Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

tl;dr
Konsoll/PC fanboys/girls trenger å vite at konkurranse er BRA!


Thats it.

Etter å ha vært på ulike forum, nettsider og youtube aktige (hø hø) sider, har jeg kommet til en gammel ærkjennelse; casual spillere har ingenting mellom ørene. Jeg sikter til kommende spill, også dagens konsoll generasjon med PS4, XBONE og Wii U. Det er sykt hvordan flertallet av kommentarer nesten kvalmende.

Det virker som om blandt mange at PS4 allerede er den store vinneren denne generasjonen. Allerede ved Xbox Ones triste avduking har dette vært en strøm som de fleste ikke har valgt å gå imot. Wii U er det ingen som tenker på. Og PC-gamere er et herrefolk.

Ser dere ikke at ved å skape vinnere, gjør vi oss selv til tapere? Ved at én utvikler får monopol vil prisene på produktet gå til himmels. Kvaliteten trenger ikke å gjøre det.

Jeg vet at mye av dette sier seg selv, men jeg klarer bare ikke å se at de stakkarslige sjelene der ute ikke forstår dette. Hva tenker dere om dette?

Tror dere at markedet kan overleve med en seierherre?
:D <3<3<3
  • 0
Fanboy-krigene kan gå vanvittig over styr i blant ja. Tviler på at det vil påvirke markedet så kraftig at de "mindre" populære konsollene går til dundass men. Jeg for min del kombinerer PC, Playstation og konsollene til Nintendo, som jeg har gjort i så og si alle år. Dette gir meg litt av alt: etterlengtede eksklusiver hos Nintendo, multiplattformspill på PS og PC'en som en MMO/MOBA stasjon. Derfor har jeg heller aldri tatt del i disse tåpelige konsollkrigene.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Man trenger flere aktører på hvert eneste marked. Det er eneste måten at forbrukeren skal få et bra produkt. At folk flest er idioter får en desverre ikke gjort så mye med.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Sånne Fanboy-kriger holder jeg meg oftest langt unna. Fanboyene tror jeg har veldig lett for å hisse hverandre opp og ender med å si ting de egentlig ikke står inne for. Jeg tror også at de utgjør en så liten promille av alle som kjøper konsoller at hva de sier og mener har liten betydning. Jeg tror egentlig ikke vi vil bli kvitt konsoll-krigen med det alle første. Skulle en falle fra (kremt.. Microsoft) tror jeg fortsatt vi vil ha konsoll. Steambox kan jo lett bite seg en plass inn i markedet. Eller hvem vet hva andre elektronikkgiganter kan ha på lur.
Det finnes 10 typer mennesker. De som kan binærkode og de som ikke kan.
  • 0
Tror ikke fanboykrig i kommentrfeltene på facebook og 9gag har så mye å si... Når alt kommer til alt handler det om hvor mange som kjøper konsollene, og det igjen har med hva konsollene tilbyr, hvilke spill som kommer til dem, og til dels også merkevare, det kan man ikke legge skjul på.

Men merkevarebetydningen står ikke like sterkt i konsollverden som i f.eks. mobilverdenn, tror jeg. Apple ser ut til å kunne gjøre hva de vil, med custom ledninger og rettighetskremerier uten at folk mukker det grann. Microsoft fikk derimot huden full når de prøvde seg på alltid-online og lisensordning på spill.

Så jeg tror en "konsollvinner" har mer å gjøre med selve egenskapene til konsollen, og hvilke av disse egenskapene forbrukerne ønkser. Ønsker folk Kinect? Ja, da er jo Microsoft på rett spor. Eller er det nok med vanlig håndkontroll til en llavere pris? Isåfall er Sony på rett spor. Kanksje er det second screen det folket vil ha? Vel, Wii U er på rett vei.

Den som tilbyr det beste for de fleste blir seierherre. Og det vil være en fortjent seier, og det skal være lov å påpeke det uten å bli kalt fanboy. Siden debatten om hvem denne seierherren er enda pågår, er det tydelig at folk har delte meninger, så noe monopol ser ikke for meg med det første. Dessuten er det vel litt tidlig å avgjøre, med tanke på at One ikke er sluppet enda.

Konkurranse er sunt, men hvis en aktør på markedet skyter seg selv i foten må den bare ikke komme å forvente at vi forbrukere skal hjelpe ham opp. Nei, han skal reise reise seg selv, og servere oss et kakestykker, og selv da vil vi kalle ham dum for at han skjøt seg selv i foten. Det er sånn markedet fungerer. Gjør oss fornøyde, og man vinner.
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Neste år med gaikai, steamboxene og det faktum at nintendo gir ut noen spill tror jeg kan bli interessant.
:D <3<3<3
  • 0
Vi er nok avhengig av å ha flere konsollformater. Dette for konkurransens del. Det ikke mange skjønner er at konsollene er unike på sitt eget vis. Om det er Wii U, Xbox One eller PS4. Selv er jeg like glad i alle konsollene min.
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Siterer Bernt Erik:
Det ikke mange skjønner er at konsollene er unike på sitt eget vis.

Er unikt synonymt med bra?
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!