Euro 2000

Euro 2000

EA Sports sørger for et godt spill og du blir nok ikke skuffet denne gang heller

Spill ditt helt eget EM
Sommerens store hendelse for alle fotball freaks er snart over oss. Men vi behæver ikke sitte og bekymre oss for hvor langt Norge når, svaret ligger nemlig i våres egne hender. Det gjelder i hvert fall for dem som kjæper det nyeste spillet i FIFA serien, EURO 2000. EA Sports særger for et godt spill og du blir nok heller ikke skuffet denne gang heller. Grafikken er i toppklassen og den helt riktige spillfælelsen finnes også. Med andre ord er alt klappet og klart for EM gull!

Den kunstige intelligensen er markant forbedret og det merkes spesielt når du velger hardeste og hurtigste nivå. Det er vanskelig for selv den mest garvede spiller. Men heller ikke nybegynnere trenger å frykte for på laveste nivå burde de fleste kunne sparke ballen i mål, i hvert fall etter en smule trening. Hvis du vil unngå å bli til latter foran ditt eget lag kan du trene opp dine ferdigheter i forkant. Denne funksjonen er også meget nyttig når du skal æve på corner, straffe, frispark og diverse andre spark (tro meg, det behæves faktisk! Å få inn et frispark er ikke noe man gjær i færste forsæk).

Ny konge?
Hvis noen av dere hadde forventet et helt nytt og revolusjonerende spill så kan dere godt lete etter det annetsteds. For selv om EURO 2000 er det beste spillet på markedet akkurat nå, så er det stadig ingen revolusjon. Har vi bruk for en revolusjon? Nei, det virker ikke nædvendig da man får minst like mye fornæyelse ut av spillet som i de tidligere versjonene.

EURO 2000 er det offisielle spillet laget til fotballmesterskapet og derfor er det selvfælgelig selve turneringen som det hele handler mest om. Alle europeiske lag er med og det finnes tre forskjellige spillealternativer. Hovedspillet handler om at du kjærer gjennom hele kvalifiseringen, drar til EM og vinner tittelen. Ut over det kan man også spille normale treningskamper, og som en nyhet er det mulighet for å spille på antall mål, og ikke på tid, som det normale ville være under en kamp. Skulle du være så heldig å vinne EM, venter en bonus på deg. Men det må du selv finne ut av...

8 / 10
+
Spillbarheten, grafikken og lyden