Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

The Wire står som min soleklare favoritt. Bedre manus og velskrevet dialog skal du lete lenge etter...
Hvorfor leser du dette?
  • 0
Siterer Kronoz:
Alle vet jo at Sherlock er det beste på TV per dags dato


Word
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Mine 2 favoritter er ihvertfall

Game of thrones og Band of brothers, har aldri sett noen bedre serier enn det.
Yeah Mr.White! Yeah Science!
  • 0
  • agus
  • agus
HBO lager mye bra. Synes likevel at det gjerne blir ett hovedfokus, enten action eller mye dialog og karakterutvikling. Breaking Bad derimot, som jeg mener utvilsomt er den beste serien som har blitt laget, har en perfekt blanding av begge.
"Don't you worry 'bout a thing!"
  • 0
Går det virkelig an å rangere HBO serier? For min sin del er alle sammen "Must see!". Jeg vet virkelig ikke hvordan dem gjør det, men hver eneste en av dem holder både høy kvalitet samt er fantastisk å følge med på både når det gjelder historie, personlig preg og lignende. Det var mange som ikke likte Rome S2, men jeg synes selv den var god/bra.

Min liste ville i alle fall inneholdt Band of Brothers. Noe av det råeste jeg har sett i forhold til den teknologien som var under produksjonen av serien (1998-2001).

For å si det rett ut, seriene som HBO lager kan følges av de fleste. Er ikke alle som liker krigsserier, men det er så mange aspekter rundt f.eks. Game of Thrones, Generation Kill og Band of Brothers at det er verdt å se dem. Måten Rolling Stones er integrert in i Generation Kill f.eks., off. Jeg stopper her.

Begynner å bli sent i Singapore, så bør snart legge meg (01:59). Gn.
  • 0
Tar en topp 5 dramaserie. Curb ville mest sannsynlig også kommet på listen.

1. The Sopranos

Lett valg. Bra skildring av Mafiamiljøet og familielivet innad. Alle sesongene er veldig sterke.

2. The Wire

Det tar litt tid å komme i gang med serien, men "pay-offen" er stor. Gir et godt og realistisk bilde av byen Baltimore og alle karakterene og side-historiene gir mening.

3. Band of Brothers

Her følger man med E-kompany og gir noen skremmende skildringer av 2. verdenskrig.

4. Game of Thrones (så langt)

Det er vanskelig og ikke bli slukt inn i dette fantastiske universet. Handlingen og karakterene er veldig interessante.

5. Rome

Selv om det bare kom 2 sesonger av denne serien så fortjener den likevel å komme inn på listen. Sesong 1 var spesielt god. Romertiden interesserer meg veldig og gjennomføringen var meget solid. Grundig arbeid ble også gjort og dette var muligens hovedårsaken til at serien ble kansellert på grunn av budsjettet.
We could have arranged to have you carried
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!