Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

  • Los
  • Los
I dag har jeg sendt inn en mail til GR. Denne oppfordrer til å ikke dekke E3 i år uten at bakmennene bak E3 sier fra seg sin støtte til SOPA og PIPA. Jeg velger å legge mailen ut, i sin helhet, slik at de som ønske kan skrive seg ned som støtter av dette. Det er viktig at vil klarer å holde internett åpent og fritt, slik at kreativitet og kvalitet blir opprettholdt! Alle som er mot SOPA bør ta del, og GR er en siden som klart bør vise sitt engasjement mot dette.

Her er e-posten:

Hei!

I dag så jeg en video som fikk meg til å tenke på dere! (http://penny-arcade.com/patv/episode/stand-together-the-gaming
-community-vs-sopa-and-pipa ) En oppfordring til alle spillsider om å ikke dekke årets E3, om ikke de som driver E3 velger å fra si seg sin støtte av SOPA og PIPA lovene som truer med å ramme internett og dermed spillsider og spill som medium. Jeg vet at dere alt vet hva SOPA er, og vil ikke bruke tid på å forklare det, men jeg vil oppfordre dere til å følge denne protesten. Det handler om å opprettholde og kjempe for at internett som ikke skal være urimelig sensurert, og ikke kontrollert av makter som er med på å hemme internettets kanaler.

Gjennom å ikke dekke E3, som er en stor inntekts kilde for de som nå viser sin fulle støtte til SOPA, vil man vise sin avstand fra denne lover og de konsekvensene dette vil ha for det frie internett. Og med dette sender jeg min oppfordring til dere om å delta i denne markeringen. Mange vil bli rammet av SOPA, og jeg mener at GR bør ta avstand fra denne loven, og vise sin støtte til dette.

Denne mailen vil bli lagt ut som blogg på siden, for å vise hva jeg har sendt inn. Og for at andre kan sette sitt navn til det om de ønsker det.

Med vennlig hilsen Lars-Ole Stokke - aka Los


Skriv gjerne i kommentarfeltet om du er enig!

Lagt til 2012-01-18 13:37:
http://penny-arcade.com/patv/episode/stand-together-the-gaming-
community-vs-sopa-and-pipa


Jeg skjønner ikke hvorfor linken i bloggen får inn <warp>, den skal ikke være der
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Støtter dette fullt ut!

Sender en mail til Spill.no også!

Protect a free Internet and protect free speech!
  • 0
Enig i dette!
:D <3<3<3
  • 0
Totalt enig og bra tiltak Los
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Kan jeg bruke samme mailen til Gamer.no og Spill.no også, Los?
  • 0
  • Los
  • Los
Det er bare å sende videre!

Lagt til 2012-01-18 14:18:
Jeg har også sendt den til PressFire
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
  • 192
  • 192
Helt enig! Bra tiltak, Los og fantomena!
Get ready for a better you
  • 0
Gamereactor er ikke en politisk aktør, og vi har heller ingen tilknytning til USA, som er landet hvor SOPA og PIPA er aktuelle lovforslag. Videre kan ikke Gamereactor si fra seg levebrødet og frastøte seg lesere i en slik protest der Gamereactor hverken er en part eller har noen innflytelse.
Gamereactor må tjene leserne våre, å markere seg overfor spillselskaper er noe forbrukerne kan gjøre ved å kontakte dem direkte eller la være å kjøpe produktene.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Men GR er jo en av mange tusen nettsider som kan bli SOPA ofre.
  • 0
Men dere kommer fremdeles til å lese om E3. En slik protest betyr bare at nettsidene som ikke protesterer stjeler lesere fra alle de andre sidene. For vår del vil ikke en slik protest ha noen effekt på utfallet av høringene om SOPA. Vi kan ærklære vår motstand mot SOPA, noe vi gjør, men en slik meningsløs protest har ingen innvirkning annet enn at GR taper penger.

For store amerikanske nettsteder som Wikileaks er det et annet regnestykke, fordi de er en part som tilogmed er blitt bedt om konsultasjon om saken.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
  • Los
  • Los
Dere mister ikke lesere fordi om dere ikke dekker E3, i alle fall ikke faste lesere. Om dere setter det opp som en protest og gjør det tydelig vil vi som vet hva SOPA kan gjøre med internett skjønne deres sak.

Det handler om å støtte opp under de som er i USA, gi støtte til dem som kjemper mot dette. Og om alle skal tenke at "vi gjør ikke dette fordi da går folk andre plasser" da er det ingen som gjør noe med det. All aktivisme mot SOPA, symbolsk eller direkte, er med i kampen. All monner drar. Jeg sendte denne videre på oppfordring av de som står sammen i denne kampen, og det er selvfølgelig opp til GR om dere gir deres sympati og støtte til dette.

Personlig er jeg med! Jeg skal ikke støtte opp under E3 så lenge de holder på med sin SOPA støtte. Internett er er sted for informasjon, kreativitet og fri flyt av informasjon. En viktig institusjon i vår verden. Og jeg vil ikke se den rammet av SOPA.
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Det er fortsatt 4 måneder til E3. Hva med å vente å se hva som skjer med det de holder på med i dag. Hvem vet, ESA kan trekke støtten etter i kveld.

Ta et steg tilbake, pust ut og vent.
Kim Visnes // Gamreactor Norge // You guys make me happy in the pants!
  • 0
Støtter dette fullt og helt!
Jeg skrev denne signaturen.
  • 0
  • Los
  • Los
Det handler om så si at men ikke vil støtte E3 om de ikke sier fra seg støtten.. Et pressmiddel. Du kan ikke si: "Vi får se hva som skjer, men vi reiser sikkert" og tror at det fungerer som press middel på noen måte. Et pressmiddel må jo brukes når det trengs ikke 5 dager før messen.. Om mange sier i fra om at de ikke reiser vil dette fremskygge et tap på årets E3 om de ikke gir slipp på støtten sin til SOPA, og dermed legges det press på at de skal gjøre det!

Enkelte ting må man velge å kjempe mot, og personlig holder jeg et fritt internett som en viktig institusjon. Jeg er flittig bruker av det, og velger å kjempe for at vi skal få beholde det! Man må gi sin sympati og støtte.

Jeg hadde håpet at mitt faste vannhull på internett forsto tanken og støttet opp under dette.. Men det må til sist være hver enkelts valg..

http://www.youtube.com/watch?v=9h2dF-IsH0I&feature=g-u&conte
xt=G2a80f19FUAAAAAAAAAA
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Greia er vel nettopp det at det må være hver enkelts valg. En bedrift med mange ansatte kan ikke uten videre sette alle arbeidsplassene på spill i en tøff økonomi for en slik sak, men som enkeltpersoner kan man velge for seg selv. Dessuten er det mange andre måter å vise sin klare motstand mot SOPA enn å ikke møte opp til E3. Å gi negativ presse for ESA er én ting som er mer velrettet enn å risikere mye for et ineffektivt forsøk på å rokke en part.
Jeg er privat sterkt imot SOPA, men jeg ser likevel at det fra Gamereactors side dersom de skulle ta et standpunkt på vegne av alle ansatte, noe som i seg selv er en usannsynlig ting for en politisk uavhengig arbeidsplass, mot SOPA, så ville det være ineffektivt og hverken det mest naturlige eller mest effektive virkemiddelet å droppe E3.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
  • Missing Avatar
  • 313
Enig, vis youtube, google og wikipedia går vekk er ikkje internet det det var
  • 0
  • Los
  • Los
Mener du, Strategist, at det er fare for å miste jobber av å ikke dekke en enkelt messe? Den ser jeg ikke... Vi som støtter opp under dette vil jo støtte opp under GR også. Folk vil ikke forlate dere for all tid fordi dere ett år velger å ikke dekke en messe.
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Siterer Los:
Mener du, Strategist, at det er fare for å miste jobber av å ikke dekke en enkelt messe?
De fleste spillmagasiner, inkludert Gamereactor opererer med en særdeles stram margin. Å ikke dekke en slik event kan bytte ut en topp i leserstatistikkene, med en dal, noe som kan gi en negativ kurve som er dårlig reklame overfor annonsørene - annonsører som gjerne er medlemmer av ESA og presenterer sine produkter på E3. Gamereactor er en bedrift, og Gamereactors inntekt baserer seg på å bringe nyheter fra spillbransjen og spillmesser hjem til dere lesere. Gamereactor har ansatte hvis jobb i stor grad går ut på å bringe stoff til alle landene fra slike messer, og andre events. Det er definitivt at man ville miste inntekter av å ikke dekke E3 - om det ville kunne koste jobber er vel likevel lite sannsynlig.

Gamereactor er forøvrig bare budbringeren.
Amerikanske medier, kan veie det opp mot en viss politisk effekt, mens norske medier bare vil kunne demonstrere i sympati. Små uavhengige, eller store amerikanske medier kunne også ta risikoen for at de faktisk ville måtte droppe E3, mens å love noe slikt for et, med internasjonale øyne, lite skandinavisk spillmedie er mer økonomisk risikabelt.

Uansett så var det trolig ingen av de amerikanske mediene som varslet boikott som faktisk planla for det. De kunne regne på det og finne det verdt å gamble på at den bevegelsen som var i spillbransjen og spillmediene ville gjøre at ESA ville snu i god tid innen E3. Som mister Visnes (havok) spådde over her så snudde jo ESA på en femøring, og å ta stilling til hele demonstrasjonen ville vært mye mer kurrant å gjøre om det var mye tettere opptil E3.

Siterer Los:
Vi som støtter opp under dette vil jo støtte opp under GR også.
Ikke alle GRs lesere er bevisste, eller engasjert mot, SOPA og PIPA.

Siterer Los:
Folk vil ikke forlate dere for all tid fordi dere ett år velger å ikke dekke en messe.
E3 og andre messer er også en annledning til å knytte kontakter og pleie kontakter. Slike messer er blitt viktige både for produsentene selv, for mediene og for forbrukerne.

For ordens skyld, så rakk ESA knapt å gjøre hælomvending før SOPA og PIPA begge ble avlyst helt. Protestene og motstanden førte frem og motstanderne av lovgivningen vant. Så nå kan alle som engasjerer seg mot SOPA likevel lese E3-nyheter med god samvittighet.

Jeg vil forresten for ordens skyld understreke at alle mine betraktninger om denne demonstrasjonsformen i dette kommentarfeltet er helt og holdent mine egne personlige.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!