Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

I helgen tok jeg for meg troverdige detaljer i forhold til Playstation 4-lanseringen. Nå har samme kilde kommet med oppsiktsvekkende detaljer om Nye Xbox.

Microsofts nye konsoll krever internettilgang for å fungere, slik at konsollen ikke skal kunne spille bruktspill. En ny variant av Xbox Live skal være en integrert del av den nye maskinen, samtidig som en forbedret Kinect-modell slippes ved siden av.

Kilder med kjennskap til Microsofts neste konsoll hevder at selv om den neste Xboxen vil satse tungt på funksjonalitet over nett, vil spill fortsatt bli tilgjengeliggjort for salg i fysisk form. De nye Xbox-spillene vil bli gitt ut på 50 GB blu-ray-disker. Microsoft har innsett at det er nytteløst å fortsette satsingen på HD-DVD-formatet. Det spekuleres i om spillene vil slippes med en aktiveringskode, og at de vil bli verdiløse for andre enn den opprinnelige kjøperen.

Kildene har også bekreftet at tidligere rykter rundt spesifikasjonene til nye Xbox er helt presise. Det betyr følgende: AMD 8-kjerners x64 1.6GHz CPU, a D3D11.x 800MHz grafikkløsning og 8GB of DDR3 RAM. Maskinens harddisk er for øyeblikket ikke fastsatt, men med tanke på Microsofts enorme onlinefokus tyder alt på at de vil sette inn den største harddisken i en konsoll til dags dato.

Selv om arkitekturen i neste Xbox og Playstation minner om PC, har flere utviklere fortalt at Sonys løsning er foretrukket i forhold til å utnytte kraft. Utviklingsstudioer som jobber med nestegenerasjons Xbox blir tvunget til å jobbe med visse, godkjente verktøy, mens Sony oppmuntrer programmerere til å utnytte kjernen i maskinvaren. Operativsystemet i nye Xbox er også mer satt og bestemt enn det konkurrenten har vist frem, noe som gir nok en fordel til Playstation.

I motsetning til Nintendo, satser Microsoft fortsatt tungt på bevegelseskontrollgrensesnitt, og en ny, mer responsiv Kinect skal også slippes ved siden av den nye konsollen. Sonys nestegenerasjons konsollkamera skal etter sigende ha lignende funksjonalitet, noe som skal avsløres på det kommende Playstation-eventet den 20. februar.
Kristian Nymoen - Sjefredaktør
  • 0
Hmmm, hvis dette er sant går jeg for PS4. Å måtte betale ekstra for Kinect er heller ikke aktuelt, da jeg ikke bryr meg om bevegelseskontrollere. Skal jeg bevege meg går jeg ut.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Ingen bruktspill? Helt retarded...
When in doubt, make a fool of yourself. There is a microscopically thin line between being brilliantly creative and acting like the most gigantic idiot on earth. So what the hell, leap.
  • 0
Mye av dette jeg ikke liker, kanskje jeg går for PS4 og WiiU denne generasjonen.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Likte ikke disse ryktene. Men rykter fortsatt rykter, så ingenting er klart før den offisielle annonseringen heldigvis.
  • 0
Har jeg forstått dette rett? Man MÅ ha internett-tilgang for å kunne BRUKE konsollen i det hele tatt? Om jeg ikke har misforstått, så kommer de til å tape konsollsalg i bøtter og spann.
Paint the man, cut the lines. Paint the man, cut the lines.
  • 0
  • Smæ
  • Smæ
Kommer aldri til å kjøpe konsoll igjen, med tanke på at mus og tastatur slår alt av kontrollere, i tillegg til at PC er overlegen når det gjelder ALT. Klart, det koster mer, men har man penger nok ser jeg ingen grunn til å gå for konsoll, spesielt hvis dette blir en realitet.
  • 0
De vil miste mye til PS hvis de er så strikte på brukte spill. For min del ville det vært en overveiende grunn i alle fall.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Wait, what? MÅ ha internett-tilgang?
  • 0
Wut? Må ha nettilgang? Hvis dette stemmer, ser det ikke ut som om det blir XBox på meg denne generasjonen heller.
"Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life." - Terry Pratchett
  • 0
Håper for all del at MS ikkje kødder seg vekk med bruktsalg-nekt eller krav om at man må være påkobla internett for å spille. I så fall blir aldri den nye Xbox'n vurdert av meg.

Det bør snart dukke opp ei lov som gir oss forbrukere rettigheter til di spilla vi har kjøpt digitalt, dvs at vi står fritt til å kunne selge di vidare samt at MS, Sony, Steam og alle andre blir nødt å tilby ein marknadsplass i sine system.

Kinect er heilt greit viss det er noko eg sjølv kan velge og ikkje blir påprakka dette av MS.


Elles tek eg rykta med lassevia av salt til MS sjølv kjem med noko info.

Siterer Smæ:
Kommer aldri til å kjøpe konsoll igjen, med tanke på at mus og tastatur slår alt av kontrollere, i tillegg til at PC er overlegen når det gjelder ALT. Klart, det koster mer, men har man penger nok ser jeg ingen grunn til å gå for konsoll, spesielt hvis dette blir en realitet.


Det blir aldri aktuellt å sette seg i sofaen eller godstolen for litt spilling ved hjelp av tastatur og mus, her er det bare ein god kontroller som duger. Når det kommer til PC vs Konsoll er eg av den oppfatning at det er plass til begge deler og at di utfyller forskjellige behov. Konsoller er det beste alternativet om man vurderer pris/spillglede.
  • 0
Oioioi, spennende å se om dette med internettilgang stemmer. Isåfall er det baibai hyttekos for Xbox-eiere uten internett på fjellet.
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Hmm, nå ble jeg veldig usikker på om jeg vil ha PS4. Dette virker svært lovende!
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Ouch, Microsoft!
  • 0
"Microsofts nye konsoll krever internettilgang for å fungere, slik at konsollen ikke skal kunne spille bruktspill."

Hvis dette stemmer, så styrer jeg laaangt unna.
Det er ikke mulig å være konstant koblet til internett her.
Jeg og min bror liker også å byttelåne spill av hverandre, noe som da blir utelukket.
  • 0
Grådige as, hvis disse ryktene stemmer så blir det ingen ny Xbox på meg ihvertfall, da går jeg heller for PS4 hvis jeg skal ha en ny konsoll (så sant at Sony ikke gjør noe lignende med dette, tho).
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
Hvis det er sant er det jo enkelt å vite hvilken konsoll jeg skal skaffe meg.
I'll shove that bat up your ass and turn you into a popsicle
  • 0
Håper ryktene ikke stemmer, men skal ikke se bort ifra at jeg skaffer konsollen uansett.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Spørs om de bæsjer litt på leggen med å hindre å spille bruktspill på konsollen. Det er ikke alltid man har råd til å kjøpe nye spill hele tiden og da kan et godt salg av en kompis være midt i blinken. Om denne muligheten frafaller, så vil ikke dette være noe sjakktrekk. Det viktige er at Microsoft får til en konsoll som gir oss god underholdning og ikke blir for dyr til å eie. Balansegang dette der.
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Men blir det gratis Xbox Live?
Sondro =P
  • 0
Eneste positive jeg kan komme over her er selve spesifikasjonene. Om noen av disse funksjonene viser seg å være reelle, så konverterer jeg til PC på heltid.
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
Det at en konsoll må være på nett for å kunne brukes er bare retarded-.-
Ekstremt sjeldent nettet blir borte, men rykter er rykter fram til microsoft sier noe
You tell me to get a life?Well I have an answer for you: I'm a gamer, I don't need to get one, I have many lives:D
  • 0
Hah, jailbreaking kommer i så fall til å bli særskilt populært.
  • 0
Om dette stemmer så styrer jeg lett unna. Mange ganger er det deilig å ikke være på nett med konsollen, og man burde kunne selge eller bytte/låne bort spil.

Det blir nok en Wii U eller PS4 på meg isteden.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Jeg spår en stor industri innen chipping og modifisering av maskiner og en markant økning i piratkopiering... Er ikke lett å være ærlig, når produsentene gjør det de kan for å gjøre det vanskelig.
@chubbyviking
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!