Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hva blir årets film?


Dette året har jeg opplevd flere svake kino-opplevelser enn gode. Filmer som Hjelp Vi Er I Filmbransjen, Paul, Johnny English 2, Green Lanthern og spesiellt Kong Curling er filmer vi virkelig kunne vært foruten. Når det er sagt så har jeg også sett bra filmer som Harry Potter and the...blebleuknow..2, Hodejegerne og Sønner av Norge, sistnevnte må være årets norske film!

Alt i alt har det vært et helt greit filmår, det var iallfall slik helt til jeg var på kino i går og så Drive. For meg er dette årets film og kanskje en av de beste filmene jeg har sett på leeenge. Så ti tusen tommeltotter opp og jeg gleder meg til å se den igjen.

Siterer masterno:
årets beste film blir Star Wars the complete collection blu-ray


No, Noooo!
I bet Darth Vader listens to Slayer.
  • 0
Siterer Heksekongen:
Kong Curling


Denne var bra etter min mening. Kanskje ikke den morsomste filmen i år, men den var mer en god nok for min del. Spesielt til å være norsk.

Lagt til 2011-12-08 00:02:
Siterer Heksekongen:
Paul


Paul var jo genial!

Den skjønner jeg ikke at du ikke likte...
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Har litt tro på den nye Sherlock Holmes-filmen jeg. Kanskje ikke som årets beste, men tror den kan bli topp underholdning.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Siterer RockFuzzEleven:
Citerer Heksekongen:
Kong Curling


Denne var bra etter min mening. Kanskje ikke den morsomste filmen i år, men den var mer en god nok for min del. Spesielt til å være norsk.


Med tanke på hvor høye forventninger jeg hadde til denne filmen, så er skuffelsen ekstra stor når jeg ikke syns den fungerer. Jeg syns ikke noe som helst fungerer. Manuset er treigt, tynnt, tar for seg forskjellige situasjoner på en helt feil måte og har et par løse tråder. Jeg forsto hvilke steder det var ment å være morsomt, men klarte ikke å le( noe som er en ekstremt uhyggelig opplevelse). Alt i alt ligger manuset på terningkast 3 for min del, mens humoren får stryk-karakter. Ingen ting fungerte for meg, og jeg syns det er jævlig synd fordi jeg ville at den skulle være bra.

Siterer RockFuzzEleven:
Citerer Heksekongen:

Paul


Paul var jo genial!

Den skjønner jeg ikke at du ikke likte...


Det var ikke en dårlig film, men en skuffelse og derfor en dårlig opplevelse for meg. Folka bak denne filmen har klart å levere filmer som er tusen ganger bedre enn det Paul var, iallfall sånn jeg ser det. Den hadde et par gode scener og jeg lo godt noen få ganger, men filmen i sin helhet kunne vært mye bedre.

Men nå har iallfall Seth Rogen (som spilte Paul) kommet med en ny film, 50/50. Den har fått mye bra omtale og den ser spennende ut, kanskje dette kan bli en kandidat til årets film?
I bet Darth Vader listens to Slayer.
  • 0
Akkurat nå så gleder jeg meg utrolig mye til Sherlock Holmes 2: A game of shadows.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
I år er The Hobbit: An Unexpected Journey filmen jeg gleder meg mest til og tror den blir best. Django Unchained og The Dark Knight Rises er også filmer jeg ser helt ekstremt frem til.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Predator:
I år er The Hobbit: An Unexpected Journey filmen jeg gleder meg mest til og tror den blir best. Django Unchained og The Dark Knight Rises er også filmer jeg ser helt ekstremt frem til.
We could have arranged to have you carried
  • 0
  • Zook
  • Zook
Helt enig. Gleder meg også til Star Trek 2 og Prometheus.
You're sleeping over, right?
  • 0
For å være ærlig tror jeg The Dark Knight Rises blir best, har enda ikke sett en film fra Christopher Nolan som er under gjennomsnittet bra film, men man kan ikke alltid lage gode filmer...så jeg krysser fingrene for at filmen blir bra
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0
Tror Hobbiten blir best. Kan ikke si jeg gleder meg noe spesielt til TDKR, blir sikkert ok. Men føler fortsatt de har castet feil folk i flerne av rollene. Men med tanke på hvor lave forventninger jeg har så har jeg ihvertfall muligheten til å bli positivt iverrasket.
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
I år er det, som nevnt, to filmer som gjelder. Hobbiten og Dark Knight Rises. The expectations ar HIGH!
The only purpose of life, is to give life purpose!
  • 0
Er vel kanskje mest spent på "Stoker", Chan-wook park første ikke-koreanske film. Det er mannen bak Oldboy og Vengeance-trilogien, for de som ikke gjenkjenner navnet. Håper virkelig at han takler overgangen til amerikansk film bedre enn John Woo. Etter manuset å dømme kommer dette til å bli en mørk og mektig film, i kjent Park stil. Lurer på hvilken mottakelse filmen får i USA, Park lager unike filmer.
Der hvor alle tenker likt, tenker ingen særlig mye.
  • 0
Nå nærmer året seg omme, men jeg har ikke sett mange av storfilmene enda, inkludert Skyfall og Batman. Derimot var Prometheus et lavmål.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Siterer Strategist:
Nå nærmer året seg omme, men jeg har ikke sett mange av storfilmene enda, inkludert Skyfall og Batman. Derimot var Prometheus et lavmål.


Skyfall og Batman er filmer du burde se. Begge er veldige gode filmer. Verdt å ha med i filmsamlingen.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Jeg skal selvsagt se dem etterhvert. Batman fikk jeg ikke tid til, og Skyfall har ikke vært ute så lenge. Mulig jeg tar en pause fra eksamensforberedelser for å se sistnevnte etterhvert.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Min topp 5 hittil;

01. Looper
02. The Dark Knight Rises
03. Skyfall
04. The Avengers
05. 21 Jump Street

Men den kommer nok ikke til å se slik ut når året er omme, på langt nær. Filmer som Hobbiten, Django Unchained, The Master og Killing Them Softly er alle filmer jeg gleder meg vilt mye til.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
  • Los
  • Los
Topp til nå:

1: TDKR
2: ParaNorman
3: The Avengers

Jeg har ikke sett Looper eller Skyfall og jeg tror de kan bli bra også. Samt Hobbiten håper jeg kommer høyt opp hos meg!
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Har bare sett et par virkelig bra filmer i år, og det er The Dark Knight Rises, og Looper. Prometheus var skuffende, og Skyfall var grei nok, mye pga Javier Bardem.
  • 0
Har ikke sett så mange filmer fra i år, men listen ser slik ut så langt:

1. The Dark Knight Rises
2. The Avengers
3. The Hunger Games
4. 21 Jump Street
5. American Reunion

Django Unchained, Skyfall, Looper og Lincoln går sikkert inn på listen når jeg har sett dem.
  • 0
Av de jeg har sett så langt. Så vil topp 5 lista mi se ut som dette:

1. The Dark Knight Rises
2. The Avengers
3. Jasoun Bourne Legacy
4. Mission Imposible Ghost Protocol
5. Skyfall

Den absolutt største skuffelsen må være The Hunger Games. Filmen i seg selv er helt ok, men med tanke på boka så skuffer filmen meg. Vis det kommer en film om bok nummer 2 så håper jeg at de klarer å lage den fenomenal!
  • 0
Tror The Dark Knight Rises eller Looper blir årets film, men hvis jeg skal snakke ut fra de filmene jeg har sett vil jeg nok si The Avengers eller The Hunger Games. Syntes Project X var veldig stilig, men ikke årets film-materiale.

Årets mest skuffende er i min mening:
- Taken 2
- The Cabin In The Woods(seriøst, denne filmen saug. Hvorfor får den så bra kritikker?)
- American Reunion(ikke at jeg hadde forventet så mye heller)
Kept you waiting, huh?
  • 0
The Dark Knight Rises var ikke årets film-materiale synes jeg, nå som jeg har sett den. Den var bra, men ikke årets beste.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Min topp 5(Random rekkefølge:
1:The Dark Knight Rises'
2: Hobbiten del 1
3: Avengers
4: Skyfall
5: American Reunion
You tell me to get a life?Well I have an answer for you: I'm a gamer, I don't need to get one, I have many lives:D
  • 0
Hobbiten blir nokk årets film for meg, jeg har ikke sett alt for mange filmer i år som jeg ville satt på en topp liste, men Hobbiten havner uansett på topp. Som Strategist sier syntes jeg ikke TDKR er årets film materiale.
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
Siterer ElGamer:
Av de jeg har sett så langt. Så vil topp 5 lista mi se ut som dette:

1. The Dark Knight Rises
2. The Avengers
3. Jasoun Bourne Legacy
4. Mission Imposible Ghost Protocol
5. Skyfall

Den absolutt største skuffelsen må være The Hunger Games. Filmen i seg selv er helt ok, men med tanke på boka så skuffer filmen meg. Vis det kommer en film om bok nummer 2 så håper jeg at de klarer å lage den fenomenal!


Må endre toppen! Hobbiten er en desidert nummer 1
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!