Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Hallo igjen Gamereactor! Beklager mitt to ukers fravær, men skolearbeid ir lite tid til blogging! Uansett, ettersom det ble gitt såpass få stemmer til min siste anmeldelse, valgte jeg denne uken å heller lage en ny liste. Denne uken valgte jeg å legge fokus på et relativt populært tema; nemlig spill som burde vært anime! For øyeblikket har vi svært få animeer basert på spill som faktisk klarer å stå på egne bein, men det er ingen tvil om at selve konseptet om en anime basert på et spill har mye potensiale. Så her har jeg da de ti spillene jeg mener fortjener mest å bli gjort om til anime. Min eneste regel for denne listen er at spillet ikke kan ha blitt gjort om til en anime fra før. Så det vil si at selv spill som Tales of Symphonia og Valkyria Chronicles ikke dukker opp her, selv om begge hadde svært dårlige anime adapsjoner. Husk også at jeg kun regner med spill jeg tror ville gjort seg bra i anime-form, så spill som Bioshock, Alan Wake og Red Dead Redemption kommer heller ikke med på denne listen, selv om jeg mener de kunne blitt gode TV-serier. Nå ja, med det ute av veien, la oss komme igang!


10. Pokèmon Black/White
Sjanger:
Eventyr
Allerede med det første innslaget klarer jeg å bøye mine egne regler! Ja, Pokèmon eskisterer allerede i anime-form! MEN! det eksisterer ingen anime av Pokèmon Black/White! Ash og hans gjeng med klovner har aldri vært sjarmerende eller interessante, men Pokèmon Black/White innholder bøttevis med karakterer som kunne gjort Pokèmon til en anime verdt å se. Barndommsvennene Cheren og Bianca, den vandrende treneren Alder, den kalde og kalkulerende Ghetsis, og ikke minst den mystiske treneren N er alle karakterer som kunne endelig gi Pokèmon den animeen den fortjener. For hvem blant oss kunne ikke tenke seg å se en anime av Pokèmon som endelig viser hva serien er i stand til?

9. Silent Hill 2
Sjanger:
Horror
Dersom horror er hva du er ute etter, finnes det ingen serie bedre enn Silent Hill. Den mystiske tåkelagte byen har en del mysterier rundt seg, og en anime som fokuserer på dette er noe jeg tror vi alle kunne likt å se. For hvem kan vel glemme det blodige skoleskapet? Den gråtende jenta på toalettet? Eller selvsagt, den mørke og truende Pyramid Head? James Sunderland's historie om søken, hevn, drap og savn er som skapt for anime, selv om de lettskremte kanskje burde styre unna...

8. Skies of Arcadia
Sjanger:
Eventyr, Humor, Action
Yaarrrgh! Kast loss, landkrabber! På åttende plass finner vi det sjarmerende pirat-RPGet Skies of Arcadia, et av mine absolutte favoritt-spill noensinne som defintivt fortjener en anime. Spillet har allerede bøttevis med humor, action og god gammel sjarm, så hvorfor ikke gjøre en anime ut av det? Spillets episodiske oppsett er som skapt for TV, og dets grafiske stil er også allerede i veldig distinktiv anime-stil. Spillet er nesten en anime allerede, så hvorfor ikke utnytte dette Sega?

7. Sly 2: Band of Thieves
Sjanger:
Eventyr, Humor
Sly Cooper er tegneserieversjonen av Nathan Drake. Det alene burde egentlig være argument nok for hvorfor dette hadde vært en alle tiders anime. Sly og hans sjarmerende gjeng med tyver har vært hatt tre fantastiske eventyr, men hans andre eventyr var definitivt hans beste, og det er liten tvil om at dette hadde vært en serie både barn og voksne kunne hatt det mye gøy med.

6. Soul Calibur III
Sjanger:
Action
Ajajaj, Soul Calibur III er vel et ganske uventet spill å se på denne listen. For ja, det er vel bare hjerneløs vold og lite annet? Feil. Soul Calibur III har en av de dypeste historiene jeg har sett i et fighting spill, og med bøttevis av kule og velskrevede karakterer har den mye potensiale. Soul Calibur III's historie omhandler 30 mektige krigere som alle søker det legendariske sverdet Soul Edge. Disse krigerne varierer veldig i personlighet og design. Noen, som den sjenerte Talim, ønsker å finne Soul Edge for å ødelegge det, mens andre, som den kaldhjertede Raphael, ønsker å finne det for å utnytte den ufattelige makten det bærer. I en Fate/Zero stil kunne disse krigerne alle søke Soul Edge med hvert sitt mål, der noen allierer seg med andre, mens andre kjemper alene. Jeg kan vel ikke være den eneste som gjerne skulle sett dette bli gjort??

5. 999: Nine Hours, Nine People, Nine Door
Sjanger:
Thriller, Krim, Horror
Jeg gjorde mitt beste for å ikke ha for mange visuele noveller på denne listen, men jeg klarte rett og slett ikke å unnlate å ta med 999. Spillet har rett og slett for mye potensiale til å ikke bli gjort om til en anime. Spillets dødelige "Saw" lignende konsept er definitivt noe det vestlige publikum kunne fått mye ut av. La gå, det faktum at spillet KREVER at du spiller igjennom det flere ganger kan gjøre det noe frustrende å lage en anime ut av det, men jeg er sikker på at skaperne av spillet kunne funnet en måte å komme seg rundt dette på. Junpei's mørke historie om svik, løgn, mord og sannhet er en historie som fortjener å bli filmatisert.

4. Kingdom Hearts II
Sjanger:
Eventyr, Humor, Drama, Action
Hvorfor Kingdom Hearts aldri har blitt en anime er noe jeg selv i dag ikke kan fatte. Spillet har en av de største fanbasene til noe RPG på markedet i dag, har et veldig episodisk oppsett, og er i tillegg så anime-aktig at det er nesten en anime allerede. Og kom igjen, hvor kult hadde det ikke vært å se Sora, Langbein, Donald & co slåss mot Organization XIII i klassisk anime stil? Dessuten kunne en anime vært nettopp det spillet trenger for å endelig klare opp den mildt sagt forvirrende historien. La dette skje Square Enix!

3. No More Heroes
Sjanger:
Action, Humor, Thriller
"FUCKHEAD!" Å kom igjen, vi vet alle at Travis Touchdown's episke reise for å besiere USA's ti beste leiemordere er noe vi alle kunne likt å se. Spillet er proppfullt av spill og anime-referanser, med bøttevis av humor, action og filosofi i klassisk Tarantino-stil. Dessverre er vår alle's kjære favoritt leiemorder ikke like populær i Japan som han er i resten av verden, så en anime virker for øyeblikket som en tvilsom affære.

2. Metal Gear Solid
Sjanger:
Action, Drama, Thriller, Humor
I det som kanskje er TIDENES stealth-mission, blir Solid Snake, tidenes kuleste spion, sendt på en solo-mission til den gigantiske Shadow Moses Island for å besiere den mektige terrorist organisasjonen Fox Hound, og har 24 timer på seg til å besiere organisasjonens 6 ledere og deres overhode, Liquid Snake. Spillets nærmest perfekte miks av action, humor, thriller og psykologisk horror er nok til å sjarmere hvem som helst, og med tanke på seriens enorme popularitet er det liten grunn til hvorfor dette ikke burde bli gjort en anime ut av. Og hvem av oss har vel ikke drømt om et gjensyn med det halvgale mediumet Psycho Mantis?

1. Phoenix Wright: Ace Attorney
Sjanger:
Krim, Drama, Humor
Å velge Phoenix Wright: Ace Attorney som førstevalget var kanskje forutsigbart. Det var kanskje kjedelig. Det var kanskje mainstream. Men ikke pokker om det var unødvendig. For av absolutt alle spill jeg noengang har spilt. hverken før eller siden, har noe spill gitt meg like stor lyst til å se historien utfolle seg på storskjerm. Hvordan i all verden kunne jeg velge en annen spillserie til førsteplassen? Spillet har bare en såpass... unik historie, med en perfekt miks av krim, drama og humor. Hvem av oss husker vel ikke det mystiske "Steel Samurai" mordet? Godot's uendelige mengde kaffekopper? Forsvaringen av den kaldhjertede skurken Matt Engarde? Kristoph Gavin's endelige fall? Maya's enorme lyst på cheeseburgere? Eller... nei, det er rett og slett for mange minner til å ramse dem alle opp. Men de burde i hvert fall til en viss grad overbevise dere alle om hvorfor dette spillet fortjener sin egen anime. Dere kan gi meg et hvilket som helst annet spill og mene det spillet fortjener førsteplassen mer. Dere kan si Ace Attorney spillene allerede er så godt som en anime allerede. Dere kan fortelle meg at serien har null potensiale og aldri ville klart å leve opp til forventingene. Til alle dere har jeg bare en ting å si; OBJECTION!


Og med det var listen ferdig! Håper dere hadde det gøy med den, og legger igjen en kommentar med hva dere syntes! Husk at all kritikk blir tatt godt imot! Som jeg nevnte tidligere fikk jeg skuffende få stemmer til min forrige anmeldelse, så derfor lar jeg det nå være mulig å stemme denne gangen også på hvilken anime dere vil se anmeldt til neste uke!
Deres valgalternativer denne uken er følgende:

- Elemental Gelade
- Tengen Toppa Gurren Lagann
- Okami-san and Her Seven Companions
- School Days
- Nichijou
- Fullmetal Alchemist: Brotherhood
- Highschool of the Dead
- Persona 4: The Animation
- The Melancholy of Haruhi Suzumiya
- Spice and Wolf


Som alltid setter jeg veldig stor pris på all konstruktiv kritikk, og ser gjerne en kommentar på hva dere syntes om bloggen! Husk også at det er ingen regel mot å stemme på mer enn èn serie hver gang, så stem i vei på alle seriene dere kunne tenke dere å få sett anmeldt til neste uke! Til vi sees igjen, Peace Out!
Unfortunately, the atmosphere was a facade. Not once did my own daughter looked me in the eye. Oh, the food? Tasted like blood...
  • 0
Metal Gear Solid syntes jeg ikke skulle vært anime. Heller ambisiøse, dyre filmer med dybde. Enten det, eller kanskje en HBO-serie, men MGS har for mye corny for det, tror jeg. Anime føler jeg uansett er feil, med tanke på fokusen MGS har på cinematisk spektakel og hele action/thrillerfilm-følelsen.

Er også uenig i Silent Hill 2, for jeg tror en film hadde vært lang nok til å fortelle denne historien bra. Trenger bare en talentfull (og tankefull) regissør og et script med dybde, tålmodighet og respekt for intelligensen til seerne. Er super usannsynlig, men i teorien er det veldig mulig å lage en 10 av 10 film basert på Silent Hill 2.

Ellers er jeg vel enig i at det meste andre her hadde vært kult, og bloggen din er veldig bra skrevet. Spesielt enig i Ace Attorney, og Kingdom Hearts hadde vel vært morro. Storyen er definitivt clusterfuck nok, men med tanke på alle rettighetsspørsmålene innvolvert (Disney & whatnot) tror jeg en slik serie er super usannsynlig.
http://www.youtube.com/watch?v=pCWxNgvFbew&feature=plcp
  • 0
Eh, Pokèmon Black/White er faktisk blitt anime og går under navnet "Pokemon Best Wishes!".

Anmeldelse av Nichijou, takk.
  • 0
God blogg. Ikke for noe jeg har noe peiling på eller spesiell interesse for, men likevel interessant lesing. Jeg liker forresten bloggbanneret ditt.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Jeg ville virkelig sett Hellsing som spill, det hadde vært stilig
Penger er verdiløse inntil du bruker dem.
  • 0
Angående Pokémon:
Noen ganger hørt om Pokémon Adventures(Special i Japan)? Dette er en manga som gjør akkurat det du ber om. Historien tar utgangspunkt i spillene, og du følger Red, Blue, Green, Yellow, Gold, Silver, Crys, Ruby, Sapphire, Emerald, Diamon, Pearl, Platina, Black og White gjennom deres eventyr. Alt er bedre med denne, med det ene unntaket at det er i tengeserieformat, og ikke animert. En personlig drøm for meg hadde vært hvis denne ble overført til anime(er en del episke kamper som hadde sitt råbra ut med god animasjon), men med en anime som allerede er så etablert er det vel liten sjanse for dette. Hvis du ikke har noe imot å lese manga, er dette absolutt noe jeg anbefaler på det sterkeste for enhver Pokémon-fan.

Ellers, som et eksempel på hva Pokémonanimeen kunne ha vært:
http://www.youtube.com/watch?v=kBdp_dLEdqU
"Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life." - Terry Pratchett
  • 0
Jeg er vel kanskje den eneste som like Valkyria Chronicles animeen.

Enig i mange av de du har nevnt, og selv om black/white ikke har en skikkelig anime, har den i det minste en skikkelig manga.

-TTGL.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
"For hvem kan vel glemme det blodige skoleskapet? Den gråtende jenta på toalettet?"

Jeg mener så visst at dette var i det første Silent Hill spillet. Jeg har meget klare minner fra den skolebygningen, spesielt det med skoleskapet...

Men nå som det er sagt så hadde det første spillet hatt like mye sjanse som det andre til å bli en suksess. Det vil si, veldig liten sjanse. Men jeg hadde utvilsomt sett den hvis det skulle skje.

999 er jeg mest enig i her, den hadde passet pent som en velregissert anime.

Nichijou hadde vært interessant å lese om neste gang, men min stemme ligger først og fremst på School Days.
du må høre ordentlig etter
  • 0
En veldig god liste!
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Har ikke veldig mye meninger rundt resten, men til Pokemon Black and White 1-2 har jeg bare en ting å si. Ja ja ja! Etter å ha sett den vakre traileren som ble sluppet ut i forbindelse med Pokemon Black and White 2, samt lest mangaen til originale Pokemon Black and White kan jeg ikke annet enn å tenke at en anime basert på spillene/mangaen hadde vært 1 million ganger bedre enn dårlige unnskyldningen for en anime vi har i dag.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
God liste!

Deus Ex som anime hadde vært tøft og! ...Hvis det ikke finnes alt da. Er ikke helt oppdatert, må jeg innrømme.
  • 0
Borderlands som anime, eller muligens the Warriors..
Bra liste, by the way.
-Kill -Loot -Return.
  • 0
HOLD IT!
Phoenix Wright som anime er en genial idé! Kan se for meg, av en eller annen merkelig grunn, Wendy Oldbag som blir sur.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!