Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Jeg innser at jeg risikerer å hisse på meg mange GR-lesere med et utspill som dette, men jeg synes faktisk det. ACIV er oppskrytt! Det er ikke et dårlig spill, for all del, men det er ikke så revolusjonerende som mange hevder at det er, og det er hvert fall ikke det beste spillet til PS4.

Faktisk vil jeg påstå at Black Flag er en ulv i fåreklær, eller eventuelt en pirat i spansk militæruniform. Nyhetene i spillet er fine, det er ikke det jeg mener, men resten av spillet er jo helt identisk med tidligere. Videreføringen av seilingen fra ACIII var et sjakktrekk, og omgivelsene du beveger deg rundt i er lekre. Likevel er disse nyvinningene bare en forkledning.

De fjerner fokus fra det faktum at kjernemekanikkene i serien fortsatt er de samme. De har ikke utviklet seg i det hele tatt! Du må fortsatt blende med befolkningen for å ikke bli sett, selv om det er åpenbart at du ikke er en av de fire horene på gatehjørnet. Det er fortsatt like klønete til tider å løpe over hustakene. Ubisoft gjorde mye riktig med ACIV, men neste gang håper jeg de faktisk tørr å ta tak i delene av spillet som begynner å bli utdatert, og ikke bare skjuler dem!

<bild>
Joda, seiling og dykking er vel og bra, og det ser lekkert ut, men resten av spillet er den samme gamle smørja...
Tidligere redaksjonssjef hos Gamereactor Norge
  • 0
Jeg fant det overraskende underholdende etter å egentlig ha sagt meg ferdig med serien.
Spesielt settingen gjorde at det for meg var helt greit at det fulgte den kjente oppskriften på mange punkter. Det føltes mer nytt enn de siste utgivelsene, uansett hvor lite som faktisk var endret.
Revolusjonerende er det såvisst ikke, men det var en positiv overraskelse i en serie som allerede hadde gått på trynet.
  • 0
Morten!

Som GR's ubestridte største AC fan føler jeg meg skikkelig truffet av denne bloggen. Nesten så jeg vurderer å bytte profilbilde i tilfelle noen hadde glemt det.

Haha, neida. Jeg ser tydelig hva du mener, men i likhet med Tommy ble jeg veldig positivt overrasket over Black Flag. Jeg var faktisk redd for at serien hadde gått helt feil vei etter den katastrofale slutten på AC III, men jeg tok definitivt feil.

Så jeg velger å svare på bloggen med disse ryktene som kanskje er lovord, selv om det ikke redder din opplevelse av Black Flag:

Assassin?s Creed V serves as the introduction to an all new hero, setting and gameplay mechanics as the Assassin?s Creed franchise hits a new era. Assassin?s Creed V is the turning point for the franchise, featuring completely revised stealth and combat mechanics, powered by the next-generation Ubisoft AnvilX engine and all-new gameplay features and systems. While Assassin?s Creed acts as Ubisoft?s rescope for the franchise, it maintains the key touch points that the series is built upon.

Vel bekomme!
  • 0
Morten: *nikker samtykkende*
Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk agh burzumishi krimpatul
  • 0
Du misser poenget med hele AC! For å virkelig kunne kalle seg det ultimate leiemorder-spillet var det ikke nok å drepe korstogsfarere, korrupte familie-syndikater eller engelske soldater - de var nødt til å drepe en franchise. Og det gjorde Ubisoft etter boka da de sendte den originale AC-produsenten på døra etter det andre spillet i serien.

Neida, men jeg er veldig enig.
  • 0
Black Flag var utrolig nok mitt første Assassins Creed spill, så det føltes rimelig "revolusjonerende" for min del
Pirattemaet og seilingen var rett og slett herlig.

Men etter å ha begynt på de andre spillene i serien, så forstår jeg hvor du vil hen.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!