Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Ja, jeg vet at Metal Gear-spillene har båret mang en fane for spillbransjen siden Hideo Kojima ferdigstilte det første spillet, og fansen har stort sett vært enige om at serien har gjort mye riktig.

Men, etter litt tid sammen med Snake i Ground Zeroes klarer jeg ikke å overse at det føles litt utdatert. Visuelt sett er det virkelig flott på PS4, AI-en virker glupere enn i eksempelvis det siste Splinter Cell og man har mange valg i forhold til hva man vil gjøre med fienden. Likevel er kontrolloppsettet lite intuitivt, og Snake beveger seg stivt og rart. Jeg klarer rett og slett ikke å leve meg inn i Ground Zeroes, men krysser likevel fingrene for at dette ikke blir noe problem i Phantom Pain - for jeg orker ikke førti timer med med brå bevegelser mens jeg sniker meg rundt.

<bild>
Det ser jo så mykt og fint ut på bildene, men hvorfor føles det ikke slik?

Til slutt: Jeg så endelig Black Hawk Down i går, og den var elendig. 2/10! Takk for meg.
Are you gonna bark all day, little doggy, or are you gonna bite?
  • 0
Hmm, nå må du ikke gjøre meg redd her, Tor..
Får spilt det etterpå, så nå får vi se Av spill i serien så mangler jeg bare å spille MGS 4. Shame on me.
The D' is silent.
  • 0
Siterer Finalfantasyfrelst:
Hmm, nå må du ikke gjøre meg redd her, Tor..


Det er bare smak og behag. Jeg liker ikke hvordan helten min beveger seg i Dark Souls heller.
Are you gonna bark all day, little doggy, or are you gonna bite?
  • 0
Snake har i grunn alltid vært litt kronglete å styre. I enkelte av spillene har han f.eks. en tendens til å legge seg helt ned, når du egentlig bare skal sette deg på huk. Men når alt annet er så bra som det er, har det blitt ganske overskygget for min del og jeg tror ikke jeg kommer til å ha noe problemer med det i de nye spillene heller.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Interessant, for jeg har bare følt det motsatte med Groud Zeroes. Alt føles fresh rett og slett, herlig grafikk, kanskje beste grafikk jeg har sett noensinne faktisk. Og gameplayet sitter som støpt, flytende animasjoner og responsive kontroller.
Put money in my hand, and I will do the things you want me to
  • 0
Høres ut som et hastverksarbeid når det er bevegeligheten til karakteren som trekker ned.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer P-Dude:
Interessant, for jeg har bare følt det motsatte med Groud Zeroes. Alt føles fresh rett og slett, herlig grafikk, kanskje beste grafikk jeg har sett noensinne faktisk. Og gameplayet sitter som støpt, flytende animasjoner og responsive kontroller.


Etter å ha spilt en god stund nå, så er jeg nødt til å si meg helt enig. Jeg vet ikke hvilke spill det sammenlignes med i denne bloggen, men i forhold til Metal Gear Solid serien, så har det aldri vært lettere å styre Snake enn det er nå. Det går silkemykt å bytte mellom stående, på huk og liggende stilling og å bytte våpen går også raskt og effekt. Gameplayet er rett og slett deilig, noe av grunnen til at jeg har gått gjennom mange av oppdragene flere ganger.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Slenger meg på de som sier at det er det letteste MGS-spillet å styre. Samtidig er det ikke veldig intuitivt i forhold til bransjestandarden. Krever mer tilvenning enn de fleste storspill der ute.
  • 0
Jeg sitter og spiller Max Payne 3 og det er utdatert. På alle måter. Cut-scene+ skyting, cut-scene + skyting hele tiden. Intet avvik. Linert. Skift disk. Mer av det samme.Og det er ikke så veldig gammelt.. Mener å huske at det ble premiert med høy karakter her på GR.

Black Hawk Down er jo "Max Payne på film" i så måte
The gavel corrupts
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!