Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Mange spillere føler seg knyttet til andre medier som film og TV-serier. Og vi har då eit veldig utbredt utvalg, men eg vil helst snakke om TV-serier. Reality-, komedie-, action-, drama-, sci-fi-, anime-serier, det er noko for alle! Men favorittene er drama- og action-seriene, og med det kommer eit bredt utvalg på det som seies å vere det beste som er på TV!

Eg har alltid sett ein del serier på TV, men det starta ikkje skikkelig før 3-4 år sida når eg fikk sjå Dexter. Denne serien var ulikt noko annet eg hadde sett før. Liksom, ein seriemorder du sympatiserer med og likar? Det er nesten uhørt, men det endte med å bli ein av mine favoritt serier til den dag i dag. Sjølv om sesong 3 var middelmådig og sesong 6 bare dårlig filler. Det som gjer serien så bra er at det alltid er spennande, har gode twister og interessante konsepter. Har blitt så lei av at alle serier skal vere så episodic, altså at kver sin episode har ein egen historie og kobler ikkje sammen sesongen. Dei som ikkje gjer det er som regel gode serier.

Sjølv om eg var så vidt introdusert til ein ny type serie, så var eg fast bestemt at Dexter er den beste serien av alle (nesten sant), men det endra seg når eg kom over Breaking Bad. Malcolm i Midten er ein av mine favoritt komedieserier, så det er ikkje uten grunn eg var begeistra over Breaking Bad når hovedpersonen er frå den serien. Også her var det eit veldig interessant konsept, ein kjemi-lærer som har lungekreft som bestemmer seg å lage methamfetamin. Serien er stille, men det gjorde bare dei intense scenene enda meir intense når dei er så mesterlig oppbygd. Dexter tørr kanskje å vike litt unna sin status-quo, men Breaking Bad driter totalt i sin status-quo og bare tar deg med på ein utruleg reise som du aldri vil glemme. Når alt kan skje, så blir det langt meir spennande. Du vil rett og slett ikkje tru kor mykje som har skjedd mellom kver sesong! I forholdt til Dexter, så har ikkje Breaking Bad gjort nokon feilsteg, og eg har trua på at det vil forholde seg feilfritt til slutten!

Walking Dead er også ein serie ein bør få med seg. Ein serie som har eit så stort kaliber har aldri blitt sett før! Ein heil post-apokolyptisk verden fylt av Zombier med ein liten gruppe overlevande i nokre sesonger? Yes please. Av dei seriene eg har nevnt over, så er The Walking Dead den mest ekstreme, og det er derfor eg elsker det! Når det er så enkelt å bli tatt av Zombier og så mykje på spill, så blir det veldig spennande etter å ha følgt med på figurer langt lengre enn vanlige Zombie filmer. Sesong 1 er fantastisk, minus siste episode og sesong 2 er kriminelt undervurdert. Sesong 3 har vore utruleg til no. For gamere er denne serien eit must.

Likar også ein meir typisk serie: Justified. Her er Timothy Olphant ein badass marshal i bondeland og det er bare gøyt å følge med. For å vere ærlig så skjønner eg ikkje kvifor eg likar serien så mykje som eg gjer. Serien er episodic der episoder har egne historier og sesongen holder ikkje så veldig sammen. Eg sa over at eg er lei av slike serier, men Justified gjer det så bra! Er ikkje ofte at sånne serier klara å skape så mykje følelser og spenning i bare ein episode. Om du har sett seriene over, så burde Justified vere på lista di over "må sjå".

Disse seriene over har skapt mykje glede for min del. Dei har gjort ventinger til mandager nesten uutholdelig og gjer at eg faktisk har noko å sjå fram til kver veke. Av dei eg hvar nevnt over, så er Breaking Bad min favoritt med Dexter på andreplass. Breaking Bad slutta aldri å overraske og blir bare betre å betre for kver sesong som går. Walter White (hovedpersonen) forandrar seg så drastisk over serien at han blir den mest fasinerande personen på TV. Og eg gleda meg enormt til konklusjonen til det heile i sommeren 2013. Dette var min første bloggpost, signing out.
  • 0
En veldig bra blogg

Er selv glad i å se film og tv-serier. Og har noen favoritter. Action: NCIS, NCIS LA. Komedie: The Big Bang Theory Drama: Game Of Thrones

Er de seriene jeg ser mest på og liker best. Men ser også en del på The Mentalist og skal se Walking Dead, Breaking Bad og noen andre bare jeg får somla meg til det
  • 0
Er bare å sjå alle seriene eg har nevnt over! Men då burde du sjå Dexter først sida Breaking Bad sin sesong avsluttes i sommeren 2013. Du burde få med heile greia i sin helheit!
  • 0
Grøss, Malcolm i Midten var grusomt. Jeg er nok ikke en fyr som interesserer meg for spesifikke serier egentlig, jeg ser ikke på noen av seriene du nevnte.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer Grotlo:
Er bare å sjå alle seriene eg har nevnt over! Men då burde du sjå Dexter først sida Breaking Bad sin sesong avsluttes i sommeren 2013. Du burde få med heile greia i sin helheit!


Har vurdert Dexter og tror virkelig det er en serie for meg Og tror jeg tar hintet og venter med Breaking Bad. Kan jo se The Walking Dead i mellom tiden. Og så kommer jo sesong 3 av Game of Thrones snart Så skal klare meg frem til sommern ;)
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Grøss, Malcolm i Midten var grusomt.


Er det mulig? Mer fantastisk "barne-serie" skal man lete lenge etter.
Now I can let these dream killers kill my self esteem-or use my arrogance as steam to power my dreams.
  • 0
The Wire er uten tvil den beste serien jeg har sett. Anbefaler alle å se den.
  • 0
Det er mange gode serier der ute og Jeg følger selv med på et par. Jeg har sett/følger for det meste med på en del HBO serier (Game of thrones, the pacific osv) ulike humorserier som Big bang theory og how i met your mother, og spenning/krim serier som CSI, Person of interest, walking dead og en haug andre.
Bra blogg forresten
Per aspera ad astra
  • 0
Siterer Taxta:
Citerer The Cookiemonster:Grøss, Malcolm i Midten var grusomt.

Er det mulig? Mer fantastisk "barne-serie" skal man lete lenge etter.

Det er trolig mulig. Jeg følte ikke at Malcolm i Midten var spesielt morsomt.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Ser veldig lite på serier. Den eneste jeg har fullført, tror jeg må være Prison Break. Som jeg synes var god.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Ser veldig lite serier utenom anime som jeg ser veldig mye av. I så måte vil jeg anbefale deg å sjekke ut Death Note. En god introduksjon til anime som passer for de aller fleste.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Ser på Anime serier, men ikke så mye på TV-serier. Må få sett The Walking Dead eller Dexter da.

God blogg!
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Breaking Bad gjorde et feilsteg.
Den ble aldri bra.
Så to sesonger før jeg ga opp.
En av de trøtteste seriene jeg har vært borti.
De få gangene det faktisk skjer noe interessant, veier ikke opp for at det er 95% dødtid.

Dexter har vært veldig opp og ned hele veien.
Sesong 1 og 4 er veldig bra. 2 og 6 er brukbare. 3 og 5 er kjedelige. 7 har jeg ikke sett ferdig enda, men hittil har den vært ganske meh.

Walking Dead har sine øyeblikk, men spillet og tegneserien er så mye bedre.
  • 0
Siterer Tommy Kvaernerud:
Breaking Bad gjorde et feilsteg.
Den ble aldri bra.
Så to sesonger før jeg ga opp.
En av de trøtteste seriene jeg har vært borti.
De få gangene det faktisk skjer noe interessant, veier ikke opp for at det er 95% dødtid.

Dexter har vært veldig opp og ned hele veien.
Sesong 1 og 4 er veldig bra. 2 og 6 er brukbare. 3 og 5 er kjedelige. 7 har jeg ikke sett ferdig enda, men hittil har den vært ganske meh.

Walking Dead har sine øyeblikk, men spillet og tegneserien er så mye bedre.

Wow, er ikkje ofte eg er så enormt ueinig som eg er no. Eg synes Breaking Bad er ein mesterverk av ein serie fordi alle figurene er så interessante og har intense øyeblikk som alltid virka sannsynlige. Om du ikkje lika sesong 1 og 2, då vil du sikkert ikkje like 3, 4 og 5, sjølv om dei bare blir betre og betre. Er ein av dei få seriane eg har fått hakeslep av.

Legger du sesong 2 av Dexter på samme plass som sesong 6? What? Sesong 6 var reine religiøse møkk som bare var filler til sesong 7. Eg likte sesong 2 betre enn 1 eg. Sesong 7 har vore så fantastisk at den kan måle seg med sesong 4 i min meining.

Walking Dead er også utruleg bra sjølv om nokre ting kunne blitt gjort betre. Men jaja, forskjellige meininger.
  • 0
Breaking Bad er en veldig bra serie.
Det går sakte, men har god historie ,gode karakterer og blir bare bedre og bedre etter hvert.

Western serien Deadwood var lenge min favoritt. Karakterene og ikke minst språket i den serien er uten sidestykke og jeg tilgir aldri at HBO la ned serien etter kun tre sesonger.

Men etter å ha sett Sons of Anarchy føler jeg at alt annet blekner.
Denne Shakespeare`iske (hvis det går an å si) fortellingen om den lovløse Jax Teller og MC klubben Sons of Anarchy sin kamp mot FBI, andre lovløse gjenger og ikke minst indre konfliktene er bare helt fantastisk.
The Sopranos blir smågutter i forhold. Og jeg digger The Sopranos

Hvem kan la være å elske Katey Sagal i rollen som Gemma ? Jeg aner ikke.

HØYT ANBEFALT :
http://www.imdb.com/title/tt1124373/

http://www.youtube.com/watch?v=Znt286XnQsU
The gavel corrupts
  • 0
Jeg anbefaler blant serier som fremdeles går i dag Game of Thrones, It's Always Sunny in Philadelphia, Curb Your Enthusiasm, Breaking Bad og South Park. Alle er veldig gode, underholdende programmer som jeg tror alle kan ha det gøy med.
Unfortunately, the atmosphere was a facade. Not once did my own daughter looked me in the eye. Oh, the food? Tasted like blood...
  • 0
Doctor Who, anyone?
De sa jeg hadde uvanlig høy IQ. Jeg hadde ingen anelse om hva IQ var, men siden de smilte, smilte jeg tilbake.
  • 0
Digger Dexter, men har ikke sett Breaking Bad enda. Det ligger noen sesonger på Netflix som skal sees, skal bare se ferdig Supernatural. Har også hørt mye bra om Suits, så det skal sees.

Siterer Marlboro Red:
Western serien Deadwood var lenge min favoritt. Karakterene og ikke minst språket i den serien er uten sidestykke og jeg tilgir aldri at HBO la ned serien etter kun tre sesonger.


Har hørt mye godt om Deadwood av min onkel, som også la vekt på at språket er uten sidestykke. Har en liten westernentusiast i meg, så jeg har lenge hatt lyst til å se Deadwood, men har aldri tatt meg tid til å skaffe sesongene.
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Homeland! Trodde virkelig ikke jeg skulle like den serien, men synes den er skikkelig bra.
Ellers er jeg enig at The Walking Dead også er skikkelig bra. Spenning + zombier = godknall ^^
Har også fulgt en del med på Revenge, og selv om det kanskje er en "jenteserie", så synes jeg den er veldig spennende.
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • 0
Jeg har ikke sett mange serier, med jeg liker mesteparten av det jeg har sett. Det er fordi jeg på forhånd finner ut om den er verdt tiden eller ikke. Liker spesielt Game of Thrones, Breaking Bad og The Walking Dead. Av alle seriene jeg har sett, tror jeg det er topp tre.

Jeg har forresten lite sans for «enepisode»-serier. De gir liksom ingen motivasjon for å se mer. Da må det i alle fall være bra.

Siterer Taxta:
Citerer The Cookiemonster:Grøss, Malcolm i Midten var grusomt.

Er det mulig? Mer fantastisk "barne-serie" skal man lete lenge etter.


Skriver under på dette. Så noen episoder gå på tv for litt siden, og de er fremdeles like morsomme.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Ser veldig mye på serier selv, foretrekker ofte det fremfor filmer.

For å hive ut litt av mine meninger om serier som folk har diskutert til nå i kommentarene.

Dexter: Sesong 1 er awesome, sesong 2 er noe av det værste jeg har sett på tv. Endte opp med å gi opp på hele serien der.

Breaking Bad: En serie som går opp og ned fra episode til episode, men klarer fortsatt å holde interessen min oppe selvom jeg var veldig nærme med å gi opp på ett punkt.

Walking Dead: Sesong 1 var som Dexter veldig awesome, sesong 2 var ekstremt kjedelig men klarte å fullføre den uten problem. Sesong 3 til nå er et mye høyere nivå enn sesong 2 var.

Ellers er favorittene:

Komedie: Scrubs, Community, How I met your mother, It's always sunny in philadephia, Arrested Development, Freaks and Geeks, The Office og Parks and Recreation.

Ser for det meste komi serier, men utenom det liker jeg Sherlock og Supernatural som jeg kommer på nå. Har sett første sesong av Doctor Who og den likte jeg, Mad men har jeg også sett litt av og det virker som en kul serie.
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
Er glad i å se på serier selv, problemet er bare at jeg ikke finner tid til å se på det, noe som fører til at jeg har en haug med serier som jeg ikke får sett ferdig. Av de seriene du nevner så har jeg sett to sesonger av Walking Dead og den første sesongen av Breaking Bad. Digger begge to, så skal prøve å få sett mer i fremtiden.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Jack the Lack of Crack:
Har hørt mye godt om Deadwood av min onkel, som også la vekt på at språket er uten sidestykke. Har en liten westernentusiast i meg, så jeg har lenge hatt lyst til å se Deadwood, men har aldri tatt meg tid til å skaffe sesongene.


Har du en liten Cowboy i magen, så ville jeg ikke nølt
The gavel corrupts
  • 0
For meg er Breaking Bad noe av det beste jeg har sett på tv. Tett fulgt av The Wire, Sons of Anarchy og Six feet under.

Lagt til 2013-01-01 10:49:
Siterer Marlboro Red:
Hvem kan la være å elske Katey Sagal i rollen som Gemma ?

She give's me a milfchubby..
-Kill -Loot -Return.
  • 0
Det må være The Big Bang Theory & Macgyver.

Uten tvil er disse mine yndlings-serier.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!