Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Jeg har inntrykk av at det er mange Wii-er som støver ned her til lands, og derfor tenkte jeg det kunne være greit å komme med noen anbefalinger. Spill som Skyward Sword, SSBB, Kirby's Adventure, Mario Galaxy osv, kommer ikke til å være med på listen, siden de er mer enn nok kjent som det er. Jeg skal heller ta og fokusere litt på de mindre kjente titlene.

Conduit 2

Oppfølgeren til The Conduit, er et solid FPS, med et av de beste våpenutvalg som finnes. Her får du alt fra militære våpen, til futuristiske laser kanoner, til merkelig romvesen pistoler. Har du en god del andre FPS liggende, er kanskje ikke spillet noe særlig, men føler du for et unikt FPS på Wii, trenger du ikke å lete lenger. Om jeg skal nevne noe negativt, må det være at det er få som spiller, og at koblingen kan være litt ustabil. Historien er heller ikke noen nevneverdig, og du kan likesågodt bare unngå den.


Monster Hunter Tri

Tittelen sier det meste. Du jakter på svære beist, som gir deg ressurser til å lage nytt utstyr, som gjør at du kan jakte på enda sterkere monstre. Dette er et spill du vil få størst glede av ved å spille med andre. Online delen fungerer utmerket, og er ganske så stabil, noe som gjør det å jakte ned monstre med 3 andre til en fryd. Grafikken er solid, og alle monstre har sitt unike design, samt oppførsel.


Muramasa: The Demon Blade

Et 2D hack&slash med enkelte RPG elementer til seg. Spillet er et av de vakreste til konsollen, med sitt fargefulle preg. Spillet er ikke så langt, men setter kvalitet over kvantitet.


The Last Story

Et hack&slash RPG, med en god historie, samt likandes karakterer. Historien handler om en gjeng leiesoldater, som blir involvert I den ene store hendelsen, etter den andre. Musikken er et annet element som er godt gjennomført, og det er kanskje ikke så rart, når Nobuo Uematsu er med på laget. Grafikken er også av øverste hylle, med så god grafikk, at spillet sakter ned til tider. Det er også lagt inn en nettdel, som kan gi noen timers underholdning, men er langt i fra hovedfokuset. Spillets svakeste punkt er nok gameplayet, som blir litt vel repeterende i lengden.


FAST-Racing League (Wiiware)

Spillet for de som savner et F-Zero på Wii. Spillet er mye mindre i omfang, men gir mye av den samme fartsfølelsen. Spillet er altså et futuristisk kappløpspill, med så god grafikk, at man skulle tro Wii-en ble ødelagt etter en time med spilling.


Red Steel 2

Spillet som bruker Wii motion pluss sitt potensiale. Spillet er for det meste et hack&slash, der du selv veiver rundt med sverdet. Spillet er ikke så langt, men med underholdende gameplay, samt vakker cell-shading, kan det være verdt å sjekke ut.


Sin and Punishment: Succsessor of the skies

Bullethell sjangeren, i mange ulike vinkler. Spillet er ganske enkelt å forklare. Det du gjør er å gå (on-rail) gjennom en ganske så absurd historie, mens du skyter alt du kommer over, for å få den høyeste poengsummen som er mulig. Historien er ikke så lang, men med ulike vanskelighetsgrader, nye ting å opplåse, samt poengtavle for de konkkuranseivrige, er det mer enn nok å ta seg til. Spillet er ufattelig vanskelig, og får Dark souls, til å se ut som en lek. Spillet foregår for det meste i 2D, men alle omgivelser er i full 3D, og det hender fra tid til annen, at man beveger seg på Z aksen også. Det beste av alt, spillet kjører i 60FPS!


Sonic Colours

Et av de bedre Sonic spillene som har kommet de siste 5 årene. Spillet er høyhastighets platforming, i både 2D og 3D, der man kan få tak i ulike romvesener, som gir ulike krefter. Nivåene er ganske så varierte, med ulike ting å samhandle med, noe som gjør at spillet ikke føles så repeterende. Colours har god og variert musikk, samt skarp og klar grafikk.


Bomberman Blast (Wiiware)

Om du har lyst på Bombermann, med mulighet for flere spillere, samt nettstøtte, er dette spillet for deg. Det har også en rekke ulike moduser og baner, som forhåpentligvis vil holde interessen oppe. Spillet er dog ikke så veldig gøy alene, og det kan også ta litt tid å finne noen online.


Xenoblade Chronicles

Et must have action-RPG til Wii. Spillet har en enorm verden, gode og varierte melodier, samt en god, om enn litt klisjefylt historie. Spillet belønner utforsking, og det finnes mange områder å oppdage. Spillet tar rundt 60 timer å fullføre, og med mye annet å ta seg til, er det ikke så vanskelig og nå et 3 sifferet antall timer.

Spill som Okami, Madworld, og No More Heroes, har jeg ikke prøvd, og kan derfor ikke si noe på dem, men vet at de har fått mye god kritikk. Skrev ikke så mye på hver anbefaling, men håper det var nok til å pirre interessen. Anbefaler å sjekke ut noen anmeldelser, samt videoer, for de som er interessert. Bildene er i samme rekkefølge som spillene er listet her (beklager at siste bilde ble så dårlig).
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Min Wii har støvet ned i flere måneder nå,dessverre.Sist jeg spilte på den så var det Monster Hunter Tri som fikk kjørt seg og det er absolutt og anbefale.
Ellers så står Xenoblade Chronicles definitivt på ønskelista men jeg vurderer også The Last Story og Muramasa: The Demon Blade.
"Living My Life In A Japanese Garden of Dreams"
  • 0
Er ikke slik at min Wii blir brukt hele tiden heller, men med rundt 2600 timer på den, kan jeg ikke si at den er den minst brukte konsollen i hus.

Xenoblade er det beste RPG-et til konsollen, i mine, og mange andres øyne. Om du lurer på noe rundt spillet, er det bare å spørre.

The Last Story er laget av mannen bak FF, det burde vel være nok grunn til å sjekke det ut.

Muramasa kommer til PSVita med ekstra innhold, men om du ikke har Vita, så er det bare å skaffe det til Wii.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Har Muramasa (fantastisk design), Red Steel 2 og MH Tri, men jeg har knapt rørt noen av dem. Akkurat som er tilfelle med de andre 17 Wii spillene jeg eier.
Klarer ikke like kontrollene.

Eneste jeg gjennomførte var Donkey Kong Contry Returns og Mario Galaxy 1 & 2.
Little King's Story og Zack & Wiki var underholdende en stund, men jeg fullførte dem aldri før jeg gikk tilbake til andre konsoller
Ellers har jeg bare spilt litt gamle Gamecube og SNES spill på den.

Wii er klart det mest bortkastede konsollkjøpet jeg har gjort.
Lillebror bruker den litt, men ellers står den bare der og ser trist ut.
  • 0
En god del spill støtter GC eller classic Pro controller (MH tri gjør det), noe som burde gjøre ting lettere for deg.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Skal huske på denne listen mens jeg stikker innom bruktspillsjapper de neste årene! Jeg vil også legge til Little King's Story. Det er helt fantastisk hvis du gidder å fullføre det!

(*Host* Tommykvaernerud*host*)
  • 0
Har Little Kings Story, men fikk aldri fullført det, uten at jeg vet helt hvorfor, datt bare ut av det. At det er et godt spill derimot, er det ingen tvil om.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Okami har jeg ikke prøvd enda, men både Madworld og No more heroes er knallbra wii-titler som er must for de som lengter etter å spille litt wii igjen. Madworld er et blodig mesterverk med helt utrolig fet stil. Hovedpersonen har ei motorsag festet til hånda, enough said! Av No more heroes-spillene har jeg bare prøvd toeren, men kan anbefale det på det sterkeste. Regner med at enern er noe av det samme. Uansett så er det utrolig artig, dog litt frustrerende til tider med litt plagsomt kamera i enkelte situasjoner. Wii var ikke noen stor suksess for hard core-gamere som meg selv, men hvis du leter litt i biblioteket av spill så finner man som regel en liten perle her og der. For min egen del har jeg koset meg like mye i nostalgiens verden med spill i VirtualConsole som med wii-titler men angrer ikke på kjøpet av wii i det hele tatt.
  • 0
Spillene virker ikke som noe for meg, selv om jeg må si at jeg liker Madworld sin grafiske stil.

Har det noe holdbarhet? Eller går man bare igjennom spillet?
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Helt ærlig har jeg max brukt 10 timer på Madworld. Selve spillet er ganske kort da du får x antall baner hvor målet er å overstige en viss highscore for å få sloss mot en boss. Har ikke i hodet hvor mange baner det er, men det er ikke allverden. Til tross for dette får du spillet for en 100-lapp på de fleste elkjøpbutikker rundt omkring, så det er absolutt verdt prisen, men selve gjenspillingsverdien er ikke skyhøy om man får nok av alt blodgriset iløpet av første gjennomspilling No more heroes 2 er litt lengre, men også her er det lite å gjøre etter å ha fullført spillet. Man får en ekstra vanskelighetsgrad, men stort mer enn det er det ikke.
  • 0
Ok, tror ikke jeg kommer til å skaffe dem, men vet jo aldri. Takker for informasjonen.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Kjempefin liste det her, med mange gode anbefalinger. Du burde også definitivt skjekke ut Okami, som etter min mening er BEDRE enn de fleste Zelda-spill der ute. No More Heroes er også et veldig godt spill, proppfullt med humor, action og filosofi, og er definitivt verdt å skjekke ut hvis du liker Quentin Tarantino filmer.

Anyways, her er mine topp 15 Wii-spill, i tilfelle du er interessert: (jeg tviler på at noen egentlig er det )

15. Muramasa: The Demon Blade
14. MadWorld
13. Xenoblade Chronicles
12. Metroid Prime 3: Corruption
11. The Last Story
10. Mario Kart Wii
9. Super Mario Galaxy
8. Resident Evil 4: Wii Edition
7. Little King's Story
6. No More Heroes 2: Desperate Struggle
5. The Legend of Zelda: Twilight Princess
4. Okami
3. No More Heroes
2. Super Smash Bros. Brawl
1. The Legend of Zelda: Skyward Sword
Unfortunately, the atmosphere was a facade. Not once did my own daughter looked me in the eye. Oh, the food? Tasted like blood...
  • 0
Flott liste det der. Selv er jeg faktisk ikke så glad i adventure sjangeren. Utenom Zelda altså.

Bare til å skrive så mange anbefalinger man vil i kommentarfeltet, jo flere jo bedre.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Flott liste! Håper dette får noen til å åpne øynene for de flotte eksklusive titlene som Wii har å by på.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Veldig fin liste Hvis jeg hadde lagd den så hadde jeg inkuldert Bully: Scholarship edition.
mah boi
  • 0
Skulle gjerne ha prøvd Xenoblade Chronicles, men det ble bare ikke slik ...

Muramasa er en god opplevelse, selv om man ikke kan spille det over så lang tid av gangen. Det finnes mange gode, mindre kjente Wii-spill.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Remote: Og hvorfor kan du ikke prøve Xenoblade nå? Er vel ikke umulig å få tak i.

Duck Song: Har ikke spilt det, så da er det naturlig at spillet ikke kommer på listen. Har hørt mye bra om det, men er skeptisk til om det er et spill for meg.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Trykka meg inn bare for å kunne få rope ut at alle burde kjøpe Red Steel 2 og Sin & Punishment Successor of The Long-Ass Title, men jeg ser du knuste mine kyniskt lave forventninger til alt på GR og hadde med de to mest oversette spillene i hele Wii-biblioteket.

Alle Wii-spill ser forresten fantastiske ut på Wii U.
Nintendo Network ID: HylianGameboy 3DS Friendcode: 3437 - 3366 - 9899
  • 0
Hehe, er en god del perler på Wii som de fleste har gått glipp av, så prøvde bare å sette fokus på dem.

Jeg kommer nok til å holde mine Wii spill til Wii-en, synes de ser god nok ut fra før. Også kan jeg jo bruke GC kontrollere, samt alle savene ligger der.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Synes synd på deg som ikke har spilt Okami enda. Det spillet er vidunderbarnet til Zelda og japansk mytologi. Skaff det ASAP!
"Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life." - Terry Pratchett
  • 0
Flere av disse spillene liker jeg også godt og har brukt mange timer på

Flott liste
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!