Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Siterer Havok / GR®:
Hvorfor er resten "en eneste stor smørje"? Er veldig nysgjerrig på hva du mener med dette.


Kan ikke svare for Remote, men slik jeg ser det så har Nintendo flere mer unike spillopplevelser i et bredere spekter, mens de andre konsollene serverer den samme actionsmørja.

Jeg spretter gjerne champagnen for Lego City Undercover og Pikmin 3, men ikke for nok et generisk actionspill med en muskelbunt med crew cut og maskingevær på coveret.
Nintendo Network ID: HylianGameboy 3DS Friendcode: 3437 - 3366 - 9899
  • 0
Siterer Jompapa:
Kan ikke svare for Remote, men slik jeg ser det så har Nintendo flere mer unike spillopplevelser i et bredere spekter, mens de andre konsollene serverer den samme actionsmørja.


Da gjør du akkurat samme tabben som de som bare ser Nintendo for Mario og Zelda, med en skog av partyspill i bakgrunnen.

Det er jo bare å se frem til Ni no Kuni, PS3 eksklusivt spill uten en eneste blankpolert muskel. Eller PS3 sine store snakkis i fjor, journey. På Xbox Live er dessuten masse spill som faller inn i alle slags kategorier, samme gjelder PSN, selv om tilbudet der er mindre.
This is great banter, it really is.
  • 0
Hvis man sier at for eksempel Wii eksklusive bare består av Zelda, Mario, Pikmin og "partyspill, så er man enten trangsynt eller så har de ikke satt seg ned å gått gjennom alle kvalitetsspillene som nintendo har gitt ut. Utrolig mange gode spill som mange ikke vet om. .
jeg skal slutte å game når: en stum mann, sier til en døv mann, at en blind mann, så en mann gå på vannet
  • 0
Siterer fanzypanzy:
Da gjør du akkurat samme tabben som de som bare ser Nintendo for Mario og Zelda, med en skog av partyspill i bakgrunnen.

Det er jo bare å se frem til Ni no Kuni, PS3 eksklusivt spill uten en eneste blankpolert muskel. Eller PS3 sine store snakkis i fjor, journey. På Xbox Live er dessuten masse spill som faller inn i alle slags kategorier, samme gjelder PSN, selv om tilbudet der er mindre.


Satte det litt på spissen, men jeg tror du skjønner hva jeg mener. De store "AAA"-titlene som andre konsoller får, men som Nintendo angivelig ikke får (Eksempler fra bloggen som det fortsatt er forhandlinger om er Splinter Cell og GTA V; Watch Dogs er det ingen som vet hvilke konsoller som får, men det er ikke utenkelig at det kommer på Wii U med tanke på Ubisofts støtte til konsollen) er for det meste actionspill. Jeg kjenner til unntakene, og det er disse som gjør at 360en fremdeles er i boden min, men det er ikke nok til at jeg er interessert i å kjøpe nestegenerasjons Microsoft eller Sony.
Nintendo Network ID: HylianGameboy 3DS Friendcode: 3437 - 3366 - 9899
  • 0
@kokori: Ja, på samme måte som Jompapa er trangsynt når han sier de andre konsollene bare er en smørje av actionspill. Det var liksom det som var poenget mitt.
This is great banter, it really is.
  • 0
Siterer Havok:
Hvorfor er resten "en eneste stor smørje"? Er veldig nysgjerrig på hva du mener med dette.


Jeg sikter til punkt fire i min første kommentar her. Hvis man ser på alle spillene til PS3 og 360, vil du se at det er flere av de gode spillene. Men hvis du ser på de gode EKSKLUSIVENE, vil du se at det er flere av dem på Wii. Dette tror jeg ikke vil forandre seg i den neste generasjonen heller.

I 2009, som et resultat av en het konsolldiskusjon, tok jeg meg den tiden å telle alle eksklusive spill til Wii, PS3 og 360 med over 75 i metascore. Wii hadde rundt 20 flere gode eksklusiver, noe som er signifikant flere. Og jeg tror ikke dette har forandret seg, eller vil forandre seg.

Siterer Kristian:
Så her er ingen forskjellsbehandlet.


Du vet best hva du har gjort, og jeg skal ikke påstå noe her. Men denne bloggen synes jeg likevel er litt søkt. Se de punktene i mitt forrige innlegg.

Lagt til 2013-01-15 17:07:
Siterer Jompapa:
Kan ikke svare for Remote, men slik jeg ser det så har Nintendo flere mer unike spillopplevelser i et bredere spekter, mens de andre konsollene serverer den samme actionsmørja.


Dette er også et poeng, men ikke det jeg mente.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Venter på Mario, Zelda og Smash Bros. Kun da, og ikke før, blir Wii U kjøpt av meg.
  • 0
Siterer Jompapa:
Satte det litt på spissen, men jeg tror du skjønner hva jeg mener. De store "AAA"-titlene som andre konsoller får, men som Nintendo angivelig ikke får (Eksempler fra bloggen som det fortsatt er forhandlinger om er Splinter Cell og GTA V; Watch Dogs er det ingen som vet hvilke konsoller som får, men det er ikke utenkelig at det kommer på Wii U med tanke på Ubisofts støtte til konsollen) er for det meste actionspill. Jeg kjenner til unntakene, og det er disse som gjør at 360en fremdeles er i boden min, men det er ikke nok til at jeg er interessert i å kjøpe nestegenerasjons Microsoft eller Sony.


Slik jeg ser det er ingen av konsollene som tilbyr noe bredere spekter av spill enn den andre, men at det er helt åpenbart at Sony og MS har sin fordel innen actionspill, mens Nintendo har sin fordel innen familievennlige spill som plattform og Party.

Men dette er i begge tilfeller en generalisering som ikke forteller mer enn en del av historien.
This is great banter, it really is.
  • 0
No more heroes 1 & 2

Xenoblade Chronicles

Madworld

Sin and Punishment: Successor of the starry skies.

Muramasa: the demon blade

Er bare noen eksempler på action/RPG spill på Wii.

Langt ifra bare familiespill som du nevner.
Og mange av disse "familiespillene" er også AAA spill, som er ment for hardcore gamere.
Super Mario galaxy 1 & 2, donkey Kong country Returns osv....
jeg skal slutte å game når: en stum mann, sier til en døv mann, at en blind mann, så en mann gå på vannet
  • 0
Angående batteritiden til gamepaden kokiri, så har du helt rett. Det kommer snart et annet batteri som man kan bruke isteden som gir 9 timer istedenfor 3. Det blir bra!

Jeg skjønner også hvorfor Kristian tar opp temaet nå, for selv om det er litt for ferskt til å si noe 100% sikkert så er det så ferskt at det fremdeles er relevant. Om han skulle ventet over et halvt år og vi så samme problemet så hadde ikke bloggen blitt like spennenede/provoserende som den er nå.

Syns også det hadde vært flott om den var litt mer nyansert, og trakk inn fler eksempler fra de andre store, men tingen er at han her velger å snakke om Wii U og ikke blande inn de andre som også har gjort tabber.

En ting er jeg enig i. Wii U er et litt forvirrende produkt og det virker ikke som nintendo (etter E3) er helt klar over selv hva konsollen er ment å gjøre. Jeg tror konsollen og spillene etterhvert kommer til å bli veldig bra, men det er rart å se funksjoner som virker et sted og ikke et annet og hvor en kontroller funksjon funker og ikke en annen osv.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer kokiri:
No more heroes 1 & 2

Xenoblade Chronicles

Madworld

Sin and Punishment: Successor of the starry skies.

Muramasa: the demon blade

Er bare noen eksempler på action/RPG spill på Wii.


Way to miss the point. Jeg har jo aldri skrevet noen ting om at Wii ikke har andre spill enn familiespill, les innlegget mitt på forrige side hvor jeg forsvarer Wii sitt bibliotek, og etter det leser du de andre innleggene mine en gang til.
This is great banter, it really is.
  • 0
Siterer fanzypanzy:
Citerer kokiri:No more heroes 1 & 2

Xenoblade Chronicles

Madworld

Sin and Punishment: Successor of the starry skies.

Muramasa: the demon blade

Er bare noen eksempler på action/RPG spill på Wii.

Way to miss the point. Jeg har jo aldri skrevet noen ting om at Wii ikke har andre spill enn familiespill, les innlegget mitt på forrige side hvor jeg forsvarer Wii sitt bibliotek, og etter det leser du de andre innleggene mine en gang til.



Det var aldri hensikten min å påpeke noe sånt.
Ville bare nevne at det er flere forskjellige typer spill på Wii, enn mange tror.
jeg skal slutte å game når: en stum mann, sier til en døv mann, at en blind mann, så en mann gå på vannet
  • 0
...greit, da er vi vel forsåvidt enige, men hvorfor skrev du da :
Siterer kokiri:
Langt ifra bare familiespill som du nevner.
Og mange av disse "familiespillene" er også AAA spill, som er ment for hardcore gamere.
Når jeg aldri har nevnt noe om at det "bare er familiespill"? Derfor jeg ble forvirret...
This is great banter, it really is.
  • 0
Siterer fanzypanzy:
...greit, da er vi vel forsåvidt enige, men hvorfor skrev du da : Citerer kokiri:Langt ifra bare familiespill som du nevner.
Og mange av disse "familiespillene" er også AAA spill, som er ment for hardcore gamere. Når jeg aldri har nevnt noe om at det "bare er familiespill"? Derfor jeg ble forvirret...


Kanskje fordi måten du ordla deg på impliserte at disse var i flertall på konsollen og han ville påpeke at disse spillene er mer enn bare simple familiespill skapt for å håve inn raske cash?
Nintendo Network ID: HylianGameboy 3DS Friendcode: 3437 - 3366 - 9899
  • 0
Gøy blogg dette, og jeg er selv enig i det du sier. Det skal ikke være nødvendig å konstant forsvare seg mot de samme argumentene, med de samme argumentene. Jeg sikter til dere som ikke leser posten ovenfor.
:D <3<3<3
  • 0
Siterer remote:
Jeg sikter til punkt fire i min første kommentar her. Hvis man ser på alle spillene til PS3 og 360, vil du se at det er flere av de gode spillene. Men hvis du ser på de gode EKSKLUSIVENE, vil du se at det er flere av dem på Wii. Dette tror jeg ikke vil forandre seg i den neste generasjonen heller.

I 2009, som et resultat av en het konsolldiskusjon, tok jeg meg den tiden å telle alle eksklusive spill til Wii, PS3 og 360 med over 75 i metascore. Wii hadde rundt 20 flere gode eksklusiver, noe som er signifikant flere. Og jeg tror ikke dette har forandret seg, eller vil forandre seg.


Er det sånn at eksklusive spill er bedre enn spill som ikke er det?

Det er vel helt logisk at utviklere (som bruker hundrevis av millioner kroner på å utvikle spill) ønsker å tjene tilbake pengene de har brukt.
Kim Visnes // Gamreactor Norge // You guys make me happy in the pants!
  • 0
Siterer Havok / GR®:
Citerer remote:Jeg sikter til punkt fire i min første kommentar her. Hvis man ser på alle spillene til PS3 og 360, vil du se at det er flere av de gode spillene. Men hvis du ser på de gode EKSKLUSIVENE, vil du se at det er flere av dem på Wii. Dette tror jeg ikke vil forandre seg i den neste generasjonen heller.

I 2009, som et resultat av en het konsolldiskusjon, tok jeg meg den tiden å telle alle eksklusive spill til Wii, PS3 og 360 med over 75 i metascore. Wii hadde rundt 20 flere gode eksklusiver, noe som er signifikant flere. Og jeg tror ikke dette har forandret seg, eller vil forandre seg.

Er det sånn at eksklusive spill er bedre enn spill som ikke er det?

Det er vel helt logisk at utviklere (som bruker hundrevis av millioner kroner på å utvikle spill) ønsker å tjene tilbake pengene de har brukt.


Er det slik at spill som er dyre å utvikle automatisk er bedre enn spill som ikke er det?

Uansett så viser Remote til at eksklusivene på Wii er bedre enn de på dens utfordrere forrige generasjon. Her er det ikke snakk om hva som er best av eksklusiver og spill til multiplatform, men hvilken konsoll som har flest gode eksklusiver, og disse teller tross alt litt mer, i og med at du kan få tak i multiplattformspill også på andre konsoller.
Nintendo Network ID: HylianGameboy 3DS Friendcode: 3437 - 3366 - 9899
  • 0
Siterer Jompapa:
Er det slik at spill som er dyre å utvikle automatisk er bedre enn spill som ikke er det?

Uansett så viser Remote til at eksklusivene på Wii er bedre enn de på dens utfordrere forrige generasjon. Her er det ikke snakk om hva som er best av eksklusiver og spill til multiplatform, men hvilken konsoll som har flest gode eksklusiver, og disse teller tross alt litt mer, i og med at du kan få tak i multiplattformspill også på andre konsoller.


Sa jeg at dyrere spill betyr bedre spill? Les kommentaren min en gang til, er du snill.

Hvorfor teller eksklusive spill "tross alt litt mer", og hvorfor er multiplattformspill mindreverdige i den forstand at de tross alt finnes på flere maskiner? Hele poenget med å lage noe er vel å nå ut til flest mulig mennesker?

Har hørt dette argumentet før, og jeg forstår det bare ikke. At spill finnes flere steder er en positiv ting, da kan man velge hvor man ønsker å spille det. Fremfor å bli tvunget til å bruke 3500 kroner på en maskin kun for en håndfull eksklusiver.
Kim Visnes // Gamreactor Norge // You guys make me happy in the pants!
  • 0
Problemet med Wii var vel heller at mange av di spilla som kom til PS3 og Xbox360 ikkje var mulig å porte over på ein konsoll med svakere hardware. Det vart jo tydelig da mange spill til Wii var PS2-spill tilrettelagt for Wii.

Eksklusive spill betyr svært sjeldan at spillet er av betre kvalitet eller meir spillbart. Det betyr bare at det er blitt ei merkevare for gitt konsoll. I nokre tilfelle blir jo gullfuglen skutt, men det skjer hjå alle konsoller.

Ser man nærmere på kva spill kvar konsoll har å by på ser man og korleis tredjeparts-utviklinga har utarta seg.

Tall nedunder er henta ut 13.01.2013 og tek ikkje med spill gitt ut etter denne dato. Om noko er feil i tallgrunnlaget er det fint å få tilbakemelding på det.

Wii har av ca 2200 spill ca 88 spill(4,0%) med 8,0 eller betre i karakter.

PS3 har av ca 2700 spill ca 275 spill(10,2%) med 8,0 eller betre i karakter.

Xbox360 har av ca 5700 spill ca 359 spill(6,3%) med 8,0 eller betre i karakter.

PC har av ca 17800 spill ca 978 spill(5,5%) med 8,0 eller betre i karakter.

Har på dette grunnlag veldig lita tru på at Wii her fleire eksklusive kvalitetsspill å by på enn di andre.
  • 0
Alle konsoller har sine fordeler og ulemper. Det får bli opp til hver enkelt hva man "trenger" for å la seg underholde. For meg er Nintendo er sikker vinner når det kommer til underholdning for familien og med Wii U så forsterket de sitt engasjement her med å la opp til fem spillere spille samtidig.

Denne muligheten har pr. i dag ingen av de andre konsollene. Jeg regner med at det vil komme mange gode spill til Wii U og håper da at spillutviklerne kan utnytte de mulighetene som ligger i gamepaden.
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Siterer Havok:
Har hørt dette argumentet før, og jeg forstår det bare ikke.


Poenget er at det er større grunner til å eie en Wii når den har flere gode eksklusiver, sammen med en annen konsoll. Man har tilgang på mange flere gode spill om man eier en Wii og en 360, kontra en PS3 og 360, fordi de fleste gode spillene kan man spille på begge plattformene uansett.

Siterer Maabren:
Har på dette grunnlag veldig lita tru på at Wii her fleire eksklusive kvalitetsspill å by på enn di andre.


Husk at de fleste av de gode spillene på PS3, 360 og PC deles mellom plattformene, noe disse tallene ikke viser i det hele tatt.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Meget godt skrevet kommentar og god diskusjon i kjølevannet. Dette er grunnen til at GR er Norges beste spillside!!!
  • 0
Siterer remote:
Citerer Maabren:Har på dette grunnlag veldig lita tru på at Wii her fleire eksklusive kvalitetsspill å by på enn di andre.

Husk at de fleste av de gode spillene på PS3, 360 og PC deles mellom plattformene, noe disse tallene ikke viser i det hele tatt.


Og da er vi tilbake til kjernen, at Nintendo kunne gitt Wii litt meir under panseret og dermed fått fleire spill utvikla av tredjepart, dvs hatt fleire kvalitetsspill å by på.

Som gamer er eg mindre fornøgd med det Nintendo har gjort med Wii U ved å ikkje gi nok under panseret noko som kjem til å svekke tredjepartsutviklinga og dermed mitt grunnlag for å kjøpe denne konsollen.

Dette irriterer meg, men for di som syns Wii U har nok å by på betyr fleire spill nada.
  • 0
Siterer Maabren:
Og da er vi tilbake til kjernen, at Nintendo kunne gitt Wii litt meir under panseret og dermed fått fleire spill utvikla av tredjepart, dvs hatt fleire kvalitetsspill å by på.


Det er klart at forbrukerne ville tjent på flere tilgjengelige spill. Det kan tviles om Wii hadde fått publikumsappelllen den fikk hvis den var dyrere. I tillegg fikk den en del gode nisje-spill i fraværet av topp-tredjepartsspill.

Siterer Maabren:
Som gamer er eg mindre fornøgd med det Nintendo har gjort med Wii U ved å ikkje gi nok under panseret noko som kjem til å svekke tredjepartsutviklinga og dermed mitt grunnlag for å kjøpe denne konsollen.


Vi får se hvordan det går. En mulighet kan være at mange lager spill til Wii U fordi det blir så veldig mye dyrere på de nye konsollene, men jeg har visse tvil. Monster Hunter kom bl.a. på Wii fordi det var billigere å lage spillet for den plattformen. Nintendo er veldig avhengig av mange tredjepartsspill, selv om de på sett og vis kompenserer en del for underlegenheten i den gaten.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Dere som kritiserer hardwaren til Wii U, inkludert deg Kristian, så kan det være interessant å lese om hvordan fremtidens spill vil satse på gpu-kraft fremfor cpu-kraft (mye billigere). Dette satser vist nok Nintendo på også, og vil mest sannsynlig være standarden til Sony og Microsofts nyeste også. Ja, Wii U har en svak cpu, men har en ganske kraftig gpu nettopp av denne grunnen (et såkalt GPCPU prinsipp).

Derfor er det ikke rart at spill som Mass Effect 3 sliter på Wii U, da alle grafisk tunge spill til denne generasjonen lener seg på cpu-kraft. Men dette er lettere å forstå når man har lest det, enn å høre på meg halte meg gjennom en forklaring.

Her er en link med en grei forklaring. Det finnes mange flere tech-sider som forklarer dette, så ikke døm bare for at navnet på denne siden kan høres ut som en sær teori fra en zelda/nintendo fanboy ;)

http://www.zeldainformer.com/news/comments/developers-have-it
-wrong-the-wii-u-is-powerful-its-just-next-generation-pow
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!