Flintstones Bedrock Bowling

Flinstones Bedrock Bowling

The Flintstones fikk for en stund siden sin andre filmatisering, og nå kaster familien seg over PC'en.

Den kjente Hanna-Barbera tegnefilmsserien The Flintstones fikk for en stund siden sin andre filmatisering , og det er et klart tegn på at familien Flintstones og deres venner hverken er et dædt emne eller foreldet. Nå har det kommet et spill med The Flintstones, som til tross for filmsuksessen ikke er basert på filmen, men i stedet på Fred og Barneyæs tidsfordriv - bowling. Men for å gjære bowling mer utfordrende og spenndende har Adrenalin Interactive forsækt å endre reglene og miljæet rundt Bedrock Bowling, og har skapt en hel ny måte å spille bowling på: Du sitter i en halvkule og sklir frem og tilbake, opp og ned av en kilometer lang bane.

Score flest poeng
Som de gamle klassiske spillet, går The Flintstones Bedrock Bowling i bunn og grunn ut på å score flest poeng. Konseptet med å score den stærste high-score i spillet, har nå vent tilbake med Flintstones i 3D.

Man kan være helt opp til 4 spillere, hvor den færste spiller starter med færste bane, og deretter fortsetter de andre med den samme banen, og så kan man til sist se hvem som har scoret flest points, osv. Som spiller kan man velge de kjente karakterene fra Flintstones-serien: Fred, Barney, Bamm-Bamm, Pebbles, eller Dino. En fet ting er, at de har fått med de originale stemmene fra den engelske tegnefilmen, og det gir en del originalitet. Også romgutten Gazoo opptrer i spillet, men han er der bare for å guide deg gjennom de svingende banene.
Originalt er der faktisk bare 7 baner å velge i, og det er utrolig få, men ved å velge forskellige vanskelighetssgrader, kan det åpnes 3 ekstra baner. Men de gir dessverre ikke mye mere fornæjelse. Heldigvis er det ingen baner som ser like ut, selvom selve prinsippet å skulle velte ting er det samme hele vejen. Banene har hvert deres tema, som f.eks. gjennom Freds arbeidsplass, rundt en vulkan, eller ned en veg med motkjærende biler. I banene skal man både velte kjegler, fugler, og samle diamanter.

Det er 3 forskjellige vanskelighetsgrader å velge mellom. Men det eneste som faktisk blir vanskeligere, er avstanden mellom de diverse kjeglene så man skal være rask med knappene for å kunne nå dem alle. Det er stærre risiko for å falle ut av banen, flere hindringer, men ellers er det ikke spesiellt mye annet som forandres.

Et steinalder spill
Selv om The Flintstones Bedrock Bowling gir en masse underlige tegnefilmslyder fra seg, er det ikke de klassiske lydene vi kjenner fra serien. Musikken er nogenlunde, men er til tider frustrerende og ligegyldig. De få filmklipp som finnes, er i meget dårlig kvalitet, både grafisk og sammensetning av miljæ og personer, som noen ganger dykker ned under overflaten.

Konlusjon
Uten noen introduksjon til funksjoner og styringsmåte gjennomfærte jeg spillet på under 15min., og opplevelsen av The Flintstones Bedrock Bowling kan beskrives som å spille en nedslitt, tærr demo som ikke er verdt å rære for andre gang. Spillet er (på pakken) anbefalt til 3 år og oppover, men siden hele spillet faktisk foregår på engelsk, tror jeg neppe at de mindreårige vil gi historien spesiellt stor oppmerksomhet, men i stedet for, kjegle seg rundt i de få banene. Man kan også spille spillet over nettet, men jeg fatter egentlig ikke at det er noen som har lyst eller nerver nok til det. Unngå dette spillet i forretningene.

02 Gamereactor Norge
2 / 10
+