Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Siterer Joelspeanuts:
Og hva er egentlig grunnen til at drap er så greit, mens vi hadde hatt vanskeligheter med å voldta et barn i et spill


Det tror jeg kan forklares evolusjonsmessig. Vi er mer tilbøyelige for drap fordi det har gitt de vedkommende overlevelsesfordeler, mens barn gjerne er små, søte og uskyldige for en grunn. Unger skriker slik at du skal høre dem, men er søte så du ikke skal drepe dem. Dette høres litt drastisk ut, men er faktisk en forenklet forklaring på det i evolusjonspsykologien.

Siterer Joelspeanuts:
Sett at vi nå blir eksponert for barnevoldtekter i populærkultur i noen år. Vil vi etter hvert venne oss på dét, og hva vil det ha å si for vårt syn på en slik grusom handling?


Vår kultur kan alltids bli mer voldelig, men relativt sett vil det uansett være mer forkastelig å f.eks. voldta barn enn å drepe voksne, av grunner beskrevet over.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
Siterer gnyg:
Citerer Temujin et burde si seg selv egentlig

Hva er det som sier seg selv? At det er en grense? Er vold er greit?

Du kan helt sikkert klare å utdype litt mer.


Ja det kan jeg, men at jeg i det hele tatt er nødt til og gjøre det beviser poenget mitt meget godt. En hver som har selv det minste snev av moraslke fiber i kroppen budre skjønne at drap av sivile. Uanset om det er i spill er galt. Jeg ser virkelig ikke behovet for sånn menigsløs voldforheligelse i spill. Men siden dette er GR antar jeg at jeg i mindre tallet her.
When I die I don't want no part of heaven I would not do heaven's work well I pray the devil comes and takes me To stand in the fiery furnaces of hell
  • 0
Siterer Temujin:
Ja det er visse grenser som ikke burde krysses. Spessielt alt som har med voldtekt, vold mot barn og generelt menigsløs vold mot sivile.


La meg prøve å forstå deg. Hvis jeg har snev av moralske fibre i kroppen, hvilket jeg har, så styrer jeg unna spill som lar meg ta livet av sivile? Eller styrer jeg kun unna spill som tvinger meg til å ta livet av sivile?

Hvilke spill bør ifølge deg trekkes vekk fra spillhyllene/boikottes? Modern Warfare 2? GTA V?
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Siterer Joelspeanuts:
Siterer Temujin:Ja det er visse grenser som ikke burde krysses. Spessielt alt som har med voldtekt, vold mot barn og generelt menigsløs vold mot sivile.

La meg prøve å forstå deg. Hvis jeg har snev av moralske fibre i kroppen, hvilket jeg har, så styrer jeg unna spill som lar meg ta livet av sivile? Eller styrer jeg kun unna spill som tvinger meg til å ta livet av sivile?

Hvilke spill bør ifølge deg trekkes vekk fra spillhyllene/boikottes? Modern Warfare 2? GTA V?


Hadde aldri forventet at en gjevne bruker på GR skulle klare og innse hvorfor slike spill ikke burde forherliges, men ja. Ser ingen grunn til at de nevnte spill og en hel del flere burde i det hele tatt lages, nå antar jeg at du og resten av GR vil påstå at jeg er oversensitiv og slikt, men det får så være. Hvis man ikke klarer og se galskapen som slike spill er stort sett bestående av, vell da er det ingen grun til å dra denne diskusjonen videre heller for å være ærlig.
When I die I don't want no part of heaven I would not do heaven's work well I pray the devil comes and takes me To stand in the fiery furnaces of hell
  • 0
Siterer Temujin:
Hadde aldri forventet at en gjevne bruker på GR skulle klare og innse hvorfor slike spill ikke burde forherliges, men ja. Ser ingen grunn til at de nevnte spill og en hel del flere burde i det hele tatt lages, nå antar jeg at du og resten av GR vil påstå at jeg er oversensitiv og slikt, men det får så være. Hvis man ikke klarer og se galskapen som slike spill er stort sett bestående av, vell da er det ingen grun til å dra denne diskusjonen videre heller for å være ærlig.


Hvorfor ser du deg nødt til å heve deg over alle andre her. Du mener du har forstått noe noe vi andre ikke forstår, men holder deg for god til å forklare oss hva det er. Det er ganske arrogant, og lite fruktbart for debatten.

Se for deg en partilederdebatt der alle sier "Du tar feil, og hvis du ikke skjønner hvorfor du tar feil gidder jeg ikke diskutere mer med deg." Håpløst.

Så igjen: Du vil banne GTA. Hvorfor? Fordi det gir deg muligheten til å drepe? Fordi du kan drepe sivile? Fordi drepingen er portrettert så realistisk? Og isåfall, hva er så ille med det? Tror du folk blir påvirket av det, eller synes du bare det er forkastelig å la seg underholde av vold? Hva tenker du om filmer som skildrer vold og drap? Bøker? Bør alle former for voldsskildringer beregnet for underholdning bannes?

Jeg kjenner jeg blir veldig nysgjerrig på hvorfor du mener det du mener. Det har sannsynligvis noe med at du er en sjelden stemme å komme over i forum som dette.
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!