Cookie

Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Gamereactor
anmeldelser
Diablo III: Reaper of Souls

Diablo III: Reaper of Souls

Vi har reist tilbake til helvetet for å se hva den første Diablo III-utvidelsen byr på. Har Blizzard lyttet til fansen, eller kjører de sitt eget løp? Kim har satt karakter...

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt
HQ

Det er ingen hemmelighet at jeg var en av de få som faktisk elsket Diablo III. Atmosfæren, musikken, stemmeskuespillet og ikke minst grafikken. Jeg beskrev det som et levende maleri, og det hele var fantastisk i mine øyne. Nå, nesten to år senere, har Blizzard endelig sluppet den første utvidelsespakken til spillet.

Act V i Diablo III: Reaper of Souls starter med at Tyrael prøver å gjemme The Black Soulstone, med syv av the great evils i seg, etter at du beseiret Diablo. Dessverre vil hans bror, og dødsengelen, Malthael ha den til sin egen vinning. Så det er opp til Nephalem å stoppe ondskapen nok en gang.

Diablo III: Reaper of Souls

Blizzard har jobbet mye med spillet siden lanseringen, og har virkelig tatt til seg kritikken folk har gitt. Diablo III fikk pepper fordi det minnet for mye om World of Warcraft. Grafikken var "søt" og veldig tegneserie-ish, fargene var for lyse og det føltes rett og slett ikke ute som ett Diablo-spill. Personlig forsto jeg aldri kritikken da jeg syns det så utrolig lekkert ut. For meg var det aldri hvor mørkt spillet var som gjorde Diablo bra, det var historien, og atmosfæren, og den traff synes nå jeg. Reaper of Souls er derimot mye mørkere enn hovedspillet, og har en kaldere fargepalett, samt det bruker en hel del effekter for å endre atmosfæren. På mange måter er nok dette det folk mente de ville at Diablo III skulle være i utgangspunktet, og som hovedspillet elsker jeg utseendet til denne ekspansjonen.

Dette er en annonse:

Ikke nok med at Blizzard endret litt av useendet, men de endret noe av det viktigste som gjorde det forrige spillet "kjedelig" for mange, og det var loot-systemet. Loot 2.0 endrer alt, kort fortalt vil du se mindre utstyr på bakken, men utstyret vil være av bedre kvalitet. Noe av utstyret har også morsomme effekter, som en bue jeg fikk som klukket som en kylling 28 prosent av tiden den ble skutt med. Morsomt. Maksnivået har også blitt økt til 70, og de har endret og lagt til nye egenskaper. En ny klasse har blitt introdusert i form av Crusader, som er en krysning mellom en barbar og paladin. Tung rustning, muligheten til å bruke tohåndsvåpen i én hånd og en rekke hellige egenskaper er han en murstein av en fyr som virkelig ikke liker det Malthael prøver å utrette. Alt i alt føles det ut som en ganske så solid oppdatering. Og mer er det.

Diablo III: Reaper of Souls

Adventure mode var noe de valgte å legge til for å gjøre spillet mindre kjedelig i lengden. Etter at du har fullført Act V får du muligheten til å reise hvor enn i Sanctuary du måtte ønske, hvor hvert av områdene har et oppdrag du må fullføre. Dette er for eksempel å finne et sted på kartet for så å beskytte det som er der mot horder av engler og demoner. Eller rett og slett drepe en gigantisk boss. Alle disse tingene kan ta alt fra fem til femten minutter, så klart basert på vanskelighetsgrad og hvilket oppdrag du velger. Poenget er at du skal ha en slags drop-in/drop-out følelse når du spiller, samt følelsen av å kunne bestemme selv hvor og hva du ønsker å gjøre er en velkommen endring til spillet.

Blizzard valgte også å fjerne auksjonshuset etter mye frem og tilbake. Ikke at man trenger ett auksjonshus med måten spillet er nå. Ble også veldig skuffet at de valgte å ikke ha en CGI-avslutning etter at du gjorde deg ferdig med Act V. Hver eneste akt i Diablo III hadde en CGI-film i ekte Blizzard-stil. Kanskje en ganske liten ting å terpe på, men jeg gledet meg virkelig til å se den, men ble i stedet møtt med en "enkle" tegnet animasjon med stemmen til Tyrael som snakker over den. Trist. Lanseringen gikk også knirkefritt denne gangen. Jeg var i spillet før midnatt, og fikk ikke beskjed om noe før noen skrek i broadcast-systemet til Battle.net at "Spillet er lansert!!! Jeg spiller Crusader!!"

Dette er en annonse:
Diablo III: Reaper of Souls

For de som ikke likte Diablo III, så er nok Reaper of Souls det som kan få dem til å endelig like serien igjen. Blizzard har virkelig hørt på kritikken, og ønsker at alle skal gi det en ny sjanse. Noe det fortjener. Diablo III: Reaper of Souls er alt det som gjorde Diablo-serien så populær til å begynne med, og mer til. Ja, det finnes andre spill der ute som Van Helsing og Path of Exile som begge prøver å trone over Diablo, men det kan blir vanskelig. Spillet er tross alt over 16 år gammelt nå.

Diablo III: Reaper of Souls er alt fansen ville ha pakket inn i en utrolig lekker og raffinert pakke som oser kvalitet fra første stund. Her finnes det hundrevis av timer med underholdning enten alene eller med venner. Du velger hvordan du vil spille og du kommer ikke til å angre. Dette er kanskje en av de beste ekspansjonspakkene Blizzard har laget, og det fortjener virkelig å bli spilt.

Diablo III: Reaper of Souls
Diablo III: Reaper of Souls
Diablo III: Reaper of Souls
Diablo III: Reaper of Souls
Diablo III: Reaper of Souls
Diablo III: Reaper of Souls
Diablo III: Reaper of Souls
Diablo III: Reaper of Souls
Diablo III: Reaper of Souls
Diablo III: Reaper of Souls
Diablo III: Reaper of Souls
08 Gamereactor Norge
8 / 10
+
En verdig ekspansjonspakke. Fortsettelsen av historien er fantastisk, og atmosfæren er til å ta og føle på.
-
Ingen avsluttningsfilm, Act V er litt kort.
overall score
er vår karakter på tvers av Gamereactor-nettverket. Hva er din? Dette er gjennomsnittskarakteren i alle Gamereactor-landene

Relaterte tekster

4
Diablo III: Reaper of SoulsScore

Diablo III: Reaper of Souls

ANMELDELSE. Skrevet av Kim Visnes

Vi har reist tilbake til helvetet for å se hva den første Diablo III-utvidelsen byr på. Har Blizzard lyttet til fansen, eller kjører de sitt eget løp? Kim har satt karakter...

0
Necromancer-klassen endrer Diablo III

Necromancer-klassen endrer Diablo III

NYHET. Skrevet av Tor Erik Dahl

Vi møtte Blizzards spillprodusent Rob Foote og designer Matthew Berger for å snakke om alt som har med den nye klassen Necromancer å gjøre. Diablo III er som kjent fem år...

0
Vi har kikket på Diablo IIIs Necromancer

Vi har kikket på Diablo IIIs Necromancer

ARTIKKEL. Skrevet av Bengt Lemne

Det har gått fem år siden lanseringen av Diablo III, og tre år siden Reaper of Souls, men Blizzard er fortsatt ikke ferdige med spillet. Det er ikke vi heller...



Loading next content