne igjen, så ga hun meg ikke de beste nyhetene. Nå studerte hun, så hun hadde ikke lenger noe tid til å henge på det stedet der vi begge to så og si vokste opp sammen.

Det kan jeg jo nesten si, enten det er GR eller Habbo - så er det vel ofte studier og skole som forårsaker inaktivitet kontra tidligere.

Men det verste var kanskje det hun skrev når hun hørte at jeg var aktiv igjen...

Jeg burde gi deg ting siden du spiller fast nå.

Hun ville gi meg alle tingene sine - og når jeg har kjent henne i 8 år og vet hvor mye enkelte av de tingene har formet henne som bruker der inne, så er det ikke noe lett. Hele scenarioet minte meg veldig om noe Edward Kenway sa i Black Flag, og uten å spoile så alt for mye, vet vel de fleste som har rundet det hvor denne replikken stammer fra:

Dammit. You should have been the one to outlast me.

Jeg måtte spørre om det kom til å gå 3 måneder til neste gang hun viste seg på hotellet, og selv om hun svarte med "Tror det" så logget hun inn dagen etter - men da sov jeg selvfølgelig, og hun prøvde å advare meg mot noe som jeg heldigvis visste allerede.

Igår logget hun inn ganske tidlig og siden jeg gjorde det samme, fikk vi litt tid alene. I ganske mange år har jeg prøvd, men også denne gangen måtte jeg spørre om hva vi skulle gjøre etterhvert:

Jeg: Hvor skal vi holde kontakten da?

Anette: enn så lenge går det fint gjennom habbo egentlig - vi har jo en lang fortid her liksomxD så blir jo ikke å forsvinne 4godddd liksom
uten å si ifra

Jeg: Jammen tenk da, hvis hotellet plutselig legges ned. Eller noe.. shit

Anette: tror de sier ifra

Jeg: Men da er d ikke sikkert du er her. Kan være blant de lange pausene dine - eller min, for alt vi vet

Anette: men har uansett skrevet ned snappen din, så ikke farlig
don't you worry

Jeg: Du liker å holde meg på pinebenken?

Anette: ja

...den dagen hun faktisk legger meg til og sender meg en selfie vil jeg anse som en av de største øyeblikkene i livet mitt.

Jeg kom til en slags konklusjon da jeg tenkte at hun sannsynligvis vil la meg være avataren med navnet på habbo, helt frem til den dagen vi ikke lenger har mulighet til å snakke sammen der.

Det er ikke noe feil i det, og jeg vil anta at mange på GR er like konfidensiell med sin personlige informasjon og hvordan de ser ut - men jeg vil si at det er noe helt eget ved å ha kjent en jente på nettet i 8 år uten å vite hvordan hun ser ut, slik jeg har gjort.

Så når jeg nok en gang oppdaterte Berit om situasjonen min istad, og hun kom med følgende svar:

Du aner ikke hvordan hun ser ut. "Hun", eller han. Kan være 17 og kan være 60 - Hva vet vel du?

...så ble jeg ikke spesielt blid:

Når du prøver å presse opp i trynet mitt at en jeg har kjent siden 2006-2007 er 30+ og lyger til meg om absolutt alt, inkludert når hun sier at hun ikke har tid til å henge der fordi hun studerer og leser mye, så kan du suge pikk.

Jeg vet at det alltids ER en mulighet, men vi har vel alle scenarioer i livet som vi ikke har lyst til å verken innse eller se for oss, og dette er en av mine.

Tanken har jo slått meg, at jeg vil prøve å finne frem til hvem hun er, siden jeg har fornavn, alder og bosted. Men det er også noe i meg som føler at jeg burde la det være, frem til den dagen det FAKTISK skjer.

Men inntil vi snakkes igjen ønsker jeg de som skal til Lillestrøm idag, tidenes beste fredag på SpillExpo 2014!
  • 0
Noen ganger får jeg inntrykk av at du får en emosjonell tilknytning til halvparten av alle jentene du møter.

Neida. Men seriøst, ikke prøv deg på noe mer med denne Anette-jenta.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Habbo er koselig. Lykke til med følelsene!
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
*Slettet* Ville ikke vite det.
''eh'' - Link
  • 0
30+ ja. Er innafor det vel. Gullalderen som folk kaller det.

Whatever floats your boat.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Jeg må si en ting:
Har den Married?



fuck it
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Nothing has changed. If you want love, buy a dog
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Ja ja men..
The gavel corrupts
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!