Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Det står virkelig respekt av det Respawn har fått til med debutspillet sitt. De slo seg til ro med tre nyheter de følte ga noe ekstra til FPS-sjangeren. Deretter tok de seg tid å tweake og balansere disse til en mesterlig helhet. Der andre spill som har bydd på digre roboter stort sett har endt opp i en suppe av eksplosjoner og overdimensjonerte våpen, byr Titanfall på en velsmurt opplevelse der du er en råtass både i og utenfor din private, tobente krigsmaskin. Takket være wallrunning og doble hopp med jetpacks har du en bevegelighet du ikke finner maken til i andre spill. Jeg har med hånden på hjertet ikke kost med like mye med et skytespill siden Team Fortress 2, et spill jeg har bukte hundrevis av timer på i årene etter lanseringen.

Hva som gjør dette så forbanna kult? La meg beskrive en hendelse fra den siste matchen jeg spilte før jeg skrev dette.

Jeg hadde gjort det bra de første par minuttene av omgangen. "Your Titan is ready", hørte jeg over radioen. Jeg så ingen grunn til å vente, og kalte inn metallbeistet. Det raste ned fra himmelen og deiset i bakken et par hundre meter bortenfor, midlertidig beskyttet av et forcefield. Jeg tok beina på nakken, hoppet opp på siden av en bygning, løp langs med veggen og hoppet videre til det neste bygget. Jeg lenket sammen fire wallruns på vei opp til roboten min. Underveis knertet jeg en fiendtlig pilot som hadde funnet veien opp på taket på bygningen tvers ovenfor, før jeg kvittet meg med en fire datastyrte grunts med én velplassert grant. Vel fremme ved roboten min, jeg kaller ham Gustav, ble jeg tatt imot midt i luften av en overraskende skånsom hånd av rent metal. Jeg fant meg til rette i førersetet, pepret en fiendtlig Titan med bly og raketter, og rev piloten ut av skroget det sekundet roboten hans var doomed. Deretter ble jeg drept av en pilot som hadde huket seg fast på toppen av roboten min, men det var greit. You win some and you loose some.

Slike øyeblikk dukker opp hele tiden mens du spiller. Kombinasjonen av rå bevegelighet, stram skytefølelse, kart som lar deg kjempe vertikalt så vel som langs bakken og ikke minst de digre robotene, er akkurat så heftig som jeg hadde håpet på. Respawn har hevet listen for en av de mest etablerte sjangrene vi har, og det er et stykke arbeid de fortjener honnør for. Det eneste som hindrer dette i å innkassere full pott, er at modusene er smertelig tradisjonelle og at kartene kunne vært litt mer varierte. Dessuten gjør progresjonssystemet lite for å skille seg ut fra eksempelvis Call of Duty. Men for all del, ikke la det hindre deg i å teste Titanfall. Dette er spillet fremtidige titler kommer til å bli målt opp mot! 9/10
Tidligere redaksjonssjef hos Gamereactor Norge
  • 0
Jeg likte betaen, men grunnet skole og andre spill som må spilles/fullføres, har jeg ikke gått til anskaffelse av det helt enda. Regner med at det kommer til å forandre seg etterhvert.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
vel hva kan man si, det eneste som slår store roboter på dette er kulere roboter.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!