Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Arr


For mer enn ett år siden skrev jeg denne bloggen. Den handler om hvordan jeg hadde gjort et tåpelig forsøk på å separere den ene halvdelen av et eple fra den andre, og i forsøket nesten separerte tommelen min fra hånden.

Ett år senere har jeg kun et tydelig arr som slynger seg halvveis rundt tommelen igjen å vise frem. Det er en hvit stripe der arrvev har vokst og tettet igjen flengen, og hvite striper etter systingene som fremdeles er så tydelige at de kan telles.

Jeg har ingen vonde plager ved arret, og tommelen er nesten like førlig som før vandalismen. Men siden jeg kuttet nervene der har jeg mindre følelse i den ytre halvdelen av tommelen fra arret og oppover. Det gir en veldig svakt kilende følelse når jeg tar på noe med den siden av tommelen, litt som når du tar på en kroppsdel som har "sovnet".

Har du noen arr å vise til med en litt mer imponerende bakgrunnshistorie og litt mindre puslete visuell effekt?

                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Har et som er på både oversiden og undersiden av leppa, som følge av et fall ned en 6-7-trinns steintrapp ute. Det mest utrolige med dette er at det bekreftet det mange tar for en ren myte: JA, du kan snuble i skolissene.
"Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life." - Terry Pratchett
  • 0
Har hatt et 2 cm langt arr i håndflaten siden niende klasse, etter jeg på autopilot tok imot ei saks som noen kastet fra andre siden av rommet under en særdeles spennende heimkunnskapstime

Har også en del småarr på armene etter diverse slåsskamper med de mange kattene vi har hatt oppigjennom.

Men ingen spesielt imponerende...
  • 0
Har utallige arr på hendene, og det har ikke blitt bedre de siste par månedene. Har sydd fjorten sting på nedre del av ryggen, så det er et fint og langt arr og jeg har et ukjent antall arr på trommehinnene, av alle ting i verden.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Når jeg var på ferie i Frankrike for ganske mange år siden fikk jeg en jævla god idé: Vandre naken gjennom et felt med store tornebusker. Resultatet var en tjukk torn eller hva man kaller det inni foten, som måtte rives ut og sys igjen. Har et relativt synlig arr ved hælpartiet som resultat.

Har også et arr i panna, som jeg fikk av å falle på et bord, og panna traff en ganske spiss kant. Det arret er kult, får meg til å føle meg som Harry Potter.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Jeg har endel arr litt rundt om kring. Har fx et ganske synlig arr på kinnet, faktisk veldig likt det Connor har i AC3. Har veldig mange, andre små arr også.

Lagt til 2012-11-19 16:02:
Siterer Predator:
Har også et arr i panna, som jeg fikk av å falle på et bord, og panna traff en ganske spiss kant. Det arret er kult, får meg til å føle meg som Harry Potter.


Heh, jeg fikk det arret på kinnet da jeg skled på et gavepapir og skjærte meg på noe, på julaften. Da jeg var liten fikk det meg til å føle meg som Action Man, som også hadde ett arr på kinnet.
  • 0
Jeg har et arr på haka og opp til flere på ca samme sted på høyre side av overkroppen. Arret på haka fikk jeg i barnehagen en gang, og de på høyre side av overkroppen kommer av at ejg har klødd meg der opp gjennom årene. Virker å klø på akkurat samme sted.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Har ikke noen spennende historier å vise til når det kommer til arr. Et stort antall arr på henda og armene takket være katter.

Men en som jeg i etter tid synes er komsik. Lekte gjemsel sammen med mange venner i en alder av 10 år. Mens vi lekte fant jeg ut at jeg ville hjemme meg i mellom to bord siden dukene omtrent dekket meg.

Etter en stund gadd jeg ikke lenger å gjemme meg der og skulle da gå ut. På veg opp så klart jeg å skalle med bakhode i det ene bordet. Så dum som jeg var der og da så kastet jeg hodet fremover fordi jeg ble overasket og smelte panna inn i metalkanten på bordet forann meg.

Smått i sjokk falt jeg på ryggen uten å reagere før min mor fant meg i en blodig dam og med mitt blond/hvite (på den tiden) farget rødt. Kan tenke meg at det var et vakert syn ;)
  • 0
Jeg har et arr på haka samt i barte-avdelingen etter en trafikkulykke. Utenom det har jeg et par småarr på fot og arm.

Var litt uheldig med en negl for et par år siden
http://www.gamereactor.no/minebilder/bent_a/?id=78103
-Kill -Loot -Return.
  • 0
Har et 16-18cm langt arr på høyre side av halsen etter at jeg stakk en del av et kosteskaft inn i kinnet som penetrerte seg ned i halsen ned til kravebeinet. Arret i munnviken/kinnet etter pinnens penetrering er nesten usynlig, men det jeg har på halsen som de skar opp før de fjernet pinnen er langt, stygt og ja, ikke pent. Det er laget med skalpell i mot spissen av en del av et kosteskaft.

Her er bildet som er tatt av luftambulansen i det jeg annkom SntOlavs på akutten.

http://0o2471.net/48031


-Soap-
  • 0
Siterer SoapMacTavlsh:
http://0o2471.net/48031


Fy faen, hvordan i all verden klarte du det?
  • 0
  • Play
  • Play
Ble født med hjertefeil, så har et rundt 20cm langt arr nedover brystet. Har dog ikke fått arr av noen ulykker.
  • 0
Heldigvis ikke noe arr på kroppen ettersom jeg er en svært forsiktig person. Det skal dog sies at jeg skar meg med en kniv en gang. Men har ikke noe arr etter det såvidt jeg vet.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Jeg har selvfølgelig også et par-tre arr nedenfor begge kneskålene. Falt en gang på en stålrist på barneskolen og etterpå satt jeg hos helsesøster og plukket ut småstein fra groper som var en halv centimeter dype i kneet. Det mest interessante med den opplevelsen var det at det ikke gjorde noe vondt, mens folk som så det "freaket ut".

Lagt til 2012-11-19 20:28:
Også var det den gang jeg satt på en hest. Så steilet hesten. Og deretter satt jeg ikke lenger på hesten. Da var jeg ganske ung. Barnehagen elns. Merket i pannen er knapt synlig nå dog.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Det eneste jeg har av arr er et som jeg har på hofta etter en operasjon jeg hadde i mars hvor jeg kuttet av 2 cm av foten min (bokstavelig talt, 2 cm). Har fortsatt en metallplate inne i foten som jeg kan kjenne veldig godt.
  • 0
Siterer Parkour Gamer:
Citerer SoapMacTavlsh:http://0o2471.net/48031

Fy faen, hvordan i all verden klarte du det?


Jeg skulle løfte en presenning som lå over en kontainer som ankom jobb. Vi fikk ikke ut lasten som var inne i den for det var så mye vann og is i "taket" på presenningen. Jeg tok det som sto nærmest og skulle løfte den opp for å få vannet til å renne av. Fikk løftet den 20-30 cm før kosteskaftet spjælet seg på langs og vekten av presenningen presset kosteskaftet inn i kinnet mitt og ned i halsen til det stanset i kravebeinet. Spissen på skaftet ble liggende å presse på hovedpulsåren i halsen, så de var passe stressa da jeg ankom akutten for å si det sånn. Har et par "men" av det i dag. Får lett senetrekk/muskelkramper på høyre side av halsen, men utover det så er jeg frisk som en fisk.

-Soap-
  • 0
Gammel mann som jeg er, så har jeg nok arr litt hist og her ja, men ikke noe som kjennes da.
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Har et svært arr nedover blodåren på håndleddet. Nei, jeg har ikke kutta meg.
Det var en gang jeg var liten. Vi hadde en lekehytte, jeg og en venn gikk inn i den, og lukka døra. Når vi skulle ut klarte vi ikke å åpne den og jeg fikk panikk. Jeg hadde klaustrofobi og det først jeg gjorde var å dryle hånda igjennom det nærmeste vinduet. Klarte å skjære rett over pulsåra, men sydde ikke fordeom. Farmor tok bare plaster på, haha.
I shouldn't be alive.
Penger er verdiløse inntil du bruker dem.
  • 0
Har et arr på forarmen da jeg kuttet megselv på noe lignende dette: http://www.storkjokken-service.no/file/thumb/file/1/111545&width
=705&height=529&resize_mode=fill.jpg
på min gamle jobb.

Skulle sage opp noe pinnekjøtt til en kunde, klarte å skjule at jeg kuttet meg frem til jeg var ferdig å hjelpe kunden. Har heldigvis også decent reflekser, viss ikke kunne det sikkert gått veldig galt.

Har også et arr i pannen fra at jeg falt på en farlig spiss stein da jeg var liten og et på pekefingeren fra da jeg sagde igjennom en planke for så å fortsette halvveis igjennom fingeren. "Mistet for mye kjøtt til å sy" sa legen, han teipet fingeren og sendte meg avgårde.
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
Ble det litt blodig pinnekjøtt?
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Har noen arr på pekefinger og tommel etter knvibruk og spikking for mange år siden. De nyeste arrene sitter på fingrene. For en del uker siden prøvde jeg klatring for andre gang, så jeg skulle hoppe opp og gripe tak i de klatreholdegreiene. Jeg gjorde det flere ganger, men så glapp taket, og to skinnfeller på langfinger og én på pekefinger ble flerret opp. Det ble ganske saftige skorper etter hvert, men nå er huden bare rød. Det vil nok gro ganske fint, satser jeg på. Har ikke hørt om noen som har klart tre stykker på en gang. Bra jobba av meg.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer Strategist:
Ble det litt blodig pinnekjøtt?


Det er faktisk noe jeg har tenkt på i etterkant, om noe av meg havnet i maten deres. Men det er noen år siden nå og sånn jeg husker det kastet jeg bort de stykkene det gjaldt og skiftet sag. Men fikk ihvertfall ingen klager.
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
Har et arr som er et par centimeter langt ved venstre håndledd. Husker ikke hvordan jeg fikk selve såret, men arret kom av at jeg pirket av sårskorpen hele tiden, slik at det ikke grodde skikkelig.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Jeg liker skorper. Det er nærmest en egen hobby å pirke dem av.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Siterer Strategist:
Jeg liker skorper. Det er nærmest en egen hobby å pirke dem av.

^This.
Penger er verdiløse inntil du bruker dem.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!