Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Dette er en kort titt og mine tanker rundt Medal of Honor's lukkede beta

Det er mange som vet at jeg gleder meg noe enormt til dette spillet, og foreløpig er det blant mine topp 5 mest etterlengtede spill i år. Jeg ble da sendt rett til himmels da jeg fikk en kode til den lukkede multiplayer betaen til PS3 tidligere i dag av vår alles fantomena. Og nå har jeg altså sittet i noen timer og spilt livskiten ut av det.

Med en gang jeg hørte at det var skaperne av Battlefield serien, DICE, som skulle stå bak flerspillerdelen, fikk jeg blandede følelser. Jeg visste da med en gang at den kom til å bli bra, siden DICE er kongen av online FPS spill på PC, og de har aldri utgitt et dårlig Battlefield spill, verken på PC elller konsoll. Men da begynte jeg å tenke etter, og etter å ha sett gameplay på E3 messen, så var som de viste frem Bad Company 2.5.

Men da jeg fikk spille det for meg selv, skiftet jeg straks mening. Dette føltes ikke som Bad Company. Joda, kontrollene er ganske like, de bruker samme grafikkmotor, og animasjonen når du lader om en RPG er så og si identisk, men overall gameplay var ganske så annerledes. På denne betaen får man spille på to kart, en som tar plass i gate i Kabul, og i fjellene i Afghanistan. De store og åpne kartene som vi er kjent med i Battlefield, var mye mere lukket, og de føltes mer som en blanding mellom Battlefield og Modern Warfare. Jeg er ikke sikker på om hele fjellbanen er det, men det jeg spilte av den var ihvertfall så og si mer lukket. I Kabul ble det en del "run and gun" som man gjør i Modern Warfare, men samtidig blir du ofte nødt til å bruke lagarbeid for å vinne matchene.

Akkurat som i Battlefield er det et klassesystem her i Medal of Honor. Her var det Rifleman, Sniper og Special Ops, og alle klassene har sine egne våpen og opplåsbart tilbehør som du låser opp mens du spiller. Akkurat som i Bad Company og Modern Warfare er tilbehør viktig, det ekstra magasinet kan hjelpe deg å overvinne fienden, og selv som Kalashnikoven ser helt latterlig ut med rød-punkt sikte, så kan det hjelpe deg å skyte mer presist. Selv om jeg aldri har skutt et våpen i virkeligheten, så kan jeg si at de føles realistiske. Noen av våpnene høres ganske tåpelige ut, men de gir et stort trykk når du løsner en kule, og de føles tunge og riktige.

Medal of Honor's multiplayerdel kjører på Frostbite motoren som også blir brukt i Bad Company. Den tilbyr utrolig fin grafikk, og dette spillet er intet unntak. Både bygninger og karakterer er godt detaljerte, og eksplosjons og røykeffektene fra granater er helt fantastiske å se på. Men dessverre møtte jeg på en del problemer med frame rate/bildeoppdatering. Mens jeg gikk i fjellene merket jeg at gresset poppet opp mens jeg gikk forbi, og i gatene i Kabul kom det stein som teleporterte seg rett foran meg. Jeg møtte også på noen få bugs mens jeg gikk, som at en TV sto stille i luften uten noe under seg, eller at en granat jeg nettopp har kastet ikke fløy dit den skulle. Om dette er dårlig internett tilkobling eller om spillet er sånn, vet jeg ikke, men jeg håper ihvertfall at DICE finner en løsning innen utgivelse.

Medal of Honor er hva du får hvis Battlefield og Modern Warfare hadde giftet seg og fått barn. Det er det beste fra begge verdener, og alt jeg kan si er at jeg gleder meg enda mer, og 14. oktober sammen med 2. november er de datoene jeg ser mest frem til i år. Om jeg gleder meg mer eller mindre er vanskelig å si, med tanke på at siklefaktoren min allerede var på topp, men jeg gleder meg ihvertfall ikke mindre. Men nå begynner det snart å bli sent, jeg burde legge meg og lade opp batteriene mine til nye runder med ass-kicking i morgen.


Hypo-meter

5. Mest etterlengt
-4. Gleder meg mer-
3. Har ikke endret mening
2. Gleder meg mindre
1. Mistet troen
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
  • Missing Avatar
  • Hk0n
Kult! Jeg har ikke forhåndsbestilt, så jeg får ikke beataen. Men jeg gleder meg enormt!

Bra blogg!
"Alle revolusjoner har hittil bare bevist én ting, nemlig at mye lar seg forandre, bare ikke menneskene." - Karl Marx
  • 0
Kunne du vennligst skrive hvem du fikk betaen av

Kommer selv med mitt førsteinntrykk om kort tid.
  • 0
Bra skrevet første inntrykk dette her! Ble mer interessert i spillet på grunn av deg. Ble litt skuffa når jeg så hvor likt multiplayer delen lignet på BC2.
"Don't cross the crooked step"
  • 0
Dritbra førsteinntrykk, Tyranus! Jeg var veldig skeptisk til flerspillerdelen, men nå gleder jeg meg bare til spillet slippes ut.
Det du imidlertidig sa om om steiner som poppet opp fra ingensteder og flyvende tv-er, var nok bare pop-up og glitcher. Hørtes ihvertfall ikke ut som noe som er typisk for lagg.

@fantomena: Ikke bli høy i hatten nå.
Feilfritt sjekketriks: "Excuse me, my dick is broken. Can I bury it in your ass?"
  • 0
Likte hypo-meteret ditt og ikke minst en velskrevet blogg

Selv synes jeg spillet ser meget spennende ut og gleder meg til å prøve ut betaen.

Jeg er en tro Battlefield-spiller og likte faktisk best BF2142 på grunn av balansen i spillet og ikke minst våpnene hvor jeg var en kløpper med sniperriflen

Så i kveld skal betaen testet ut og jeg gleder meg til det
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Medal of Honor høres helt klart spennende ut, men det må nok nedprioriteres. Det er så ufattelig mange andre spill som kommer til høsten.

Uansett så var det en bra skrevet førsteintrykk og jeg likte Hypo-meter et ditt.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Håper det blir et spill som tar det beste fra mw2 og BBC2 At du har mange muligheter og det er kjapp action som vi ser mye av, og den gode samarbeids delen og våpen balansen vi ser i BBC2 Har ikke beta kode, siden jeg ikke har forhåndsbestillt siden er ikke sikker på at dette blir et kjøp... Hvertfall nå til høsten med Black ops, Halo reach og crysis 2 som skal kjøpes
why so serious?
  • 0
Litt blandede følelser om at Sniper startet med rødpunkt sikte...

Men likte det godt... Ikke at spillet hakker da du dør da...
Decyfered!
  • 0
Hvilke spill er i din topp 5-liste, Tyranus?
  • 0
Mission mode er awesum! Intenst og hardt.
Decyfered!
  • 0
Hater at spillet hakket rett før du døde, spesielt når du skjøt på en annen fyr enn som drepte deg! og jeg tror ikke dette blir et kjøp.
Intel Core i7 2600K @3,4 GHz | Asus P8P67 Deluxe | Gigabyte Gefore GTX 570 | Corsair Vengeance 1600MHz 8 GB | Corsair Force F60 | Corsair AX 850W | Samsung F3 1 TB
  • 0
  • Zuil
  • Zuil
Det er jo tross alt en beta da, håper de fikser rekyllen på våpnene...

Knall blogg
  • 0
Awesome blogg, Tyranus!

Må si meg enig i det meste du skriver, men personlig har jeg ikke opplevd noen av de grafiske bugsa du skriver om, har heller ikke noe problemer med framerate (jeg spiller på PC, kan ha noe med saken å gjøre). Men jeg har opplevd en del andre ting som at spillet lukker seg helt uten videre, at Red Dot og Silencers forsvinner og at jeg blir disconnecta fra servere rimelig ofte. Men dette er såklart bare småting som sansyneligvis blir fikset til spillet lanseres. Gleder meg faktisk til spillet kommer. Det skal bli fint med en avveksling fra MW2.
Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul
  • 0
Takker for all respons folkens.

@PRONOMAS: Random rekkefølge:

-Gran Turismo 5
-Crysis 2
-Killzone 3
-Fallout: New Vegas
-Medal of Honor

You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
OK, ganske forskjellig fra min med andre ord Men kommer ikke Crysis 2 og Killzone 3 til neste år??
  • 0
Stemmer det, Killzone 2 kommer i 2011, men Crysis 2 kommer i Q4 i år. Men da bytter jeg ut KZ2 med F1 2010.
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
Er ganske enig med deg. Spillet er utrolig bra, jeg kan ikke vente til det kommer ut!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!