Når Mass Effect ramlet inn på Xbox 360 i november 2007 ble det tatt imot med åpne armer og åpne hjerter. Det ble hyllet for å ha en vanvittig bra historie og høstet gode kritikker fra en ekstatisk spillpresse. Til tross for at Mass Effect fikk nesten utelukkende gode tilbakemeldinger var det desverre ikke det perfekte spillet mange hadde håpet på. Spillet slet blant annet med trege teksturer og et knotete menysystem. Bioware hadde gjort et episk stykke arbeid, men kom ikke hundre prosent i mål.
Et halvt år senere ble Mass Effect portet til PC og ble med en gang holdt frem som et perfekt eksempel på hvordan man kan gjøre alt riktig når et spill skal relansere på en annen plattform. Spillet fungerte like knirkefritt med tastatur og mus som med Xbox-kontroll . Nesten alt av grafiske problemer var så godt som borte i PC-versjonen og menysystemet hadde gjennomgått store forbedringer.
Mass Effect til PC fikk mye skryt helt fra starten av, og ble tildelt det velfortjente kallenavnet "det komplette Mass Effect". Det var bedre på nesten alle områder og leverte en velpolert spillopplevelse som føltes ny og engasjerende, til og med for en garvet Mass Effect-veteran.
Mass Effect endte opp med å bli et av de store spillene til PC i 2008 mest av alt fordi Demiurge studios, som hadde ansvaret for porteringen, klarte det mesterstykket å forbedre et spill som allerede lå på toppen av karakterskalaen. Endelig fikk fansen det slik de ville ha det, og uinnvidde PC-gamere kunne storkose seg med en nærmest perfekt versjon av Bioware sin episke romopera.
Foruten kategoriene i Gamereactor årets spill 2008 har vi også delt ut priser i 11 andre kategorier. Disse kan du lese om i vårt desembernummer.
på noen mapper er det litt mye bugs, og som sagt LETT vanskelighets grad men den får uansett 10/10
Var glimrande på 360 ,og bra forbedra til PC
Verdt å kjøpe om en ikke har 360 versjonen (og er du veeldig glad i spillet spiller det ingen rolle for du har allerede kjøpt samlerutgavane til begge format)
Resten er 2-thumbs up