Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Fantomena har vært i Afghanistan og ofret seg for den farlige krigsstien i Electronic Arts (EA) og DICE (Digital Illusions CE) sitt nyeste krigsspill «Medal of Honor» som nå foregår i nåtidens slagmarker.

Den første tingen før jeg begynner å fortelle dere lesere om mitt inntrykk til flerspillerbetaen til Medal of Honor er at spillet er nå satt til nåtiden som betyr at slik som de andre spillene i serien vil ikke nye Medal of Honor være satt til 2. verdenskrig.
Jeg har spilt betaen i over 15 timer og jeg har nå bestemt meg.

Det første som møter meg når jeg starter opp flerspiller betaen på PS3en min er EA sin logo der sand og steiner blir sprengt i luften, etterpå kommer den kjente DICE logoen. Presentasjonen er fin, men jeg hadde likevel ønsket å høre litt lyd i logoene, iallfall i EA sin logo, ettersom det er eksplosjoner der steiner og sand.

Hovedmenyen består av 3 forskjellige kolonner. Der en kolonne er til å enten spille en kamp, lage en match kun for venner i vennelisten eller å samle venner i et party og bli med sammen med venner i en offentlig kamp. Akkurat samme moduser som et krigsspill skal ha.

Den andre kollonen består av et såkalt "unlock tree" der du ser hva du har åpnet opp for de 3 klassene dine og hva det neste du får åpne opp blir. Men ikke tro det er noe skikkelig heavy modifisering. Det er bare å velge hvilke utstyr du vil ha til våpnene ved hjelo av 3 grupper. Som for eksempel ekstra magasin og lyddemper. Enkelt og greit. De andre består av å lage egne klasser der du kan modifisere våpen, klassenavn og slikt. Den tredje består av en oversikt over statsene dine. Altså hvilken rank du er i de forskjellige klassene, hvor lang tid du har spilt osv.

Den tredje og siste kollonen består kun av kontroll oppsett, video- og lyd innstillinger. På kontrolleren kan man velge mellom et par kontrolleroversikter. Selv bruker jeg den første, også kalt "default".

I betaen får vi presentert 2 brett og 2 moduser. Den ene modusen kalles Team Assault som er den samme gamle Team Deathmatch med bare forandret navn. Denne modusen foregår på en bane kalt Kabul City. En by som er lagt i ruiner med mange plasser for å gjømme seg. Ganske bra for snikskyttere. I tillegg er banen godt designet for løp-og-spring skyting. Slik som Call of Duty. Jeg må også si at banen er svært godt designet etter alle rommene og gjemmestedene jeg har sett. Så kudos til svenskene!

Den andre modusen heter Combat Mission og er som en slags Domination-/Search & Destroy modus som man finner i Call of Duty. Modusen foregår på en bane kalt Helmand Valley (Helmand dalen på Norsk). En bane som har en god del ruiner men i tillegg til en stor dal som passer for snikskyttere. Her kan man også operere med tanks. Noe man ikke kan i Kabul City brettet.

Når det kommer til våpen ble jeg overrasket hvor lite våpen det var i begynnelsen. Men man fikk heldigvis flere våpen når man stiger i rank.

I flerspillerbetaen var det 3 forskjellige klasser. Special Ops, Rifleman og Sniper. Rifleman har pistol og et automatgevær med granatkaster. Special Ops har en pistol, samme automatgevær som rifleman har bare uten granatkaster og en basoka. Sniperen har en pistol og en sniper selvflgelig. Noe jeg ble rasende da jeg begynte for første gang å spille som sniper var det første våpenet man fikk. Det var ingen sniper. Det var mer en langdistansethagle som er mindre skade i tillegg hadde den rød dot sikte, noe jeg HATER på en snikskytter.

Grafikken var OK, altså ikke imponerende når det kommer til detaljer på omgivelser. Mens enkelte våpen hadde veldig mange detaljer, og teksturene ble få ganger lav teksturert noe jeg synes er veldig bra. Mens alt det andre var bare OK.

Når det kommer til lyden var alt likt Battlefield: Bad Company 2. Men reloading lyden til Aken var ekkel, også med lyddemper på.

Jeg synes Medal of Honor var for lik Bad Company 2 og Modern Warfare 2. Medal of Honor har såkalte "killstreaks" man kjenner igjen fra Modern Warfare 2 der 3 kills er UAV, 5 kills er mortal strike osv. Gameplaey var utrolig lik Bad Company 2 med springingen og gåingen.

Gledesmeteret:

Ikke interessert
Litt interessert
Vet ikke helt
Mistet interessen
Kanskje
Ser bra ut
Har lyst på
ME WANT NOW!

Lagt til 2010-07-17 20:09:
Jeg hadde ikke tilgang til Word når jeg skrev dette. Så det kan bli en god del skrivefeil ute og går.
  • 0
Jeg skal selv prøve betaen når den åpner for oss uheldige 360 eiere.

Om det faktisk bare er en blanding mellom CoD og BF så blir det nok ikke et kjøp, men om det byr på en dypere krigsopplevelse der man ikke løper rundt som tullinger og skyter på hverandre så skal det helt klart vurderes.

Du kunne kanskje sagt litt mer om ødeleggelseselementene i spillet og kanskje noe om hvorda ett eneste kjøretøy påvirker gameplay.

Ellers en god blogg med store mengder informasjon!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Jeh har også prøvd betaen og den suger
"He does not just play games. He wins them."
  • 0
Likte betaen jeg, skal garantert kjøpe spillet en gang.
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
Bare et par ting, kall det gjerne flisespikking, men here goes: First of all, Rifleman og Special Ops har ikke samme automatgæver, Rifleman har et gæver som egner seg bedre til long range, mens Special Ops har close-up våpen. Second, du skriver at 3 killstreak er UAV osv, kanskje du burde skrive at man får valget mellom to ulike Killstreak Rewards? Altså en 3 killstreak er Mortar Strike eller UAV, avhengig av hvilken man velger mens en 5 killstreak er Air Strike / Match Ammo and so on.
Og det skrives Bazooka, ikke basoka om jeg ikke tar helt feil. Men Bazooka er faktisk en type rocket launcher, ikke rocket launcher i sin helhet. Så du burde skrive at Spec Ops har en SMG (AK74u klassifiseres som en SMG, selv om M4 kanskje ikke gjør det) og en rocket launcher.
Og man starter med en Sniper Rifle, uten scope, riktignok. Det er overhodet ikke en "langdistanse halge", det er bare at de er Semi-Auto.

Du burde også skrive at det er to lag (thank you, captain obvious), og at våpnene du har tilgang til er avhengig av hvilket lag du spiller på. Om du spiller som Coalition (US Army) kan du bruke våpen som M16 og M4, men spiller du som Insurgents (Taliban) kan du bruke AK47 og AK74u.

Over til grafikken. Jeg spiller MoH Betaen på PC, og den ser ganske awesome ut, og jeg har ikke sett så mye til low resolution texturer, ikke at jeg har sett så godt etter. Men jeg antar det ser betydelig bedre ut på PC enn på konsoll.
At lyden er lik som i BC2 er vel egentlig ikke så negativ, om du mente det negativt? Og dette er sikkert bare en skrivefeil, men du skriver at lyden som kommer når du lader AK'en er ekkel, selv med lyddemper. Sist jeg sjekket gjør ikke lyddemper noe forskjell på lyden våpenet lager når det lades om.

Og til slutt, personlig finner jeg ingen ting negativt med at spillet ligner Bad Company 2. Og det er ikke spesielt likt Modern Warfare 2, bortsett fra det faktum at det er våpen og krig. Bad Company 2 er jo et knakendes bra Multi-player spill, så jeg synes det er bra at Medal of Honor er rimelig likt. Forskjellen ligger i at Medal of Honor har mindre map, og krever ikke samme mengden sammarbeid som trengs i BC2.

Kommer nesten definitivt til å skaffe dette spillet når det kommer!

Og litt konstruktiv kritikk: Selv om du ikke har tilgang til Word, er det en del åpenbare skrivefeil du lett kunne ha rettet om du hadde lest gjennom teksten et par ganger. Ellers er måten du bygger opp setningene dine på ekstremt rotete og gjør bloggen delvis vanskelig å lese, og det er ikke alltid lett å skjønne hva du mener. Bortsett fra det har du fått med en del relevant fakta, selv om noe av det er feil. Det virker egentlig ikke som om du har spilt betaen så lenge som det du hevder, når du har åpenbare feil som at Spec Ops og Rifleman bruker samme riflen.

EDIT:
Jeg vet ikke om det er annerledes på konsoll, men på PC går det hverken ann å spille kun med venner eller lage et party. Play With Friends er kun muligheten til å bli med spillere en har på vennelisten så lenge de allerede er i er på en server. Som sagt, jeg har kun prøvd betaen på PC.

Og jeg tror du burde rette litt på et utrykk, løp-og-spring skyting. Run-and-Gun blir vel heller oversatt til Løp-og-Skyt.
Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul
  • 0
Haha, la ut et førsteinntrykk jeg og før jeg leste denne, og komisk nok brukte vi samme bilde Må nesten fikse på det! Men god blogg!
  • 0
Litt rotete blogg, med smådårlig setningsoppbygning og en god del facts utelatt. Du burde nok gå over den én gang til, så det blir litt enklere å lese og så du får med mye av det Morkex nevner.

Gamer selv ikke mye online FPS, men jeg likte MoH betaen kjempegodt faktisk. Kommer nok til å kjøpe det når det kommer ut.
"We have grown, but there is still much to be done. Many live in the darkness that must be shown the way. For it is the dawning of a new day."
  • 0
Jeg likte ikke sniperen i spillet
Men pistolene var noe av det beste jeg har prøvd i ett skytespill
Skal ikke kjøpe dette med en gang
Intel Core i7 2600K @3,4 GHz | Asus P8P67 Deluxe | Gigabyte Gefore GTX 570 | Corsair Vengeance 1600MHz 8 GB | Corsair Force F60 | Corsair AX 850W | Samsung F3 1 TB
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!