Conker: Live & Reloaded

Conker: Live and Reloaded

Den lille rakkern av et ekorn er tilbake. Her er det bare å venne seg til banning og masse humor først som sist. Vi har spilt Conker: Live and Reloaded!

Vinn spillet i vår konkurranse!

Hmm, samtidig som jeg skriver det som du nå kommer til å lese, så sitter jeg å tenker på fredagskvelden. Nok en kveld hvor jeg har tenkt å tømme noen flasker med alkohol i meg, for så å våkne i morgen med hodepine, kvalme og sikkert det verste av alt, en vanvittig ryddejobb! Hvorfor tenker jeg på dette? Jo! Fordi det er sånn Conker: Live and Reloaded starter.

Vårt kjære ekorn er ikke bare søtt, sjarmerende og humoristisk, han er et fyllesvin, med stor F. Conker har tatt seg en en tur på den lokale, og kanskje den eneste puben i område. Og etter formen å dømme så har han mest sannsynlig fått i seg det meste som er å få i seg. Samtidig som Conker prøver å bevege seg rett, så sitter det en konge å tenker på at bordet hans mangler et bein, hvilken farge har et bordbein? Hvilket dyr hadde passet perfekt? Nettopp!

Dette er kort og godt handlingen i spillet, hvorvidt den er god nok er opp til dere å dømme selv, men personlig så er jeg litt mer kresen, veldig mye mer kresen. Conker på sin tid tok plass i N64 sin historie, og ble mottatt med åpne armer. Spillet hadde en humor som til tider var over streken og aldeles ikke noe for alle og enhver. Etter disse 4 årene så har det kommet en god del titler som har forskjøvet denne streken, spill som GTA, Silent Hill osv. Men så er jo ikke disse rettet mot de yngste. Conker live and reloaded er ikke et helt flunkende nytt spill, det er basert på det som en gang kom til N64, og er fornyet med en imponerende grafikk tilpasset Xbox maskinen, samt en Xbox live funksjon og flerspillermodus. I samsvar med humoren i spillet så er flerspiller modusen det sterkeste ekornet har å by på. Hvor gammel er du når du ikke godtar toalett humor? For min del så kan jeg alltids le av både det og "fjortis humor", og jeg er 23. Men det kommer vel litt ann på hvor mye du tolerer.

Conker Live and Reloaded satser 45 % på humor, 45 % på live og 10 % enkeltspiller modusen. Så klart, spillet er ikke dårlig hvis du velger å spille for deg selv, men du blir lei, lei og atter lei. Spillet bruker den samme humoren så å si i gjennom hele spillet, hvor ekornet gjør narr av kjente filmer, du møter snakkende lorter og sprengkåte bier. Er dette noe for småbarn? Er det noe for de eldste? Til tider noe for de gamle, men en blir lei lei og atter lei etter hvert.

Derfor er det bra at vi er kommet i en verden hvor vi kan spille mot andre, ved hjelp av Xbox Live, i tillegg har du sikkert en person eller to du kan ringe til for å få litt selskap. Valget ditt står mellom å hjelpe teddybjørnene(the tediz) eller ekornene, etter lagvalg så skal du velge hvilken soldat du vil være, det er ikke mulig å velge våpen, kun klasse (sniper osv)! I tillegg til dette så er det en mulighet for å kapre seg et fly, bil og lignende. Ingenting er vel bedre enn å knuse fienden med et bombefly? Problemet er til tider styringen, flyene er tyngre enn 2 elefanter og 5 sebraer, virker det som i hvert fall. Og bilene har verken servo eller elektriske vinduer. Nei å nei.

Kort og godt så er Conker live and reloaded et greit spill, ingenting mer, enkelt og greit! Spillet som en gang kom til N64 var mer nyskapende enn dette. Du har riktignok det gode gamle Conker`s bad fur day som du kan bryne deg på, men hva er vits hvis du har spilt det før, og hva er vits hvis du går lei eller ikke liker toalett humor? Humoren får deg til å le, så er du en av de som ser på Friends, Seinfeld eller Joey uten å trekke på smilebåndet så bør du kjøpe deg et leksikon i stedefor, alt tyder da på at du foretrekker en god bok fremfor et spill. Problemet til vårt kjære lille ekorn er at humoren til tider bli for mye, og at dette fører til at du ikke gidder å fullføre spillet. Live-funksjonen fungerer, men i likhet med enspiller modusen så er det ikke så mye å styre med, du går enkelt og greit lei her også. Scenarioer med framtidskriger og gamle kriger, høytflygende og lavkjørende kjøretøy, sniper-rifler, granater og pelsdotter, sprengkåte bier og syngende dritthauger er ikke en 100 % suksess faktor, Beklager! Har du gledet deg til en oppfølger så blir du skuffet, har du aldri prøvd Conker så blir du overrasket, da kan jeg anbefale deg å bruke slantene dine på dette!

Conker: Live & ReloadedConker: Live & ReloadedConker: Live & ReloadedConker: Live & Reloaded
7 / 10
+