Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Nu skal du nemlig høre, en hendelse litt sånn smått uvanlig, for å sprite opp livet der lenket foran skjermen. Nemlig:

Da min klassekamerat gikk inn i guttegarderoben rundt kvart på 9 i dag tidlig skimtet han såvidt en person forsvinne ut døra. Han så seg om og så at bagen hans med PC i var borte. Han brakte nyheten til oss andre, som satt i gymsalen, og etter å ha sjekket jakkelommer o.l. viste det seg at flere hadde fått mobiltelefon, lommebok, klokke og ipod frastjålet. Dette sugde litt. Mange ble lettere irritert. Etter en stund hadde f.eks. en kompis fått tappet godt over 3000 fra bankkortet, noe som han ikke tok så pent.

Jeg var nå foruten mobiltelefon, som jeg fant ut var blitt slått av, noe som var gledelig ettersom kuken ikke kunne sende slibrige meldinger til familie og venner. Jeg var også uten ipod, noe som gjorde at jeg ikke kunne høre på musikk på veien hjem, og dette var ellers irriterende. I tillegg var jeg uten lommebok, men heldigvis var jeg blakk. Haha, ta den, tyv. Bankkortet ble også sperret, men han ville ikke funnet noe særlig der heller. Og kondomene lå i jakkelommen?

Jeg ble altså ikke rammet så altfor mye, ser man det fra en som tar tap av et par tusen serøst sitt synspunkt. Det var bare ting, de kan kjøpes på nytt igjen, og jeg kommer antagelig til å sove bedre uten en ipod touch som jeg ligger å surfer på til langt på natt. Og underlivet mitt er godt nok har fått stråling nok til å klare seg uten mobil en stund. Bankkort kan skaffes på nytt, kanskje jeg kan få et pent bilde for en gangs skyld? Det som derimot er litt trist med denne saken er måten klassekameratene mine reagerte på tyveriet. (En del av meg også, jeg skal ikke lyve, da kommer Uffert, og det er huff)

Altså, flere tok dette ganske seriøst, ble hissige fordi de mistet materielle saker og ting. Noen mennesker er ganske materialistiske og i slike saker kan tanken på eiendeler lett være det eneste som fyller hodet. Greit nok at en mobiltelefon kan være praktisk å gi beskjeder og holde kontakt på, og en ipod kan være et fint tidsfordriv med bl.a. musikk, og en PC kan brukes til så mangt. I tillegg er mange av filene på PCen nokså vanskelige å erstatte. Men det å ta tapet av penger, for slikt som dette er jo ikke alltid så billig, så tungt, det finner ihvertfall jeg forkastelig. Et eksempel er en av de frastjålne som ble nokså hissig da en annen ertet ham med frasen "Hva er klokka", og frastjålne hadde fått klokka stjålet. Det blir ganske teit, men vårt samfunn dreier seg mye om velstand i form av inntekt og verdi på eiendeler. It blows monkeys. (Propaganda much?)

Stemning!
"I'm not sure I can stomach another cover-based right-wing wank game."
  • 0
Huff, det er ikke akkurat flott å få ting frastjålet, jeg syntes du tok det veldig bra jeg, og ikke ble overhypet av det. IPOD og Mobil ble nok det værste du fikk frastjålet. Bra du sperret kortet da. Og for dine venner som mistet pc, og 3000kr, håper det dukker opp igjen.
*MacGyver Theme*
  • 0
Det er jo ganske seriøst og bli frastjålet verdier for flere tusen da...
  • 0
Jeg hadde så gærlig banket fyren som hadde stjelt dette, hvis det var han som gikk fra garderoben, og jeg hadde vært han som gikk ned... Skulle ha fått angre etterpå ja
Intel Core i7 2600K @3,4 GHz | Asus P8P67 Deluxe | Gigabyte Gefore GTX 570 | Corsair Vengeance 1600MHz 8 GB | Corsair Force F60 | Corsair AX 850W | Samsung F3 1 TB
  • 0
Det er enn grunn til at jeg legger mobilen, klokken og PC,en i skapet med lås før gymmen. Mistet mobilen for ikke så lenge siden en dag vi hadde gym, men det er mulig at den datt ut av lommen ett sted siden ingen andre hadde mistet noe den dagen. En tidligere gymtime var det noen i min klasse og i 2/3 (vgs) som hadde blitt frastjålet buksen... Den var sikkert nye bukser.

Bra låtvalg. Pink Floyd <3

Tipper tyven måtte: http://www.youtube.com/watch?v=aq7jCb-V0Xo

"Money, it's a crime.
Share it fairly but don't take a slice of my pie.
Money, so they say
Is the root of all evil today.
But if you ask for a raise it's no surprise that they're
giving none away.
"
Big man, pig man, ha ha charade you are.
  • 0
Find my iphone anyone?
  • 0
Få av nisseluen please.
[19:38] <Taxta> laserpistol og homofile bjørner som snakker rart
  • 0
Faen, skulle akkurat poste en blogg om at jeg fant masse mobiler, en pc og en ipod touch med en tvilsom nettleserhistorikk......
Nei men da så
  • 0
Siterer Venom140:
håper det dukker opp igjen.


Vi måtte nå anmelde hver enkelt, har ikke peil på om en slags forsikring fikser alt på magisk vis eller de finner gjerningsmannen. Det var snakk om at en elev hadde sett ham og at han kanskje kunne være tatt på overvåkningskamera. Jaja, time will sjow.


Siterer Ryuzaki:
Det er jo ganske seriøst og bli frastjålet verdier for flere tusen da...


Klarer ikke tenke på slikt når jeg har vært blant de heldigste av oss. Også tenker jeg på den stakkarslige tyven, hvor tragisk livet hans må være når han stjeler fra ungdomskoleelever.


Siterer jonskja:
så gærlig banket fyren


Godt du ikke hadde banket han grævlig da.


Siterer KamikazeKnut:
frastjålet buksen


Gøy du nevnte kles-tyveri, for vi spøkte faktisk litt med nettopp det, om at han skulle komme tilbake mens vi var i dusjen og loote alle klærne våre og at vi ville blitt nødt til å gå i håndkle resten av dagen. Run Like Hell er en forferdelig god sang også.



Zyrocz blir ikke sitert


Siterer blyantkvesser:
Få av nisseluen please.


DET KAN DU FAEN GLEMME!!! BARE FORDI MIN VAR FINERE ENN DIN OG ALLE ANDRE HAR TATT DEN AV! WILLEM DAFOE SER DESSUTEN STYGG UT MED DEN!


Siterer bEICHMANN:
</quote>

<quote author="bEICHMANN">tvilsom nettleserhistorikk
Fffffuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!
"I'm not sure I can stomach another cover-based right-wing wank game."
  • 0
Tror ikke du reagerte så voksent som du skal ha det til i bloggen. Du slengte deg sikkert ned på kne og skrek ''Noooooooo!!1!'' i slow motion.
Veni, vidi, avicii
  • 0
Høres kjipt ut og miste slike ting, hadde noen frastjålet iphonen min hadde jeg blitt fly forbanna!! Hvorfor løp ikke fyren etter han i døra?

På ungdomsskolen legger vi bare klærne ned, heldigvis på den skolen jeg vil inn på er gan lås på garderobene
I'll shove that bat up your ass and turn you into a popsicle
  • 0
Vel, du kan aldri vite om det i det hele tatt har skjedd (eller, det kommer kanskje i Stavanger Aftenblad eller noe, men uansett), om jeg er en 15 år gammel gutt i det hele tatt, om jeg kanskje er en gal morder som står bak deg nå men du tør ikke snu og se for der er JEG, om jeg kanskje ikke finnes, om ingenting finnes, om alt er en antiklimatisk drøm, om hele livet ditt er satt i gang og filmet av folk ala Truman Show(var det det den het?), om GR er styrt av reptiler, om Unge Høyre er fascister eller noe i det hele tatt.

Neida, jeg vil nok si jeg var bittelitt irritert over tapet av ipoden og mobilen, da de, som sagt, er greie å ha, men ellers aksepterte jeg at det ikke tjente noe å være sur og sint og jævlig.
"I'm not sure I can stomach another cover-based right-wing wank game."
  • 0
Bytt bildet, please.
[19:38] <Taxta> laserpistol og homofile bjørner som snakker rart
  • 0
For meg er det verste å miste noe som jeg har oppnåd/byggd opp, som for eksempel filen min med de ca 150 timene på tales of vesperia, hadde blitt enormt forbanna, sur osv for en god stund om jeg skulle miste den.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Skjønner deg på den, kompisen min som mistet PCen har nok mistet en del lagrefiler og lignende for alltid, men after all så er det ikke så VANVITTIG kjipt, mer sånn "æsj, dette suger" spør De meg.
"I'm not sure I can stomach another cover-based right-wing wank game."
  • 0
kvidogbleg, er nok ikke alle som har tatt av nisseluen
  • 0
Vet, ikke alle er omskjærte.

Lagt til 2011-02-16 18:45:
En slik vits hører ikke hjemme her...
"I'm not sure I can stomach another cover-based right-wing wank game."
  • 0
Ble frastjålet middagen min i dag.
QWOP = RageQuit
  • 0
  • BrUS
  • BrUS
Førsteklassinger på videregående ble også frastjålet PCer i gymgarderoben i begynnelsen av det første semesteret. Da var det mye banning i garderobben hvor "RONKING FORBODE" sto på veggen - skal egentlig stå RØYKING FORBODE

Men ja, vi er materialistiske. I vårt samfunn, hvor styresystemet virker for de fleste, utvikler vi en trang til å eie mer og mer. Jeg er ganske materialistisk selv: To spillsystemer av denne generasjonen, to eldre systemer, to PCer, tre gitarer, flatskjerm og andre ting. Heldigvis er det helst jenter, ikke gutter, som bruker penger på kles-shopping.

Håper det går bra for dere som ble frastjålet, selv om det ikke virker som det rammet deg så veldig hardt

PS: Kom an, vitsen til kvidogbleg var vel ikke så offensiv? Tror ikke akkurat noen blir såret, selv om jeg ikke sier det med et syn fra innsiden
Beasts all over the shop... Sooner or later you will turn into one of them.
  • 0
Ikke det at den var støtende, den var bare teit.
"I'm not sure I can stomach another cover-based right-wing wank game."
  • 0
Kondolerer....
Can't hit what ain't there!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!