Etter at Capcom nylig kunne avsløre at Okami er på vei til Wii, har onde tunger hvisket og tisket rundt spillet som værende kun en konvertering som bare skal sende inn litt mer penger ned i firmaets kiste. Men det avviser Christian Svensson, Capcoms strategiske og planleggingsmessige leder. Han sa:
"Hvis det bare var snakk om å tjene noen grunker på en kjapp måte, så er det tonnevis av andre spill som har solgt bedre og som har vært mer populære som kunne lages hurtigere og billigere. Okami var, selv om det det var fremragende, ikke en kjempehit på PlayStation 2, så det er ingen sjanse for en stor salgssuksess på den bakgrunnen. Vi valgte et stort spill som har kostet mye og som krever veldig mye arbeid. Så det er faktisk det motsatte som er tilfellet. Vi har mye å bevise med dette spillet og vi føler at vi kan løfte oppgaven. Så sorry hvis jeg biter litt i kommentaren rundt Okami til Wii som værende en simpel konvertering, men det gjør jeg altså."
Vi ga Okami 9/10 på PlayStation da vi anmeldte det i februar i år og spillet er uten tvil med i oppløpet til årets spill i vårt desember-magasin.