Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Jeg har aldri falt helt for mobilspill. Jeg har prøvd mange, og jeg har kost meg med mange en liten stund, men det er kun The Room til iPad jeg virkelig synes er en anbefaling verdig. Tidligere har jeg tenkt at klønete touchskjerm-kontroller var årsaken til den labre interessen min, men jeg har omsider funnet ut at dette ikke er den ekte grunnen.

Det er heller ikke det faktum at jeg er vant til PC- og konsollspill, og at mobilspillene falmer i forhold. Det gjør de jo naturligvis, men mobilspill har aldri vært noen konkurrent til de "ordentlige" spillene. De er heller et supplement som er ment til andre situasjoner.

Årsaken er heller at mobilspillene er så forbanna vanskelige!

Alle spillene jeg prøver har den samme svakheten. Du skal som regel samle inn tre stjerner på en masse brett (som i Angry Birds) og den eneste måten utviklerne klarer å øke levetiden på, er ved å gjøre brettene vanskelige. De første par brettene er lette (og morsomme), men deretter går det raskt nedover. De er livredde for at du skal gjøre ferdig spillet for fort, og tvinger deg til å prøve og feile gang på gang før du endelig låser opp neste brett.

Mange mobilspill er fornøyelige, men de er ikke så fornøyelige at jeg gidder å jobbe og slite for å komme meg videre. Inntil de lager spill med samme kvalitet som for eksempel Trials Evolution, ett spill jeg har brukt dagesvis på bare for å terpe på tidene og fullføre de tøffeste banene, finner jeg heller på noe annet.

<bild>
Sorry Stickman, de første banene var artige, men jeg gidder ikke prøve ti ganger før jeg kan gå videre...
Tidligere redaksjonssjef hos Gamereactor Norge
  • 0
Spilt svært lite på mobil selv. Eneste jeg har prøvd meg på er vel Zenonia 4 og Defenders 2.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Jeg spiller Minesweeper og Sudoku på telefonen. Veldig lett.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Mobilspill er morsomt i bilen. Det jeg sist hadde det gøy med var Nutty Fluffies. Et morsomt spill med berg-og-dalbaner. Ved å gjennomføre banen perfekt får man poeng til å låse opp en ny berg-og-dalbane. Bare synd at jeg må gjøre dette hundre tusen ganger. Gikk dermed lei. Man kan selvfølgelig bruke penger for å skaffe flere poeng da.

Hvis jeg skal spille på mobilen blir det poker eller kabal. Jeg blir irritert over de som etterlyser Final Fantasy og dypere spill på sine knotete telefoner. Når Plants vs. Zombies ble annonsert til konsoll trodde jeg det var tull, ikke fordi det er et dårlig spill, men fordi jeg aldri ville hatt noen interesse av å spille det utenom på bussen eller i timen(neida).
''eh'' - Link
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!