Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Super Smash Bros. er blant de mest populære spillseriene hos Nintendo-fans, kanskje fordi serien i seg selv er et kjærlighetsdikt til brukerbasen. Derfor er det kanskje ikke så overraskende at jeg gleder med vilt til neste installasjon i serien, og at jeg i så måte drømmer opp hvilke karakterer jeg håper å få spille med neste gang. Her er ei fin lita liste med ti karakterer jeg tror har en liten mulighet for å få være med, og som jeg ville satt pris på om ble inkludert.


Dark Pit

Fjorårets beste spill var, i mine øyne, Kid Icarus Uprising, og en av de mest minneverdige og granbarske (finfint ordspill?) karakterene spillet ba på var Dark Pit; en anarkistisk og selvstendig versjon av Pit, som vi allerede kjenner fra Brawl.

Siden Uprising innførte mange nye typer våpen til serien, som jo hadde vært død i over tjue år, vil nok Pit og Dark Pit kunne ha ganske ulike angrep, men jeg mener de bør ha cirka samme styrke, tyngde, osv.

Helt ærlig, så kunne jeg nok ha fylt ut hele denne lista med bare karakterer fra Kid Icarus (Magnus og Hades står også ganske langt opp), men jeg mener Dark Pit er den karakteren fra Uprising det er mest sannsynlig at kan dukke opp i Brawl, og også den jeg tror vil passe best inn i spillet.


Ghirahim


Vi trenger flere skurker i Super Smash, og hvem bedre enn den ekle og gåtefulle metroseksuelle antagonisten fra Skyward Sword? Jeg sier ikke at han skal bytte ut Ganondorf, men Ghirahim er absolutt en karakter som kunne vært interessant å se i neste Smash Bros.


Han kan sloss gjennom teleportering, sverdfekting og de magiske, diamantforma prosjektilene som var noen jævler å få has på i bosskampene i Skyward Sword. Dessuten kan han når han vinner fortelle om hvordan han skal sleike blodet ditt av sverdet sitt når han er ferdig, bare sånn for å få en litt mer munter stemning.

Med tanke på hvor populært Skyward Sword var, og hvor stor fanbase Ghirahim har fått, vil jeg tro det er en viss sannsynlighet for at vi får se Ghirahim i neste Smash Bros.


Takamaru

Både i Melee og i Brawl fikk vi servert nye(?) retrokarakterer til seriene (Mr. Game & Watch og Ice Climbers i Melee, Pit og R.O.B i Brawl), og jeg vil derfor tro det er rimelig sannsynlig at vi får se to slike også i det neste SSB. En av de to jeg antar har en mulighet for å dukke opp er Takamaru. Denne vurderingen har jeg gjort på grunnlag av at han har fått en egen attraksjon i Nintendo Land, noe jeg tror kan være et trekk for å få offentligheten til å få fokus på en karakter som aldri har vært særlig kjent utenfor Japan.

Takamaru var stjerna i spillet «Takamaru's Ninja Castle», en setting som kan bli en ganske kul bane, og siden han selv er en samurai er det ganske åpenbart hvordan han vil fungere i et slagsmålsparty som Smash Bros.

Om han skulle dukke opp i SSB, håper jeg det samme skjer med han som med Pit, og at han får en renessanse med et nytt spill. Det er ikke nok gode samuraispill på markedet, og med en touch av Nintendo kan noe slikt bli en særdeles fornøyelig opplevelse.


Balloon Fighter

Min andre retrokarakterprofeti er basert på Satoru Iwatas hjertebarn, Balloon Fight; en annen mer eller mindre glemt NES-klassiker som har fått nyvunnet oppmerksomhet gjennom Nintendo Land. Jeg har lenge vært fan av spillet, og Balloon Fighter er en karakter som kunne passet inn i Brawl, men som nok vil ha en litt spesiell spillestil.

I og med at han har ballonger på ryggen vil han være en lett karakter, men som vil ha enkelt for å komme seg rundt på banen og ha gode muligheter for å komme seg opp fra et fall. Lynene fra originalspillet kan også være aktuelle prosjektilangrep.


Chrom


Chrom, helten i det nye Fire Emblem til 3DS, vil nok bytte ut Ike. Det er ikke mer magisk enn at det er mer aktuelt å ha den nyeste Fire Emblem-helten sammen med den eldste. Synes også Chrom virker som en spennende karakter, og vil tro han vil være noe sterkere enn Marth, men samtidig litt kjappere enn Ike har vært.


Igjen, ingen magisk spådom, men en jeg mener er ganske sikker.


Zoroark

Zoroark bytter ut Lucario slik Lucario byttet ut Mewtwo. Heller ikke dette er noe noen blir overrasket av, men jeg tror Zoroark er en sannsynlig arvtaker til pseudo-legendarisk-pokémon-karakter-plassen i spillet, spesielt siden denne også har vært frontfigur for en egen film, står oppreist, kan bruke et lignende moveset uten at det gjør vondt i logikken også videre.

En ting som kan være verdt å merke seg er at Zoroark er kjent for å kunne skape en illusjon av at den er noen andre, noe som kunne vært interessant å se implementert i SSB-serien. Kanskje kan man skape kaos ved å forkle seg som en annen spiller?


Agent J (Elite Beat Agents)
Dette er mer et vagt håp enn en forutsigelse, men det hadde vært fantastisk med en Elite Beat Agents-karakter eller bane. Elite Beat Agents er et så vilt og uforutsigbart spill, at en ikke kan tenke seg hvordan Agent J ville slåss, men sannsynligvis dansende. Kanskje man kunne gjort mer skade om man klarte å angripe i takt med musikken på banen man spiller på?

Det beste med å inkludere Agent J ville vært at han kunne representert alle japanske rytmespill folk, dessverre, overser. Det er en fantastisk merkelig og forskrudd sjanger som definitivt ikke får nok oppmerksomhet av allmennheten.


Maxwell (Scribblenauts)

Maxwell fra Scribblenauts kan demonstrere hvorfor penna er mektigere enn sverdet ved å skrive inn sverd i notatboka og angripe alle som prøver seg. Problemet med Maxwell er at prinsippet i Scribblenauts er at du skal kunne skrive inn hva du enn måtte ønske, noe som ikke er særlig praktisk i et fightingspill hvor din egen fantasi ikke får mye spillerom.

Ikke en særlig sannsynlig karakter, spesielt ikke med tanke på iOS- og PC-release som har blitt gjort før, men samtidig tror jeg Maxwell kunne vært en nokså kul karakter.
Professor Layton

En skulle kanskje ikke tro at den engelske gentlemanen gikk med på å slåss, men i både «The Diabolical Box», «The Mask of Miracles» og «The Eternal Diva» har vi fått sett Professoren fekte mesterlig, og dessuten er det ganske vondt å få varm te kasta i fjeset eller ei vond gåte rett i hippocampus.

Layton er dessuten en av de mest populære seriene på DSen, og er totalt eksklusiv for Nintendo, så jeg tror det er en relativt stor sjanse for at Layton er en av utfordrerne i den kommende utgivelsen.


Phoenix Wright (Ace Attorney)

Til tross for en iOS-flørt er også Ace Attorney en serie som holder seg for det meste på Nintendo-konsoller, og selv om Capcom er utgiver, så tror jeg det kan være mulig å få lånt alles favorittadvokat til å delta i tidenes slagsmål. Phoenix har vært med i et fightingspill før, nemlig Marvel vs. Capcom 3, så jeg tror det skal være godt mulig for han å være en brukbar karakter også i Smash Bros., spørsmålet er heller om det vil la seg gjøre å få lisensen til å ha ham med i spillet, og om Sakurai selv ser det som hensiktsmessig.


Takk for at du leste gjennom lista (eller i hvertfall overskriftene, din skitne hund) og kom gjerne med noen innspill om hvilke karakterer du skulle likt å sett.
Nintendo Network ID: HylianGameboy 3DS Friendcode: 3437 - 3366 - 9899
  • 0
Kan se for meg at du får rett både på Ghirahim og Zoroark, resten er jeg derimot usikker på. Men siden det er Nintendo man snakker om her skal man aldri si aldri.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Zoroark og Ghirahim hadde jeg ikke takket nei til.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Veldig bra liste dette her Jompapa

Selv har jeg i grunnen ikke noen direkte på listen, men jeg krysser fingrene for at det kommer et nytt Super Smash Bros Brawl til Wii U da
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Bernt: Super Smash er allerede annonsert til Wii U og 3DS. Vi får se det i aksjon på E3 i år.

Kakashi og SoL: Ghirahim håper jeg inderlig blir med, men helt ærlig synes jeg Zoroark er, i tillegg til en interessant pokémon, også ganske... stygg.
Nintendo Network ID: HylianGameboy 3DS Friendcode: 3437 - 3366 - 9899
  • 0
Zoroark stygg!? Burn the heretic!!
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Hvis de tar med Ghirahim, håper jeg de gjør det til en kombinert Ghirahim/Demise-kombinasjon, enten som Final Smash, hvor Demise tilkalles, gjør Ghirahim om til et svert og utfører et mektig angrep eller to, eller Zelda/Sheik-style, hvor Demise får et "heavy Link"-moveset.
"Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life." - Terry Pratchett
  • 0
Ville likt å se Shigeru Miyamoto! Det hadde vært noe for seg selv
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Jeg har ikke hørt om noen av disse...
  • 0
Enig. Ghirahim ville jeg likt å se.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Har ingen drømme karakterer til neste Smash Bros utenom at Lucario skal vende tilbake, noe som selvfølgelig ikke kommer til å skje fordi ingen skjønner hvor phette awesome han er!
"Don't cross the crooked step"
  • 0
Zoroark er den jeg virkelig skulle ha ønsket kom inn i Smash Bros serien!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!