Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Jeg har vært moderator her på Gamereactor i over 4 år nå. Nærmere bestemt 1550 dager. Jeg fikk idéen at det ville være interessant å finne ut nøyaktig hvor mange brukere jeg har bannet i min tid som moderator.

Det viste seg at jeg har over 1000 bans. 1081 for å være eksakt. Ikke alle er utestengelser for regelbrudd, en brøkdel er brukere som har bedt om å få lage ny bruker, mens ca. 15 oppføringer er unbans. Likevel. Jeg har bannet over 1000 spammere, bots og dobbeltbrukere.

At jeg alene banner en spammer i gjennomsnitt oftere enn annenhver dag burde indikere for dere mengden spam moderatorene samlet holder forumet rent for når de andre moderatorenes like store innsats tas med i betraktning.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Gratulerer!
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Artig! Gratulerer!
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Neida, du banner alle for oss, du.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Ja du er helt klart en STRATEGIST når det gjelder å banne
:D <3<3<3
  • 0
Jeg vet ikke helt om jeg skal si at det er positivt at du gjør jobben din bra, eller om det er negativt at så mange brukere har fortjent bann. Jaja, gratulerer.

Edit: Hvor mange dobbeltbrukere har du bannet så langt denne måneden?
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Edit: Hvor mange dobbeltbrukere har du bannet så langt denne måneden?
Ca. 73 stykker.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Bra å se at moderasjon er aktiv i alle fall!
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Wow, det var brutalt mange.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Strategist:
Citerer The Cookiemonster:Edit: Hvor mange dobbeltbrukere har du bannet så langt denne måneden? Ca. 73 stykker.

Voldsomt mye du. Sjekker IP-adresser antageligvis?
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Vi sjekker nøye ja.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Stop, hammer time.
Hadde ingen anelse at det var så mange som var ute på ugagn. Du gjør en god jobb Strategist!
Penger er verdiløse inntil du bruker dem.
  • 0
Bra jobba
You tell me to get a life?Well I have an answer for you: I'm a gamer, I don't need to get one, I have many lives:D
  • 0
Visste ikke at det var så ekstremt mange spammere! Gratulerer!
  • 0
Sier kanskje noe om kvaliteten på selve siden. Men bra jobbet antar jeg
When I die I don't want no part of heaven I would not do heaven's work well I pray the devil comes and takes me To stand in the fiery furnaces of hell
  • 0
Gratulerer med den ;) Og takk for å holde forumet ryddig
  • 0
Godt å høre!

...at du bidrar til å holde forumet rent og oppegående, that is, ikke at det vrimler av søppel og snerk bak kulissene
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
...og igjen, du gjør en kjempegod jobb Strategist

Keep up the good work
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Godt jobbet! Hva skjer med brukere som lager en dobbeltbruker? Fører det ofte til ban på hovedbrukeren, eller bare en skarve advarsel? Og hender det ofte at én person lager en dobbeltbruker flere ganger, i håp om at dere ikke oppdager det 2., 3. eller 4. gang? Spør av ren nysgjerrighet. Fenomenet fascinerer meg.
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Verktøyene våre har forbedret seg etterhvert, så en del av dobbeltbrukerne vi kommer over nå er flere år gamle. Det kan også være nye brukere som har hatt en gammel bruker tidligere som de ikke husker. Noen ganger bare sletter vi den gamle brukeren, men ofte så sender vi en PM for å minne om at de har laget en bruker før, uten at vi gjør noe mer med det enn å slette den eldste brukeren.

Dersom noen har brukt dobbeltbrukere som sockpuppets, for eksempel til å poste i egne blogger eller delta dobbelt i konkurranser får de gjerne en advarsel, men i mindre alvorlige tilfeller får de bare en påminnelse for å gjøre dem oppmerksomme på at vi har slettet de andre brukerne deres. Med mindre det er gjort alvorlige regelbrudd så får de beholde den nyeste brukeren de har brukt.

Det hender det er brukere som har laget flere dobbeltbrukere, noen ganger bare fordi de har laget ny bruker hver gang de har besøkt siden. Men vi har også ryddet opp etter brukere som har bortimot, eller tilogmed over, hundre dobbeltbrukere. Da er det gjerne spammere og vi sletter alle brukerne deres.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Når dobbeltbrukere blir slettet, blir da brukernavnene deres tilgjengelig på nytt også?

Hvor mange registrerte brukere er det egentlig på siden her, hvis du kan gå ut med slik informasjon? Hvor mange registrerte brukere er det i forhold til aktive, hvis dere fører noen slik statistikk? Det forutsetter jo at man lager seg en definisjon på hva en "aktiv bruker" er, men hadde vært interessant å vite f.eks. hvor mange prosent av brukerne her som bidrar med minst én kommentar el.l. i uka.
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Siterer Joelspeanuts:
Når dobbeltbrukere blir slettet, blir da brukernavnene deres tilgjengelig på nytt også?

Nei, ikke uten videre.

Siterer Joelspeanuts:
Hvor mange registrerte brukere er det egentlig på siden her, hvis du kan gå ut med slik informasjon?
Det gir ikke så mye mening å gå inn på det siden alle Gamereactor-sidene har brukerne sine i én pool, så det blir å regne alle brukerne på tvers av Danmark, Sverige, Norge, England osv.

Siterer Joelspeanuts:
Hvor mange registrerte brukere er det i forhold til aktive, hvis dere fører noen slik statistikk? Det forutsetter jo at man lager seg en definisjon på hva en "aktiv bruker" er, men hadde vært interessant å vite f.eks. hvor mange prosent av brukerne her som bidrar med minst én kommentar el.l. i uka.
Hvis definisjonen er å poste noe den siste uken, så kan du jo få et innblikk i dette ved å se under Mest Aktive i Overblikk.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Du laget sikkert halvparten av alle kontoene selv, bare så du kunne banne dem og føle deg barsk.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Siterer Ole-Christian Johansen:
Du laget sikkert halvparten av alle kontoene selv, bare så du kunne banne dem og føle deg barsk.


Det ville ikke vært særlig vanskelig for dere andre mods å oppdage. Du banner ikke så verst mange brukere selv.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Siterer Strategist:
Det ville ikke vært særlig vanskelig for dere andre mods å oppdage. Du banner ikke så verst mange brukere selv.


Men vi gidder jo ikke å sjekke kontoer du allerede har bannet/sjekket. Ja, jeg er vel på en god andreplass på lista over moderatorer som banner flest.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!