Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Nå har endelig eksamenstiden kommet, tiden alle avsluttende elever på videregående har sett frem som små barn før julaften. En viktig periode i livet ditt som kan ha mye å bety for din fremtid.

Derfor er det viktig at man kommer inn i en modus operandi der man øver mye. En skulle tro at de fleste ville jobbe hardere nå enn de noen gang har gjort før. Vel...

Jeg har selv opparbeidet meg et rutinert rituale for eksamensperioden i min lange periode som skoleelev:
Tenke at jeg gjør det senere, sitte på pcen i en time eller to, få panikk og lese i en halvtime, finne ut at dette var kjedelig og gå tilbake til pcen. Rinse and repeat.

Dette har vært merkverdig effektivt i tidligere år men vi får se hvordan det går. Jeg tror dog at jeg kanskje må legge inn litt ekstra arbeid i sosialkunnskap for å ha sjanse på å få en 5er.

Har dere noen "ritual" dere går gjennom når dere leser til eksamen, hva kom dere opp i og er dere fornøyde med det?
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Mitt ritual har alltid vært å utsette det så lenge som overhodet mulig. Uansett hvor mye jeg må gjennom utsetter jeg det til kvelden/natten før. Jobbet meg gjennom over 2000 sider med pensum på én natt en gang. Det merkelige er jo hvor suksessfull denne oppskriften stort sett har vært.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Siterer Ole-Christian / GR®:
Mitt ritual har alltid vært å utsette det så lenge som overhodet mulig. Uansett hvor mye jeg må gjennom utsetter jeg det til kvelden/natten før. Jobbet meg gjennom over 2000 sider med pensum på én natt en gang. Det merkelige er jo hvor suksessfull denne oppskriften stort sett har vært.


Ja, du verden hvor mye man får gjort når man sitter der halv ett natten før en prøve og kommer på at du ikke har lest.
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Lt Mactawish:
Ja, du verden hvor mye man får gjort når man sitter der halv ett natten før en prøve og kommer på at du ikke har lest.


Utrolig mye, egentlig. Kanskje jeg bare jobber best under press. Klarer uansett ikke å motivere meg selv til å gjøre noe før natten i forveien.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Jeg øver gjennom hele året, slik at det ikke blir så mye øving før eksamen. Selv går jeg på høyskole, og har for øyeblikket en 48 timers eksamen i XNA. Er nesten ferdig, til tross for at dette kun er første dag, så lover godt.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Nettopp ferdig med R2 og IT2 eksamen
Trying to be reasonable
  • 0
Siterer sonic og link:
Jeg øver gjennom hele året, slik at det ikke blir så mye øving før eksamen.

Det ville jeg ikke vært i stand til, selv om det muligens hadde spart meg en del hodebry og jeg hadde sikkert fått flere 6ere. Jeg håper at militæret og folkehøyskole vil få skikk på meg før arbeidslivet

Siterer Furon:
Nettopp ferdig med R2 og IT2 eksamen

Håper det gikk fint, har selv ikke hatt noen enda. Har hovedmål på tirsdag, sos. kunnskap på torsdag og engelsk litt. på mandagen etter det. Er litt heldig der siden man ikke må øve så mye til hverken engelsk eller norsk.
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Lt Mactawish:
Citerer sonic og link:Jeg øver gjennom hele året, slik at det ikke blir så mye øving før eksamen.
Det ville jeg ikke vært i stand til, selv om det muligens hadde spart meg en del hodebry og jeg hadde sikkert fått flere 6ere. Jeg håper at militæret og folkehøyskole vil få skikk på meg før arbeidslivet

Citerer Furon:Nettopp ferdig med R2 og IT2 eksamen
Håper det gikk fint, har selv ikke hatt noen enda. Har hovedmål på tirsdag, sos. kunnskap på torsdag og engelsk litt. på mandagen etter det. Er litt heldig der siden man ikke må øve så mye til hverken engelsk eller norsk.

Greit for deg
Litt hardt for meg iforhold
Bryr meg ikke om hvor smart en er, går ikke ann å ta hele R2 pensumet dagen før
I IT2 må man kunne programmeringspråket ellers er man fortapt.
Trying to be reasonable
  • 0
Siterer Furon:
Greit for deg
Litt hardt for meg iforhold
Bryr meg ikke om hvor smart en er, går ikke ann å ta hele R2 pensumet dagen før
I IT2 må man kunne programmeringspråket ellers er man fortapt.


Hehe det var derfor jeg hoppet over fra T-matte til P-matte, jeg hadde ikke lyst til å jobbe for en 5er
(Jeg har heller ikke noen planer om en karierre der jeg trenger slik matte, så det spilte jo inn)
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Hadde tyskeksamen i går, og siden jeg bare går i andre så betyr det at jeg er ferdig med eksamener dette skoleåret. Feels good!
Let the voice of love take you higher
  • 0
Jeg hadde matteeksamen på tirsdag, og jeg følgte oppskriften til resten her: gjør alt dagen eller natten før.

Jeg har fortsatt muntlig eksamen igjen, så den store spenningen er hva jeg kommer opp i da. Satser på at det ikke er fransk.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Er ikke blitt trukket ut enda, så det blir i muntlig. Satser på å unngå spansk.
Nintendo Network ID: HylianGameboy 3DS Friendcode: 3437 - 3366 - 9899
  • 0
Siterer Grallen:
Hadde tyskeksamen i går, og siden jeg bare går i andre så betyr det at jeg er ferdig med eksamener dette skoleåret. Feels good!

Ah, du er heldig du. Men når jeg er ferdig med eksamen er jeg ferdig for godt ... helt til jeg begynner på et universitet

Jeg begynner å ane et mønster, har aldri møtt noen som ville opp i fremmedspråk (om det så er tysk, spansk eller fransk) meg selv inkludert. Heldigvis slapp jeg unna i fjor og i år har jeg ikke spansk
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Jeg leser jevnt og trutt og gjør det ekstremt bra.

Finnes ingen bedre metode.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Etter jeg ble "mer voksen" (host), så har jeg begynt å jobbe mer jevnt. Tidligere har jeg fått helt OK karakterer basert på småjobbing og forståelse. Hukommelsen min er i grunn rimelig dårlig, så er utrolig at det har gått så bra
I år har jeg ingen eksamener, men prosjektinnleveringer, som i grunn har vært stressende nok det også, siden det er mye stress over lang tid! Blæ!
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!